gemeten turbodruk met Torque van D5 motor <2004

wat is jullie gemeten turbodruk?

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3888
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: gemeten turbodruk met Torque van D5 motor <2004

 · 
Posted: 21.12.2014 - 20:57  ·  #31
Ah, wat ik begreep is dat die EZKs (zo ff uit m'n hoofd) allemaal hetzelfde waren. Mijn LPT gaf idd bij iets boven de 0,8 bar een fuelcut. Ik had de mijne toen afgesteld dat ik bij volgas in een hoge versnelling (dus veel durkopbouw) net geen fuelcut had :P

En Widebody, de funfactor was zeker hoger! Vooral met vochtig weer of sneeuw! Ff met een flinke dot gas van een rotonde af, of bij een kruising afslaan en dan het kontje (zeg maar, KONT) laten uitbreken. Zeker i.c.m. met de belachelijk slappe vering en demping van een 940 zag dat er behoorlijk spectaculair uit :D
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: gemeten turbodruk met Torque van D5 motor <2004

 · 
Posted: 22.12.2014 - 11:42  ·  #32
De fuel cut wordt bij de B230FT/FK niet gedaan op turbodruk maar ook doorstoming signaal van de LMM. (dus luchtmassa)
Ik had op mijn 940lpt een LMM van een 960 (grotere diameter) en matchende 440cc/min injectoren.
Je kon daardoor heel wat meer lucht de motor in boosten voordat de fuelcut in greep.
Ik deed dat met een Ford Cosworth T3 turbo met een volledige 3" uitlaat. Die auto liep als een speer (247km/h op GPS, bijna even snel als de 2001 V70-T5) Ik heb 'm ook nog een poosje op E85 gereden. Reed nog beter!
Erg veel spijt van gehad dat ik die auto heb weggedaan. Veel lol van die auto gehad.
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: gemeten turbodruk met Torque van D5 motor <2004

 · 
Posted: 24.12.2014 - 22:02  ·  #33
Ok, altijd gedacht dat ie dat op druk deed. De FT kan wel ietsje meer hebben dan de FK computer toch?
Klinkt als een leuk powerplantje in je 940 hoor. Inderdaad jammer om die weg te doen :yes:
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3888
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: gemeten turbodruk met Torque van D5 motor <2004

 · 
Posted: 24.12.2014 - 23:52  ·  #34
Brrr, 247 km/h in een 940. Ik hoop dat je de rest (schokdempers/vering/stabi-stangen/remmen) ook hebt aangepast, anders ben je mooi gek haha. Want het blijft een zwabberbak met de wegligging van een Amerikaan fabrieksaf :D
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: gemeten turbodruk met Torque van D5 motor <2004

 · 
Posted: 26.12.2014 - 19:31  ·  #35
Quote door [-Tom-]

Brrr, 247 km/h in een 940. Ik hoop dat je de rest (schokdempers/vering/stabi-stangen/remmen) ook hebt aangepast, anders ben je mooi gek haha. Want het blijft een zwabberbak met de wegligging van een Amerikaan fabrieksaf :D


bilstein sportdempers rondom, IPD voor stabi, poly bushings in de ophanging, voor veren: gechopte Hausser 960 veren, achterveren: gechopte overload veren.
Verder caster en camber modificaties.
Banden: Michelin PS2 met voor 205/55x16 en achter 225/50x16
Die auto stuurde strak als een scheermes!
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: gemeten turbodruk met Torque van D5 motor <2004

 · 
Posted: 26.12.2014 - 19:41  ·  #36
Quote door WouterR

Ok, altijd gedacht dat ie dat op druk deed. De FT kan wel ietsje meer hebben dan de FK computer toch?
Klinkt als een leuk powerplantje in je 940 hoor. Inderdaad jammer om die weg te doen :yes:


- chip in LH doos en chip in EZK
- Ford Cosworth T3 turbo + T3 cossie actuator
- 3,5"downpipe en 3"de rest van de uitlaat.
- op de T3 geflowmatcht uitlaatspruitstuk.
- verstelbare nokkenas tandwiel
- K-nokkenas uit een B230E (Volvo 242GT)
- uiteraard een boostcontroller @1 bar
- 440CC injectoren + verstelbare B-drukregelaar + Volvo 960 LMM
- dunne multi layer steel koppakking
- Phenolic spacers tussen kop en inlaatspruitstuk.
- airbox inlaten groter gemaakt. dempingsmateriaal eruit gehaald.

intern aan het blok helemaal niks gedaan. Een standaard B230FK-blok is goed tot zeker 300pk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0