Goedemorgen.
Sinds ik de XC90 uit 2005 inmiddels een jaar heb, heb ik geen vermogen.
Ik heb vroeger een s60 uit 2002 gehad met 140 pk. Deze had nog meer vermogen als de xc.
Ik wist het toen ik de auto kocht, maar er brandde geen enkel lampje, dus ik had het vermoeden dat het iets kleins zou zijn.
Met mijn torque app krijg ik af en toe de p0100 melding mass air flow.
Ik heb er een originele Bosch lmm in gezet
Ik heb de lmm eruit gehaald en op die plek perslucht op het sijsteem gezet.
Dan pers je vanaf de lmm tot aan het gasklephuis. Er zaten wat lekkages. Deze heb ik verholpen. Dit hielp een beetje qua vermogen.
Ik heb visueel bekeken of de klep in de turbo aan de uitlaat zijde goed afsluit. Dit ziet er goed uit.
Ik heb de membraamklep aan de inlaat zijde van de turbo eraf gehad. Schoon gemaakt en weer gemonteerd.
De auto is nog steeds niet vooruit te branden.
Nu sinds een aantal dagen motormanagement lampje en de melding p2178 system idle too rich.
Ik heb gisteren in een xc70 uit 2003 met dezelfde motor gereden.
Man man wat een vermogen. Ik werd bekant gelanceerd.
Nu werd ik er weer aan herinnerd hoe het hoort.
Heeft iemand een idee of misschien iemand in de buurt van Dordrecht om de auto uit te lezen?
Groeten, David
Sinds ik de XC90 uit 2005 inmiddels een jaar heb, heb ik geen vermogen.
Ik heb vroeger een s60 uit 2002 gehad met 140 pk. Deze had nog meer vermogen als de xc.
Ik wist het toen ik de auto kocht, maar er brandde geen enkel lampje, dus ik had het vermoeden dat het iets kleins zou zijn.
Met mijn torque app krijg ik af en toe de p0100 melding mass air flow.
Ik heb er een originele Bosch lmm in gezet
Ik heb de lmm eruit gehaald en op die plek perslucht op het sijsteem gezet.
Dan pers je vanaf de lmm tot aan het gasklephuis. Er zaten wat lekkages. Deze heb ik verholpen. Dit hielp een beetje qua vermogen.
Ik heb visueel bekeken of de klep in de turbo aan de uitlaat zijde goed afsluit. Dit ziet er goed uit.
Ik heb de membraamklep aan de inlaat zijde van de turbo eraf gehad. Schoon gemaakt en weer gemonteerd.
De auto is nog steeds niet vooruit te branden.
Nu sinds een aantal dagen motormanagement lampje en de melding p2178 system idle too rich.
Ik heb gisteren in een xc70 uit 2003 met dezelfde motor gereden.
Man man wat een vermogen. Ik werd bekant gelanceerd.
Nu werd ik er weer aan herinnerd hoe het hoort.
Heeft iemand een idee of misschien iemand in de buurt van Dordrecht om de auto uit te lezen?
Groeten, David