Dag leden,
heb me zonet al even kort voorgesteld, maar doe het hier nog eens.
Ik ben Nathalie, 36j, moeder van 3, zelfstandig en Volvorijdster.
V70 D3 R-design, 12/2012 bj ,demowagen gekocht in mei 2013 met 3000km op de teller.
Nu 39000 op de teller.
Een week of zes terug merkte ik plots een 'raar' geluid van de motor op. Het was niet simpel te beschrijven, een beetje gierend, soms wat meer ijzerachtig. Alleszinds het geluid merkte ik op, het was er ervoor niet... maar je moest echt goed luisteren, soms hoorde je niks, dan weer even wel.
Ik belde onze dealer en die gaf aan 'kom maar langs dan laten we een mecanieker meerijden met je'. Mijn man ging ermee en rara NIKS nada te horen :p , zeer idioot, op de autostrade, flink gas, goed in toeren, remmen op de moter, ... niks te horen. Tja, wij vonden dit zeer ambetant want wij hoorden het wel, niet continue maar met regelmaat kwam het op en af, geen verband met de koppeling, airco, hogere of lagere toeren, alleen dat rara geluid.
De wagen moest op klein onderhoud ( eigenlijk op 40000) teller stond op 35000, en ik dacht ' bwah misschien nadat onderhoud komt dat wel goed, misschien een of andere filter ofzo' .
MAAR dat geluid bleef en versterkte eigenlijk.
De laatste week is het verschrikkelijk, nu is het zo luid dat ik het zelf stationair hoor.
Als we rijden is het precies of we rijden 50 in eerste versnelling, de motor maakt echt van zijn oren, het geluid gaat van gierend/huilend naar tik/ijzerachtig. Het komt van linksvoor ( als je ervoor staat) en lijkt van de alternator te komen.
Vorige week stond ik terug in de garage maar hadden ze geen tijd.
Morgen ga ik terug.
Wat het ook is, ik vind dit eigenlijk echt redelijk geschift, dit klinkt niet goed en een wagen met net geen 40000 km, die wij nog geen 2j in ons bezit hebben, die al 2 keer op klein onderhoud geweest is.... wat is dat nu voor iets. Een alternator, een riem, een vliegwiel, een koppeling, ... dat kan toch niet dat dat nu al naar de vaantjes is? Dat zou toch niet mogen voor een wagen van die kwaliteit en prijsklasse. Met zo'n beetje kmters erop ...
Maar het moet natuurlijk asap gefixt worden.
Klinkt dit herkenbaar voor iemand? Gaat er een lampje branden bij iemand?
En wat vinden jullie? Dit zou toch niet mogen? In principe is deze auto gewoon nog in garantie.
heb me zonet al even kort voorgesteld, maar doe het hier nog eens.
Ik ben Nathalie, 36j, moeder van 3, zelfstandig en Volvorijdster.
V70 D3 R-design, 12/2012 bj ,demowagen gekocht in mei 2013 met 3000km op de teller.
Nu 39000 op de teller.
Een week of zes terug merkte ik plots een 'raar' geluid van de motor op. Het was niet simpel te beschrijven, een beetje gierend, soms wat meer ijzerachtig. Alleszinds het geluid merkte ik op, het was er ervoor niet... maar je moest echt goed luisteren, soms hoorde je niks, dan weer even wel.
Ik belde onze dealer en die gaf aan 'kom maar langs dan laten we een mecanieker meerijden met je'. Mijn man ging ermee en rara NIKS nada te horen :p , zeer idioot, op de autostrade, flink gas, goed in toeren, remmen op de moter, ... niks te horen. Tja, wij vonden dit zeer ambetant want wij hoorden het wel, niet continue maar met regelmaat kwam het op en af, geen verband met de koppeling, airco, hogere of lagere toeren, alleen dat rara geluid.
De wagen moest op klein onderhoud ( eigenlijk op 40000) teller stond op 35000, en ik dacht ' bwah misschien nadat onderhoud komt dat wel goed, misschien een of andere filter ofzo' .
MAAR dat geluid bleef en versterkte eigenlijk.
De laatste week is het verschrikkelijk, nu is het zo luid dat ik het zelf stationair hoor.
Als we rijden is het precies of we rijden 50 in eerste versnelling, de motor maakt echt van zijn oren, het geluid gaat van gierend/huilend naar tik/ijzerachtig. Het komt van linksvoor ( als je ervoor staat) en lijkt van de alternator te komen.
Vorige week stond ik terug in de garage maar hadden ze geen tijd.
Morgen ga ik terug.
Wat het ook is, ik vind dit eigenlijk echt redelijk geschift, dit klinkt niet goed en een wagen met net geen 40000 km, die wij nog geen 2j in ons bezit hebben, die al 2 keer op klein onderhoud geweest is.... wat is dat nu voor iets. Een alternator, een riem, een vliegwiel, een koppeling, ... dat kan toch niet dat dat nu al naar de vaantjes is? Dat zou toch niet mogen voor een wagen van die kwaliteit en prijsklasse. Met zo'n beetje kmters erop ...
Maar het moet natuurlijk asap gefixt worden.
Klinkt dit herkenbaar voor iemand? Gaat er een lampje branden bij iemand?
En wat vinden jullie? Dit zou toch niet mogen? In principe is deze auto gewoon nog in garantie.