gemiddelde ritsnelheid

rit opgenomen met gps horloge

ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: gemiddelde ritsnelheid

· 
Posted: 25.10.2016 - 15:21  ·  #16
Quote door yes996

Quote door Ufovolvo

Los daarvan mag je tegenwoordig op de peage ook maar 130... en naar verluidt plegen ze op diverse stukken ook trajectcontrole. Ik zou het in elk geval niet meer aandurven

Doe het ook maar niet. Ook in Frankrijk hebben ze geld nodig. Vaak radarcontrole op de Pay wegen. Heb ieder jaar wel een paar bonnen omdat ik meestal 135 a 140 kruis. Bonnen zijn altijd 30 a 50 euro.
Gemiddelde snelheid over ca. 1300 km meestal rond de 125 km/uur.

heb er ook net een binnen a €45.
Heb je toevallig ervaring met niet-betalen? Gaan ze door tot het einde of hoor je er op een gegeven moment niks meer van?
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 15:57  ·  #17
Ik zou 'm betalen. Voor boetes in Frankrijk wordt hetzelfde systeem gehanteerd als in NL, en verloopt de incasso bij wanbetaling op enig moment via een Nederlandse deurwaarder. Dat is je die €45 niet waard. Tenmiste, dat is het verhaal wat ik op het machtige web ontdekte toen ik voor hetzelfde dilemma stond.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 16:15  ·  #18
deze ga ik ook wel betalen omdat ik nog wel vaker in frankrijk kom, maar heb ook wel gelezen dat ze je in principe niets kunnen maken, ook niet met een deurwaarder. Ben ook geflitst in zwitserland en mocht ik deze thuis krijgen, denk ik er over deze niet te betalen omdat ik daar voorlopig toch niet meer kom. Deze schijnen hier ook belachelijk hoog te zijn.
Venderwel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 16:17  ·  #19
Noem mij een moraalridder, maar je hebt de overtreding begaan, vaak bewust, waarom zou je dan de boete niet betalen?

Bovendien heb je kans dat als je hem niet betaald, je bij een volgend bezoek aan Frankrijk, staande wordt gehouden. :police:
Okay, die kans is denk ik niet heel groot, maar als ze je in de peiling krijgen zullen ze het zeker doen.
Venderwel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 16:19  ·  #20
En zodra de boete onherroepelijk wordt, wat na een tijdje gebeurt als je niet betaald, dan kunnen ze deze tegenwoordig overdragen aan het CJIB...en daar word je ook niet vrolijk van.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 17:24  ·  #21
ja, zodra het CJIB zich ermee gaat bemoeien wordt het betalen, maar tot die tijd....
Ik zie dergelijke boetes toch als een soort verkapte manier van belastingheffing en aangezien wij daarvan al genoeg betalen zal ik het niet nalaten om hier onderuit te komen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 17:38  ·  #22
Quote door ohz274

ja, zodra het CJIB zich ermee gaat bemoeien wordt het betalen, maar tot die tijd....
Ik zie dergelijke boetes toch als een soort verkapte manier van belastingheffing en aangezien wij daarvan al genoeg betalen zal ik het niet nalaten om hier onderuit te komen.

Dat gaat je dan niet makkelijk lukken.
Nederland heeft een verdrag met de veel landen van europa om elkaar boetes te incasseren.

En een boete van 45 euro laten oplopen tot over de 100 euro deed ik 30 jaar geleden nog wel maar dat heb ik afgeleerd ( uiteraard guldens dan)
yes996
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 18:20  ·  #23
Quote door hermanusb"]
[quote="ohz274

Dat gaat je dan niet makkelijk lukken.
Nederland heeft een verdrag met de veel landen van europa om elkaar boetes te incasseren.

