Vandaag APK gedaan en het CO gehalte bij verhoogd toerental te hoog. Was 0.7 en mag volgens mij maximaal 0.3 zijn.
Vandaag eens even gekeken en het lambdasonde signaal loopt niet echt lekker.
Wanneer ik op gas circa 2500 toeren constant rijdt dan meet ik circa 0.65 a 0.75 volt en op benzine jawel 0.05 a 0.06 volt
Hier staat het lucht brandstof verhouding op 14.57 a 14.62 :1
Laat ik gas los dan gaat deze naar 0 volt.lt en trek ik op dan gaat deze wel mooi naar 0.8 a 0.9. zowel op gas als benzine.
Hier staat het lucht brandstof verhouding op 14.57 a 14.62 :1
Stationair op allebei de brandstoffen 0.05 a 0.06 volt zeer arm maar de lucht brandstof verhouding staat op 14.03 : 1
Wat is er het afgelopen half jaar vervangen:
Bougies, luchtfilter, brandstof filters zowel van benzine als van gas, alle vijf bobines, luchtmassameter, beide lambdasondes, gas injectoren, gasklephuis is schoon.
Het zit hem waarschijnlijk dus in het benzine systeem en ik weet dat er op benzine soms op cilinder 4 een misfire gemeld wordt.
Op gas heb ik geen last van misfires.
Op LPG rijdt de auto top. Op benzine mist deze vermogen en dat zal hem wel zitten in de vierde cilinder waar ik van denk dat dit komt door een slechte verstuiver.
Maar kan het zijn dat door het niet lekker werken van de verstuiver op de vierde cilinder het zo'n afwijkent beeld geeft van het lambdasignaal en dit dus ook zo door werkt op het LPG systeem?
Wat kan dit zijn?
Eric.
Vandaag eens even gekeken en het lambdasonde signaal loopt niet echt lekker.
Wanneer ik op gas circa 2500 toeren constant rijdt dan meet ik circa 0.65 a 0.75 volt en op benzine jawel 0.05 a 0.06 volt
Hier staat het lucht brandstof verhouding op 14.57 a 14.62 :1
Laat ik gas los dan gaat deze naar 0 volt.lt en trek ik op dan gaat deze wel mooi naar 0.8 a 0.9. zowel op gas als benzine.
Hier staat het lucht brandstof verhouding op 14.57 a 14.62 :1
Stationair op allebei de brandstoffen 0.05 a 0.06 volt zeer arm maar de lucht brandstof verhouding staat op 14.03 : 1
Wat is er het afgelopen half jaar vervangen:
Bougies, luchtfilter, brandstof filters zowel van benzine als van gas, alle vijf bobines, luchtmassameter, beide lambdasondes, gas injectoren, gasklephuis is schoon.
Het zit hem waarschijnlijk dus in het benzine systeem en ik weet dat er op benzine soms op cilinder 4 een misfire gemeld wordt.
Op gas heb ik geen last van misfires.
Op LPG rijdt de auto top. Op benzine mist deze vermogen en dat zal hem wel zitten in de vierde cilinder waar ik van denk dat dit komt door een slechte verstuiver.
Maar kan het zijn dat door het niet lekker werken van de verstuiver op de vierde cilinder het zo'n afwijkent beeld geeft van het lambdasignaal en dit dus ook zo door werkt op het LPG systeem?
Wat kan dit zijn?
Eric.