Beste leden,
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een v70r uit 2005.
Ik heb bij aanschaf lang getwijfeld of ik een type n v70r of v70r classic zou kopen.
Ik was wat huiverig voor de toch wel gecompliceerdere techniek op de type n tov de classic.
Mijn vorige wagen was een c70 t5 die kort na aanschaf rijp was voor een ander blok.
Met dit in het achterhoofd heb ik dus bij aanschaf een aankoopkeuring laten doen op de v70r.
Na twee maandjes gereden te hebben met de wagen ontdekte ik dat ik af en toe wat koelvloeistof miste.
In de wagen lagen wat facturen van een koprevisie, kwam ik achter en dus eens bij dit bedrijf langs gereden voor wat achtergrond info.
Wagen had lekke koppakking gehad en dus gereviseerd.
Deze garage heeft de wagen nog eens bekeken en de kopbouten na getrokken.
Weekje prima maar toch weer licht verlies van koelvloeistof.
Vanmiddag is de kop er nogmaals van af gehaald en nu is de aap echt uit de mouw.
Een van de cilinderbussen heeft een heel klein haarscheurtje.
Mijn vraag is nu : wat nu te doen?
Kop ligt er al af dus voor die kosten zit ik sowieso in het schip.
Opties zijn volgens de garage , blok uitbouwen en laten voorzien van andere bussen.
Of compleet ander blok , maarja vind daar maar eens een knappe van.
Zijn er hier mensen die met het zelfde bijltje hebben gehakt of nog andere opties weten buiten de boven genoemde?
Als ik er zelf een klein rekensommetje op los laat dan kom ik op een fix bedrag uit.
Namelijk motor uitbouwen , motor kaal maken , op transport , revisie inclusief onderdelen en dan het hele rideltje in omgekeerde volgorde.
Maandag krijg ik te horen wat eea moet gaan kosten maar ik houd mijn hart vast.
2 keer volvo gekocht en allebei kort na aanschaf motorschade, heb tot nu toe weinig geluk
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een v70r uit 2005.
Ik heb bij aanschaf lang getwijfeld of ik een type n v70r of v70r classic zou kopen.
Ik was wat huiverig voor de toch wel gecompliceerdere techniek op de type n tov de classic.
Mijn vorige wagen was een c70 t5 die kort na aanschaf rijp was voor een ander blok.
Met dit in het achterhoofd heb ik dus bij aanschaf een aankoopkeuring laten doen op de v70r.
Na twee maandjes gereden te hebben met de wagen ontdekte ik dat ik af en toe wat koelvloeistof miste.
In de wagen lagen wat facturen van een koprevisie, kwam ik achter en dus eens bij dit bedrijf langs gereden voor wat achtergrond info.
Wagen had lekke koppakking gehad en dus gereviseerd.
Deze garage heeft de wagen nog eens bekeken en de kopbouten na getrokken.
Weekje prima maar toch weer licht verlies van koelvloeistof.
Vanmiddag is de kop er nogmaals van af gehaald en nu is de aap echt uit de mouw.
Een van de cilinderbussen heeft een heel klein haarscheurtje.
Mijn vraag is nu : wat nu te doen?
Kop ligt er al af dus voor die kosten zit ik sowieso in het schip.
Opties zijn volgens de garage , blok uitbouwen en laten voorzien van andere bussen.
Of compleet ander blok , maarja vind daar maar eens een knappe van.
Zijn er hier mensen die met het zelfde bijltje hebben gehakt of nog andere opties weten buiten de boven genoemde?
Als ik er zelf een klein rekensommetje op los laat dan kom ik op een fix bedrag uit.
Namelijk motor uitbouwen , motor kaal maken , op transport , revisie inclusief onderdelen en dan het hele rideltje in omgekeerde volgorde.
Maandag krijg ik te horen wat eea moet gaan kosten maar ik houd mijn hart vast.
2 keer volvo gekocht en allebei kort na aanschaf motorschade, heb tot nu toe weinig geluk