En een boete van 45 euro laten oplopen tot over de 100 euro deed ik 30 jaar geleden nog wel maar dat heb ik afgeleerd ( uiteraard guldens dan)
[/quote
Precies Hermanus,

Nederland kan/zal voor Frankrijk gaan incasseren. Vroeg of later ben je aan de beurt.
Ik zit veel in Zuid Europa en wil niet het risico lopen om wanneer ik wordt aangehouden vast gezet te worden in afwachting van de reden waarom er een stipnotering achter mijn naam staat. Een vriend van mij heeft zo enkele dagen kunnen logeren in Sete.
Logies was gratis maar..... :'(
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 20:50  ·  #24
Ik zou een boete uit Zwitserland sowieso betalen. Een verkeersovertreding wordt daar veel zwaarder aangeslagen en bij wanbetaling laten ze je voorkomen, of je nou uit NL komt of niet.

En een parkeerbon is een belastingnaheffing, een snelheidsovertreding is gewoon een strafmaatregel. :-|
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 20:51  ·  #25
Quote door ohz274

deze ga ik ook wel betalen omdat ik nog wel vaker in frankrijk kom, maar heb ook wel gelezen dat ze je in principe niets kunnen maken, ook niet met een deurwaarder. Ben ook geflitst in zwitserland en mocht ik deze thuis krijgen, denk ik er over deze niet te betalen omdat ik daar voorlopig toch niet meer kom. Deze schijnen hier ook belachelijk hoog te zijn.

Als ik je één tip mag geven: betaal juist die uit Zwitserland wel. Zo ongeveer in alle landen is de administratie een bende en is de kans dat je er wel mee wegkomt groot. Zwitsers achtervolgen je echter tot in het graf en daarna. En elke extra actie die ze moeten uitvoeren wordt gefactureerd, dus je boete loopt kneiterhard op. Je moet het zelf weten, maar iedereen in mijn omgeving die mij om 'boeteadvies' vraagt (ik weet er wel wat van), adviseer ik om Zwitserland direct te betalen. De rest kun je best rekken, maar die Zwitsers weten je te vinden. Je wordt daar al snel als misdadiger aangemerkt en dan is een controle aan de grens ineens een heel spannende aangelegenheid.
yes996
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 21:04  ·  #26
Quote door Piet_piraat

Quote door ohz274

Als ik je één tip mag geven: betaal juist die uit Zwitserland wel. Zo ongeveer in alle landen is de administratie een bende en is de kans dat je er wel mee wegkomt groot. Zwitsers achtervolgen je echter tot in het graf en daarna. En elke extra actie die ze moeten uitvoeren wordt gefactureerd, dus je boete loopt kneiterhard op. Je moet het zelf weten, maar iedereen in mijn omgeving die mij om 'boeteadvies' vraagt (ik weet er wel wat van), adviseer ik om Zwitserland direct te betalen. De rest kun je best rekken, maar die Zwitsers weten je te vinden. Je wordt daar al snel als misdadiger aangemerkt en dan is een controle aan de grens ineens een heel spannende aangelegenheid.

Klopt Piet, ze hebben daar hele vette sancties. Wat ik mij heb laten vertellen is het het lastigste en strengste land in Europa.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 21:52  ·  #27
Quote door yes996

Quote door Piet_piraat

Quote door ohz274

Klopt Piet, ze hebben daar hele vette sancties. Wat ik mij heb laten vertellen is het het lastigste en strengste land in Europa.

Klopt, zelfde ervaring. En ze staan liefst op onverwachte plekken in de middenberm, en niet te traceren door TomTom met flitsherkenning.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2016 - 15:15  ·  #28
Nog een Zwitsers verhaal uit 1e hand: Vrienden van me wonen al een jaar of 8 in Zwitserland. Tenminste voor inwoners van Zwitserland wordt de snelheidsboete inkomensafhankelijk als je de 1e sanctie niet betaalt. Hun buurman heeft het laten voorkomen en kon daarna omgerekend 15.000 euro afrekenen. Nu zijn de lonen wel hoog daar, maar dat is geen geintje...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2016 - 17:05  ·  #29
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 26.10.2016 - 18:12  ·  #30
Lijkt mij dat je je beter gewoon aan de regels kan houden dan hoef je je hier geen zorgen over te maken. Dit zijn luxe probleem discussies. Ik kan het mij eenvoudigweg niet permiteren om wat voor boete te krijgen...

Selected quotes for multi-quoting:   0