GEZOCHT!!GESTOLEN!!

Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

GEZOCHT!!GESTOLEN!!

· 
Posted: 13.10.2015 - 08:43  ·  #1
Goedemorgen beste forumvrienden!

Ik kreeg gisteren te horen dat de auto van mijn zwager is gestolen, wellicht op bestelling.
Zouden jullie willen uitkijken naar een Zilvergrijze V60 Hybrid. De auto is gestolen in Varsseveld

Zie bericht hieronder.

In de nacht van zondag op maandag, tussen 01.00 uur en 05.30 uur is mijn Volvo V60 plugin hybrid met kenteken 2-SKV-21 gestolen van onze oprit! Ze hebben het raam van onze woning ontzet en zijn het huis binnengedrongen terwijl ik, mijn vrouw en onze dochter van 2 jaar oud(!) boven lagen te slapen. Vermoedelijk is de auto "op bestelling" gestolen aangezien ze alleen de autosleutels hebben meegenomen. Gelukkig lagen deze beneden op tafel zodat ze de sleutels niet boven zijn komen halen...Waarschijnlijk is de auto al lang en breed vertrokken naar Oost Europa/Rusland, maar toch wil ik jullie vragen om uit te kijken naar een zilvergrijze Volvo met kenteken 2-SKV-21!
Alvast bedankt voor jullie hulp!
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: GEZOCHT!!GESTOLEN!!

· 
Posted: 13.10.2015 - 10:50  ·  #2
Da's heel vervelend. Waar is 'ie gestolen?
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.10.2015 - 11:24  ·  #3
Hij is gestolen in Varsseveld Gelderland.
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 13.10.2015 - 16:30  ·  #4
Dat is heel naar! :swear: Laat ze die auto's dan maar jatten als dat zo nodig moet want die zijn toch verzekerd, maar blijf uit mensen hun huis! :dont: Je woont nooit meer hetzelfde.

Je krijgt er zijn auto niet mee terug, maar tip voor ieder ander, Leg/ hang sleutels nooit in het zicht! (dus ook niet op tafel) want je kan alles nog zo goed afsluiten, een raampje is zo ingetikt (of zoals hierboven ontzet)als ze de sleutel te pakken weten te krijgen ben je het haasje. In dit geval autosleutels, maar als je de huissleutel in het zicht legt komen ze via een klein raampje binnen, pikken de huissleutel en 2 maanden later ben je op vakantie, rijden ze een verhuiswagen voor en ben je als je thuis komt tot en met het laminaat kwijt. Lijkt ver gezocht misschien maar het gebeurd!

Als het op bestelling is maken ze een sleutel vaak na. Dan maakt 1e boefje op bestelling de auto bereidbaar (kunnen ze tegenwoordig in enkele minuten). Die loopt dan met een beetje geluk enkel het risico gepakt te worden voor vernieling of bijv poging tot/ medeplichtig aan diefstal. Het 2e boefje neemt het grootste risico; het transport want dat is de daadwerkelijke diefstal. En duurt veel langer dan het rijklaar maken. Aan een auto rommelen om deze berijdbaar te maken valt veel minder op dan woninginbraak/insluiping en is ook sneller.

Maargoed, alles is mogelijk, blijf gewoon met je klauwen van andermans spullen af en ga werken met je kadaver! :swear: tuig
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 13.10.2015 - 16:53  ·  #5
Quote door Sjizzl

Dat is heel naar! :swear: Laat ze die auto's dan maar jatten als dat zo nodig moet want die zijn toch verzekerd, maar blijf uit mensen hun huis! :dont: Je woont nooit meer hetzelfde.

Je krijgt er zijn auto niet mee terug, maar tip voor ieder ander, Leg/ hang sleutels nooit in het zicht! (dus ook niet op tafel) want je kan alles nog zo goed afsluiten, een raampje is zo ingetikt (of zoals hierboven ontzet)als ze de sleutel te pakken weten te krijgen ben je het haasje. In dit geval autosleutels, maar als je de huissleutel in het zicht legt komen ze via een klein raampje binnen, pikken de huissleutel en 2 maanden later ben je op vakantie, rijden ze een verhuiswagen voor en ben je als je thuis komt tot en met het laminaat kwijt. Lijkt ver gezocht misschien maar het gebeurd!

