BMW, Audi en Mercedes maken allemaal goede auto’s, daar is weinig twijfel over mogelijk. Ook in de jaren ’80 waren de Duitsers de standaard om je aan te meten. Dat betekende natuurlijk niet dat de beste keus een Duitse auto was. Om een en ander duidelijk te maken verzin je een smakelijke reclame-bitchslap.
Zet de tijdmachine 20 jaar terug en maak kennis met de marketingafdeling van Volvo (US)! Ze werkten zich een ongeluk om voet aan de grond te krijgen in Amerika. Waar veel Europeanen uiteindelijk de States weer uitgejaagd zijn rijden Volvo en de Duitsers er tot de dag van vandaag nog steeds rond.
Eerlijk is eerlijk, je moet ook wel origineel zijn om de ‘bakstenen’ te verkopen. Mensen kwamen niet vanzelf op het degelijke uiterlijk af rennen. Tot de eerste rijtesten achter de rug waren werd de 700-serie totaal niet serieus genomen. In die tijd rondrijden in zo’n vierkant blik, terwijl er veel mooier belijnde auto’s waren. Porsche’s eruit rijden deed je met de (ruim) 180pk 2.3 viercilinder turbo. BMW haakte al af bij de ongeblazen zestienklepper.
Nu is het afwachten of de Volvo S60 zich qua weggedrag en snelheid ook eindelijk weer kan meten. Vervolgens zouden de Chinezen eindelijk de achterwielaandrijving weer in moeten voeren. Hoewel een C30R awd ook al veel goed zou maken.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------