Goedenavond!
Na een aantal jaren Volvo te hebben gereden (een V50 2.0D en een V70 163pk uit 2007) heb ik voor mij en mijn vriendin 2 jaar geleden Mercedessen gekocht. Een R350CDI uit 2006 en een C220CDI van 2008.
De C-klasse bevalt goed maar de R klasse heeft van begin af aan zowel elektrische als mechanische problemen gegeven.
Teleurgesteld door de kwaliteit van een Mercedes met een nieuwprijs van meer dan een ton(!) ben ik weer gaan zoeken naar een degelijke Volvo.
Afgelopen week heb ik voor weinig een V70 D5 185pk uit 2008 (nieuw model) gekocht.
Een behoorlijke gok want de teller staat op 375K en er is een bekend 'turboprobleem'.
Afijn ik ben redelijk handig dus ondertussen de auto geëxporteerd (Dld.) en bij mij op de oprit gezet.
Nu het turbo probleem.
De auto toont geen lampje en loopt prima in noodloop (geen rare geluiden).
De computer komt met de melding P0047 Turbo/Super Charger Boost Control Solenoid Circuit Low.
Ik wil (om te beginnen(?) de TCV vervangen.
Op internet uren gezocht: de klep zou ofwel aan het luchtfilter, danwel achter de inlaatslang voor op het motorblok moeten zitten.
Beide locaties onderzocht zonder resultaat.
Ik ben op zoek gegaan naar vacuum leidingen op of rondom het motorblok vanuit de turbo
Wederom geen leiding gevonden.
Weet iemand of ik überhaupt zo'n klep op mijn D5 heb?
Zoja, waar moet ik die zoeken?
Zoniet, ligt het aan de turbo zelf of de aansturing van de wervelkleppen in de turbo?
Hierbij nog wat foto's van mijn blok.
Na een aantal jaren Volvo te hebben gereden (een V50 2.0D en een V70 163pk uit 2007) heb ik voor mij en mijn vriendin 2 jaar geleden Mercedessen gekocht. Een R350CDI uit 2006 en een C220CDI van 2008.
De C-klasse bevalt goed maar de R klasse heeft van begin af aan zowel elektrische als mechanische problemen gegeven.
Teleurgesteld door de kwaliteit van een Mercedes met een nieuwprijs van meer dan een ton(!) ben ik weer gaan zoeken naar een degelijke Volvo.
Afgelopen week heb ik voor weinig een V70 D5 185pk uit 2008 (nieuw model) gekocht.
Een behoorlijke gok want de teller staat op 375K en er is een bekend 'turboprobleem'.
Afijn ik ben redelijk handig dus ondertussen de auto geëxporteerd (Dld.) en bij mij op de oprit gezet.
Nu het turbo probleem.
De auto toont geen lampje en loopt prima in noodloop (geen rare geluiden).
De computer komt met de melding P0047 Turbo/Super Charger Boost Control Solenoid Circuit Low.
Ik wil (om te beginnen(?) de TCV vervangen.
Op internet uren gezocht: de klep zou ofwel aan het luchtfilter, danwel achter de inlaatslang voor op het motorblok moeten zitten.
Beide locaties onderzocht zonder resultaat.
Ik ben op zoek gegaan naar vacuum leidingen op of rondom het motorblok vanuit de turbo
Wederom geen leiding gevonden.
Weet iemand of ik überhaupt zo'n klep op mijn D5 heb?
Zoja, waar moet ik die zoeken?
Zoniet, ligt het aan de turbo zelf of de aansturing van de wervelkleppen in de turbo?
Hierbij nog wat foto's van mijn blok.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).