geluid turbo

WDB
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

geluid turbo

· 
Posted: 14.04.2020 - 13:54  ·  #1
Nu bijna 4 weken de trotse eigenaar van de XC70 2,4T uit 2002 met 315.000 km op de teller, nu bijna 2500 km verder.

Even een dingetje, bij het gas geven hoor je duidelijk de turbo er bij komen, maar je hoort de turbo ook duidelijk als je een vaste snelheid rijd. ( het lijkt ook dat het meer aanwezig is geworden ) De vraag is of dit normaal is ? iemand suggesties
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: geluid turbo

· 
Posted: 14.04.2020 - 14:42  ·  #2
Zit de hoes onder bij het stuurkolom wel goed? Deze hoes dicht de verbinding tussen schutbord en interieur af en de stuuras loopt er door heen.
WDB
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.04.2020 - 15:26  ·  #3
Quote door Blade

Zit de hoes onder bij het stuurkolom wel goed? Deze hoes dicht de verbinding tussen schutbord en interieur af en de stuuras loopt er door heen.

Daar zou ik even naar moeten kijken, en anders kom ik een keer langs. (Hiervoor reden we in een Volvo V70 en daar hoorde je helemaal niets)
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 14.04.2020 - 23:12  ·  #4
Kachel je toevallig op Lpg?

Ik dacht een turbo geluid te horen wat achteraf bij de verdamper vd lpg vandaan kwam.
Een rubbertje plaatsen loste het toen op.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 15.04.2020 - 03:44  ·  #5
Ik heb ook last gehad van blazen van de turbo. Meerdere 'experts' gaven aan dat het 'normaal' was. Maar vooral bij het langzaam optrekken van 1900-2200 rpm was het soms niet om aan te horen.
Uiteindelijk: wat Blade zei. Het was in 4 minuten verholpen door Blade. Iedereen die geen hernia heeft kan dit zelf oplossen.
WDB
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.04.2020 - 09:00  ·  #6
Quote door Blade

Onderaan de stuurkolom zit wel een rubberhoes, alleen de metalen ring die aan de bovenkant zit los, als je de ring naar beneden schuift waar hij volgens mij hoort te zitten , komt hij gewoon weer omhoog.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 15.04.2020 - 09:02  ·  #7
Die ring is een lager. Die hoort onderin het rubber. Met wat ptfe spray en een schroevendraaier is die vaak goed terug te plaatsen. Of met een haaks haakje.

Kan wel even klooien zijn.

Maar je hebt nu iniedergeval het turbo geluidje gevonden, als dat weer goed in elkaar zit kan je weer genieten van de rust......
WDB
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.04.2020 - 09:15  ·  #8
Quote door Blade

Die ring is een lager. Die hoort onderin het rubber. Met wat ptfe spray en een schroevendraaier is die vaak goed terug te plaatsen. Of met een haaks haakje.

Kan wel even klooien zijn.

Maar je hebt nu iniedergeval het turbo geluidje gevonden, als dat weer goed in elkaar zit kan je weer genieten van de rust......

Bedankt voor de tips, dus als ik het goed begrijp hoor je die ring ( lager ) helemaal niet te zien, we gaan vanmiddag even aan de slag.

Selected quotes for multi-quoting:   0