Geluidssignaal parkeersensor instellen

Kan die piep ook zachter?

fredp
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Geluidssignaal parkeersensor instellen

· 
Posted: 22.10.2013 - 09:00  ·  #1
Hallo allemaal, Ik ben nieuw met Volvo en met dit forum (überhaupt met fora) en ben onlangs toegetreden tot de " big-smile-Volvo-v70 rijders" met een 2.4D uit 2009 en heb de volgende vraag: kan ik het geluid van de parkeersensoren (luide piep) instellen? Via de radio en de auto instellingen lukt het me niet. Iemand een idee? (behalve draadjes doorknippen;-) :P
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Geluidssignaal parkeersensor instellen

· 
Posted: 22.10.2013 - 10:30  ·  #2
Goedenmorgen FredP.

Gefeliciteerd met je 2,4 D. Hij ziet er mooi uit. Weer een Flevolander die mij waarschijnlij bij gaat kunnen houden ... ;)

Dat geluidssignaal. Ik heb het idee dat de stereo ook zachter gaat spelen als je de achteruit inschakelt, probeer het eens met de volumetoetsen op je stuurwiel op het moment dat hij piept

Zelf vind ik het niet storend. Juist bij mijn vorige auto vond ik het storend dat hij niet luider kon en het speakertje helemaal achterin zat (Renault Laguna) Dan moest je zelf de stereo zachter zetten.

Alles is een kwestie van voorkeur dus eigenlijk :)
...

Subject:

· 
Posted: 22.10.2013 - 11:31  ·  #3
Hoi Fred,

Welkom op ons altijd gezellige en informatieve forum! Mooie auto man! Die staat garant voor jaren rijplezier! Voor wat betreft je parkeersensoren denk ik ook dat je die moet kunnen bedienen met de volumeknopjes op het stuur. We horen het graag als je erachter bent. ;)

Veel plezier hier en natuurlijk met je V70!

Groetjes,

Tristan
fredp
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.10.2013 - 15:29  ·  #4
Bedankt voor de info. ga het gelijk proberen. Ik laat nog even weten of dit lukt.
...

Subject:

· 
Posted: 22.10.2013 - 17:14  ·  #5
We wachten in spanning af Fred! ;)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.10.2013 - 18:33  ·  #6
Lijkt mij niet dat dit mogelijk is.
Wellicht dat dit met Vida te doen is ?
fredp
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Helaas pindakaas achteruitrijpiep niet zachter te krijgen

· 
Posted: 28.10.2013 - 19:56  ·  #7
Helaas pindakaas; de piep is niet zachter te krijgen met eender welke volumeknop dan ook (stuurwiel en of radiobediening) terwijl de piep piept. Het wil trouwens ook niet harder; maw het reageert nergens op. Hebben jullie nog andere lumineuze ideeen?
Mike-V70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 28.10.2013 - 20:51  ·  #8
Ik weet dat bij de oudere classics, de speakertje in de d-style zit. Heb je daar geen audiospeaker kan je de afdekplaat aan de binnenzijde voorzien van vilt (action, 2euro) een dan klinkt het een stuk zachter.
fredp
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.10.2013 - 21:02  ·  #9
Is idd niet mogelijk met de knopjes die mij ter beschikking staan. Laat de dealer wel ff een keer kijken als de eerste beurt volgt. Allen; bedankt voor de hulp en het meedenken.
...

Subject:

· 
Posted: 31.10.2013 - 21:20  ·  #10
Vervelend dat we het dan met zijn allen niet weten maar denk dat de dealer je het zo kan vertellen! Succes en laat even weten als je weet hoe het moet. ;)
fredp
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.11.2013 - 13:02  ·  #11
Hoi Bigdog en Trissy1979 en anderen; ben zonet bij Volvo dealer Schaap geweest voor de winterbeurt en ook laten checken of die piep zachter kan. De werkplaatschef kon het niet uitstaan dat het niet zo te veranderen is door de volumeknoppen; dus nog apart aan Vida gehangen en helaas pindakaas; vanaf bj 2010 is dit wel bij te stellen. Voor mijn type dus niet. :(
...

Subject:

· 
Posted: 19.11.2013 - 16:56  ·  #12
Heel vreemd Fred! :( Beetje jammer inderdaad van Volvo. Ja dan zou je er helaas mee moeten leren leven! :'( :'(
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.11.2013 - 19:23  ·  #13
Als je weet waar de pieper zit, dan zou je ook eens aan een weerstandje kunnen denken.
Niet helemaal origineel, maar wel doeltreffend.
Aan de andere kant, hoeveel rijd je achteruit ?
ronsas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 19.11.2013 - 22:37  ·  #14
Ik rij ook meestal meer vooruit dan achteruit :D maar omdat ik voor óók parkeersensoren heb piept het regelmatig als ik over een verkeersdrempel rijd of uit een uitrit kom en dan een hellinkje af ga.
Het wordt helemaal erg als je ergens staat te wachten en zowel voor als achter je auto lopen voetgangers voorbij, dan word je helemaal gestoord van die herrie.

Maar ik moet ook bekennen dat die sensoren wel handig zijn om zo'n grote auto (S60) veilig in te parkeren. Alleen waarom het dan zo hard moet? :'( :'(
Starling
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 19.11.2013 - 23:28  ·  #15
Parkeersensoren aan de voorkant zijn volkomen overbodig: Voor zowel seks als auto's geldt dat je moet weten hoe groot je "apparaat" werkelijk is voordat je ermee aan de gang gaat! :D

Selected quotes for multi-quoting:   0