Ik zou het ???(blauwe)???draadje pakken van je dynamo lampje.
Als de motor uitstaat geeft deze een min stroom. (massa)
In het cockpitje zit het dynamo lampje met een plus stroom aan gesloten.
Dus als de motor uitstaat gaat hij branden.
Start je de moter verandert de dynamo deze in een plus stroom.
In het cockpitje zit het dynamo lampje met een plus stroom aangesloten.
Dus als de moter aan staat krijg het lampje twee plus stromen waar door hij uit gaat.
Volgens mij kan je het hier mee wel werkend krijgen
Sluit de marter verschrikker dus gewoon met de plus draad op een gezekkerde continu plus stroom bv direct op je accu of ergens in een zekeringenkast.
Pak dan de dunne blauwe draadje van je dynamo als min stroom (massa)
Als dan de motor uitstaat zal de marterverschrikker gewoon minstroom (massa) van dynamo en plus stroom van de accu krijgen, waardoor hij gaat werken.
Start je de moter veranderd de dynamo de min stroom (massa) weer naar een plus stroom.
Hier door zal de materverschrikker uitgaan.
Heel toevallig heb ik dit zelf zo gedaan bij een electrich voorraam van een Ford Sierra.
Ik heb toen wel een relais er tussen gedaan om de min stroom (massa) te schaken omdat de electrise voor raam zeeeer veel Ampere trok. Was gezekerd op 35Ampere.
Helaas weet ik niet meer wat voor relais ik toen heb gebruikt.
Weet nog wel dat hij niet duur was bij een automaterialen zaak.
Als je materverschikker bijv op 10 Ampere is afgezekerd zou ik het wel durfen om hem direct op je minstroom (massa) van je dynamo te zetten.
Lijkt mij ook sterk als deze veel stroom trekt want anders is je accu met een paar uur leeg.
Hoor wel als je nog vragen hebt
gReets sandeR