Ik denk dat het overdreven, zo niet onmogelijk is. Afgezien van mechanische issues of vocht etc, gaan speakers volgens mij alleen kapot van teveel stroom of 'clippen', een situatie van overvragen waarbij de versterker geen mooi sinus-signaal afgeeft, maar de top van de gewenste sinus niet gehaald kan worden en wordt afgekapt, waardoor een blok-signaal ontstaat, en daar kunnen speakers slecht tegen. Tenminste, zo heb ik het begrepen, ik ben geen expert. Maar dan ben je dus moedwillig (want hoorbaar) de limieten van versterker-speaker combinatie aan het overschrijden.
Nu, ik heb ook wel eens wat gelezen over audio-compressie, en als ik me niet vergis heeft dat op microscopische schaal ook wel iets weg van het 'digitaal blokjes maken' van de originele sinus-golven in de muziek (grofweg is dit waarom meer gecomprimeerde digitale muziek (indien lossy gecomprimeerd?) steeds vlakker / minder gedetailleerd klinkt) maar dat is op microscopische schaal (indien voldoende goed gedaan niet of nauwelijks hoorbaar voor het menselijk oor) dus het lijkt mij onmogelijk dat daardoor speakers kapot gaan. En al zeker niet een auto-speaker... Als je nou nog zou zeggen dat het mogelijk negatief effect zou hebben op een hypergevoelige high-end installatie waarbij de eigenaar claimt dat hij het verschil kan horen tussen zilveren of koperen kabels, dan OK, maar in de auto, nee.
Dus lekker de app gebruiken waar jij tevreden mee bent.