Als het op bestelling is maken ze een sleutel vaak na. Dan maakt 1e boefje op bestelling de auto bereidbaar (kunnen ze tegenwoordig in enkele minuten). Die loopt dan met een beetje geluk enkel het risico gepakt te worden voor vernieling of bijv poging tot/ medeplichtig aan diefstal. Het 2e boefje neemt het grootste risico; het transport want dat is de daadwerkelijke diefstal. En duurt veel langer dan het rijklaar maken. Aan een auto rommelen om deze berijdbaar te maken valt veel minder op dan woninginbraak/insluiping en is ook sneller.

Maargoed, alles is mogelijk, blijf gewoon met je klauwen van andermans spullen af en ga werken met je kadaver! :swear: tuig

Euh ja... Autosleutels juist wel bereikbaar leggen, laat ze die auto maar meenemen, is vervelend maar die is verzekerd. Als ze je auto willen (/moeten) hebben, nemen ze hem toch mee en dan liever dat ze de sleutels beneden van tafel pakken dan dat je onder dwang uit je bed gesleurd wordt (of erger).
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 13.10.2015 - 19:43  ·  #6
Inderdaad R-W, dat ben ik gedeeltelijk wel met je eens. Ik zou ervoor kiezen om dat niet te doen, gezien de boefjes die op bestelling werken toch wel de auto meekrijgen zonder in huis te hoeven komen. Gelegenheidsdieven kijken naar binnen wat er te halen valt. Ligt er een autosleutel en je loopt toevallig langs met je koevoet achter je oor en je zaklamp tussen de kaken, mooi meegenomen! Scheelt weer zeulen met een loodzware tv! Die brengen nog maar weinig op deze dagen. Kan je beter lekker warm in een prachtige volvo een reisje naar oost europa wagen. Of in ons thuisland laten slachten en onderdelen (laten) verkopen. Maar dat is mijn visie.

Excuses voor deze omweg en weer on-topic, Ik zit dagelijks lang op de weg en zal m'n ogen open houden! Zilvergrijze V60 station 2-SKV-21 uit 2013, ga ik onthouden!
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 13.10.2015 - 21:28  ·  #7
Hoe dan ook ronduit verkeerd dit! Blijf met je fikken van andermans spullen af!
FUNK3
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.10.2015 - 23:40  ·  #8
Wat Nondeju zeg! Mischien foto nog herkend beter of iets specifieks want kentekenplaten zullen er wel van af zijn..
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.10.2015 - 11:29  ·  #9
Dank heren voor het openhouden van de ogen, zelf denk ik ook dat de auto op bestelling gestolen is.
Zal of reeds verscheept zijn of rondrijden in een land waar men niet zoveel belang hecht aan de herkomst van een auto.

Kreeg deze week een telefoontje van de garage waar ik de Audi A3 Sportback in onderhoud had. De winterbanden die daar nog lagen zijn, samen met 50 andere sets gestolen. :'(
Damn had ze juist willen verkopen om voor dat geld setje voor de V70 te kopen.

Maar eens afwachten wat me dit weer gaat kosten.. voor de verzekering zijn ze niets meer waard denk ik zo banden 1 seizoen gebruikt zijn ook niets waard. Op Marktplaats had ik nog wel ca. 325,- kunnen krijgen.

Nouja ik hoor het wel als het te weinig is wil ik wel gecompenseerd worden hoe grieplig het ook voor hen is.
steven v70
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 16.10.2015 - 12:00  ·  #10
ik kan er gewoon niet tegen dat mensen spullen van iemand anders meenemen.

Mijn bloed begint gewoon te koken en ik vind het het low-life scum!

Richting Sibirie, en dan niet met die V60, maar met de boeven.

succes
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.10.2015 - 12:26  ·  #11
Hybride's worden vaak gestolen en naar Rusland gebracht. Daar worden ze ingezet als taxi omdat ze dar dan veel subsidie op krijgen. Poetin;s manier om het milieu te ontzien. Vraag me alleen af welk milieu?? :shame:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 16.10.2015 - 13:24  ·  #12
Die auto is al weg, krijg je niet weer.

Offtopic: Nu niet gaan doen alsof Poetin de slechterik is, in NL doen ze dat ook op deze manier.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 16.10.2015 - 14:55  ·  #13
Ahh.

Poetin is dus,geen slechterik...

Dat is denk ik een andere discussie
Widebody