Gehele motersteun of alleen rubbers vervangen

Thats the question

Sjizzl

Subject:

Re: Gehele motersteun of alleen rubbers vervangen

· 
Posted: 21.10.2015 - 23:47  ·  #31
Ik heb vanavond het zaakje boven het blok los gehad. De stang van veerpoot naar veerpoot zit naar mijn idee nog aardig in de rubbers. Dat vierkante blok heeft veel spelling maar weet niet hoeveel normaal is. Ik had hem boven de put gezet maar m'n kofferbak lag vol en heb geen zin meer gehad die leeg te maken en m'n krik te pakken. Vanaf de onderkant lijkt het wel alsof de steun aan onderzijde bijrijders kant idd niet lekker meer is maar dat kan ik nu nog niet uitsluiten. Ik kom hier zeker op terug Pepijnz!
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 21.10.2015 - 23:57  ·  #32
Oja Bigdog, heb niet over jou heen gelezen en ben blij met alle hulp en kennis. Die torsie steun zit naar mijn idee nog goed in de rubbers. Dus dat laat ik nog even voor wat het is. Moet nog een hoop uitgeven om alles weer tiptop te krijgen maar ben denk ik op de goede weg :working:
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 22.10.2015 - 16:14  ·  #33
binnenkort in je buurt klusdag even met zn allen er naar kijken? :D

topic.php?t=12572
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 22.10.2015 - 17:11  ·  #34
Quote door Sjizzl

Ik heb vanavond het zaakje boven het blok los gehad. De stang van veerpoot naar veerpoot zit naar mijn idee nog aardig in de rubbers. Dat vierkante blok heeft veel spelling maar weet niet hoeveel normaal is. Ik had hem boven de put gezet maar m'n kofferbak lag vol en heb geen zin meer gehad die leeg te maken en m'n krik te pakken. Vanaf de onderkant lijkt het wel alsof de steun aan onderzijde bijrijders kant idd niet lekker meer is maar dat kan ik nu nog niet uitsluiten. Ik kom hier zeker op terug Pepijnz!

Net je foto's bekeken. Zonder twijfel is je steun onder de distributie aan het eind van z'n leven. Je blok hangt er net zo bij als de mijne destijds (zie preventieve reparaties).

Bij mij was de bovenste steun nog goed, torsiesteun heb ik wel vervangen.

Ik denk dat je een heel eind bent als je de distributiesteun vervangt. Wat GrunnS60 zegt, kom ff langs op de knutselmeeting. Of je kunt ook ff bij mij langsrijden in Literatuurwijk, vervangen is een half uurtje, rustig aan. Steun is te bestellen bij o.a. vparts.nl voor rond de 50 euro.

Speling op t rubber in de bovenste steun is normaal, als t rubber niet gescheurd is is ie normaal gesproken goed.

topic.php?t=11127
Mick
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 10.11.2015 - 16:03  ·  #35
allen, er is gesleuteld aan mijn auto alleen heb ik het idee dat dit rubber niet helemaal goed zit. Ook valt me op dat ik trilling voel aan de carrosserie kant, en volgens mij moet de torsiebalk dat ook deels opvangen toch? Ook hoor ik bij accelereren in zijn 1 en twee een soort kraak geluid, net alsof er iets wringt....geluiden omschrijven blijft moeilijk.

Het rubber op zich is slechts een 2 maand oud of dergelijke, net zoals de rest van de rubbers.

1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 10.11.2015 - 17:42  ·  #36
Die zit inderdaad niet goed.
Mick
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.11.2015 - 18:29  ·  #37
Dank voor je antwoord. Weet je ook hoe hij dan wel zou moeten zitten en wat hebben ze hoogstwaarschijnlijk niet goed gedaan?
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 10.11.2015 - 18:58  ·  #38
Als de reparatie door een garage is gedaan, heb je garantie op de werkzaamheden..
Even teruggaan. hoort netjes in het midden van het rubber te zitten het stuk wat de strutbar verbind.
Mick
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.11.2015 - 08:20  ·  #39
Reparatie is inderdaad door de garage gedaan, ik ga ermee terug. :-|
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 11.11.2015 - 11:04  ·  #40
Ik weet niet precies wat de garage heeft gedaan maar dit lijkt mij een gevalletje defecte distributiesteun. Die zit aan de passagierszijde onder de motor. Als het rubber versleten is zakt je motor aan die kant naar beneden. Dat resulteert in het beeld hierboveen.
Mick
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.11.2015 - 20:04  ·  #41
Er zijn onder drie rubbers vervangen en boven degene bij de torsiestang. Ik weet dat onder twee bollen vervangen (vacuüm) zijn en een motorsteun rechts maar welke ze daar mee bedoelen weet ik niet om eerlijk te zijn.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.11.2015 - 20:08  ·  #42
Klinkt alsof de (echte) motorsteunen zijn vervangen.
Mick
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.11.2015 - 20:17  ·  #43
Bigdog bedoel je daarmee dat de steun waar grrroovedude het over heeft dan nog zou moeten? Of kan het zijn dat men het rubber verkeerd gemonteerd heeft?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.11.2015 - 21:23  ·  #44
Zoals jij het zegt zou die al vervangen moeten zijn.
Vreemd dat dan de bovenste steun scheef zit.
Misschien toch maar eens terug gaan ?
hnoordhuis
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 13.12.2015 - 15:27  ·  #45
In mijn D5 waren beide torsiesteunen aan vervanging toe, zowel onder als boven. Dit klusje heb ik bij mijn 850 TDI ook een keer gedaan en ik vond het vervangen van motorsteunen toen een erg vervelende klus. Ik hoorde pas van PU-blokken toen de reparatie al achter de rug was. Nu moest ik dus weer en ik heb er daarom eerst gele PU-blokken in gezet. Rijdt inderdaad heel stevig en solide maar het geluidsniveau in de auto was erg storend. Niet alleen dat het ronken hinderlijk werd doorgegeven, maar er ging ook van alles rammelen.

Ik heb uiteindelijk de originele steunen gekocht en die gemonteerd. Was een erg eenvoudig klusje. Rijdt prima (je merkt goed dat de steunen zijn vervangen) en het geluid is nu weel heel netjes.

Mijn advies bij een D5: originele complete torsiesteunen.

Selected quotes for multi-quoting:   0