En die amerikaanse koplampen maken het alleen maar beter.
Vond ik in die tijd ook. Meegenomen van een werkverblijf in de USA. Een oom van me, verzorgde later vanuit Canada de nieuwe "sealed beam" lampen voor Hfl. 128,-/ 4 st, waar de Hollandse Volvo-organisatie Hfl.235,-/lamp vroeg. Ze moesten hier nog ingebouwd worden.
The inter prefix in the device name originates from historic compressor designs. In the past, aircraft engines were built with charge air coolers that were installed between multiple stages of forced induction,[citation needed] thus the designation of inter. Modern automobile designs are technically designated aftercoolers because of their placement at the end of the supercharging chain. This term is now considered archaic in modern automobile terminology, since most forced-induction vehicles have single-stage superchargers or turbochargers, although "aftercooler" is still in common use in the piston-engined aircraft industry. In a vehicle fitted with two-stage turbocharging, it is possible to have both an intercooler (between the two turbocharger units) and an aftercooler (between the second-stage turbo and the engine). The JCB Dieselmax land speed record-holding car is an example of such a system. In general, an intercooler or aftercooler is said to be a charge-air cooler. Bron: Wikipedia
Nou weet ik niet hoe dat bij oude Volvo's geregeld is, maar wat ik hieruit opmaak is dat de intercooler ná de turbo komt i.p.v. ervoor :bandit:
Door die 245 Turbo is bij mij de interesse voor Volvo begonnen. De schoonzoon van de buren had zo'n dikke nieuwe Turbo aangeschaft. Ineens vond ik Volvo heel interessant en de volgende wagen die ik in 1985 kocht was dus een nieuwe 245. Helaas geen Turbo Had ik met mijn 26 jaar nog niet genoeg geld voor.