Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 
 
 
 
 
roman kardol
 
Avatar
 
Subject:

Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 02.11.2012 - 08:36  ·  #1
sinds het begin al last gehad van licht koelvloeistof verbruik, afgelopen weekend de cilinderkop eraf gehaald om de koppakking te vervangen wat wij dachten dat de oorzaak was, maar toen we eenmaal zover waren troffen we dit aan :( :(







zijn er soms meerdere die hier last van hebben gehad.....
het betreft een s60 2.4t 200pk uit 2001
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 02.11.2012 - 10:17  ·  #2
dat ziet er niet echt lekker uit! :(
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 77
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 02.11.2012 - 11:07  ·  #3
Daar wordt je nu niet echt blij van :devil:
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 02.11.2012 - 17:42  ·  #4
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39898
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 02.11.2012 - 19:26  ·  #5
Oei, dat is niet zo mooi.
Ik hoop dat je het weer snel op de rit hebt.
Succes, of beter, sterkte.
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 02.11.2012 - 20:57  ·  #6
de 2.4 heeft niet echt de reputatie van super betrouwbaar, het is dus ook niet makkelijk om een goed ander onderblok te vinden. Hopelijk heb je geluk en vind je een goede. Ze hebben ook nog wel 1ns last van wegvallende oliedruk dus let op oliekoek of een sterke verbrande olielucht als je een onderblok gaat bekijken. Vervang altijd de o-ring van de aanzuigbuis om oliedrukproblemen te voorkomen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 02.11.2012 - 21:05  ·  #7
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39898
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 02.11.2012 - 22:06  ·  #8
Gezien de gemiddelde kilometerstanden van de 2.4 kun je niet bepaald van onbetrouwbaar spreken.
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 02.11.2012 - 22:08  ·  #9
Ik zie op de foto echt een turbo zitten dus gaf een visie op de 2.4T. Maar je hebt gelijk, de normale 2.4 heeft minder problemen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39898
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 02.11.2012 - 22:34  ·  #10
Sorry, dit had ik niet meegekregen.
Als het dan toch een ander blok moet worden, is een T5 blok geen optie ?
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 03.11.2012 - 00:04  ·  #11
Quote door Bigdog

Sorry, dit had ik niet meegekregen.
Als het dan toch een ander blok moet worden, is een T5 blok geen optie ?


dat kan en is een goede keuze. Ik weet dat bij een 850 het met omsteken van de bijbehorende ecu er niet fouts gaat. Moet even het antwoord schuldig blijven of het bij deze auto software matig zomaar kan. Een goed T5 blok is zo gevonden
roman kardol
 
Avatar
 
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 03.11.2012 - 00:35  ·  #12
hij verbruikte al aantal maanden lichte koelvloeistof nu hadden we een paar dagen over om koppakking te vervangen en troffen we dit dus aan

tsja wat is nu de beste oplossing compleet ander blok, of alleen een onder blok

t5 blok is dat niet heel veel anders want kwa aansluitingen enzo....
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39898
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 03.11.2012 - 07:00  ·  #13
Zijn de cylinderwanden ook niet sterker ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 03.11.2012 - 08:03  ·  #14
...
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Gescheurde/gesmolten cilinderwand

 · 
Posted: 03.11.2012 - 16:54  ·  #15
Quote door roman kardol

hij verbruikte al aantal maanden lichte koelvloeistof nu hadden we een paar dagen over om koppakking te vervangen en troffen we dit dus aan

tsja wat is nu de beste oplossing compleet ander blok, of alleen een onder blok

t5 blok is dat niet heel veel anders want kwa aansluitingen enzo....


T5 blok past er zonder veel aan te passen in. Alles kan over. De verschillen zitten in stekkers die niet op elkaar passen maar wel om te bouwen zijn en de aanwezigheid van variabele nokkenasverstelling op 1 of 2 de assen. Een goed 2.4T onderblok is de goedkoopste oplossing. Als je een T5 van het zelfde bouwjaar zoekt is het goed te doen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0