Gezocht servo motor voor slot tankklep en een servo motor voor kofferbak klep van een s60 uit 2005. 39-rn-tg

Almar Boone
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Gezocht servo motor voor slot tankklep en een servo motor voor kofferbak klep van een s60 uit 2005. 39-rn-tg

· 
Posted: 08.07.2018 - 07:53  ·  #1
Hoi allen,

Ik zoek deze 2 onderdelen voor mn s60er. Slot tank klep heeft niet veel spoed, maar de motor van mijn kofferbak klep wel. Er is niets onhandiger dan dat je kofferbak klep niet open gaat via je AB.

Wie o wie kan mij voor zien?!

Groetjes Almar Booone
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Gezocht servo motor voor slot tankklep en een servo motor voor kofferbak klep van een s60 uit 2005. 39-rn-tg

· 
Posted: 08.07.2018 - 12:00  ·  #2
Ik zou even bij een sloper gaan kijken. Misschien hebben de grote demontage bedrijven hem zelfs wel los klaar liggen.

Voor de tankklep, bij mij zat de kabel gewoon los. Vast geklikt en hij werkte weer.
Nu zelf weer los gemaakt omdat de kunststof tandwielen ratelen, dus zelf bij het tanken even het slot open en dicht duwen.
NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Gezocht servo motor voor slot tankklep en een servo motor voor kofferbak klep van een s60 uit 2005. 39-rn-tg

· 
Posted: 08.07.2018 - 17:46  ·  #3
Quote door Jeroen

dus zelf bij het tanken even het slot open en dicht duwen.

Zo'n motortje is tweedehands in de zelfde staat als die je hebt, ik laat het motortje voor wat het is en heb een afsluitbare dop gekocht. 2 tientjes ipv 130 excl voor een nieuw motortje ;-)
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 08.07.2018 - 17:47  ·  #4
Zou ik ook doen. Als het tegen zit, sta je te klungelen net als je moet tanken, en dan heb je nog haast ook vaak.....
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 08.07.2018 - 18:04  ·  #5
Ik doe de kofferbak open, trek rechts die bekleding even naar voren, en trek aan het lipje op de motor.
Volgens mij zit dat ding er zelfs om handmatig het klepje van/op slot te doen. Echt een moeite van niets.
NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 08.07.2018 - 18:08  ·  #6
Quote door Jeroen

Ik doe de kofferbak open, trek rechts die bekleding even naar voren, en trek aan het lipje op de motor.
Volgens mij zit dat ding er zelfs om handmatig het klepje van/op slot te doen. Echt een moeite van niets.

Top toch, het is idd niet zo heel moeilijk om hem van binnenuit open en dicht te doen.
in mijn geval is het wel erg onhandig, ik heb twee honden achterin zitten. en bij een drukke weg de klep open doen hmmm liever niet ;-)
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 09.07.2018 - 13:01  ·  #7
Dat tankklep motortje is echt een prutsontwerp! Dat had gewoon een solenoid moeten zijn.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 09.07.2018 - 17:55  ·  #8
Nog beter, gewoon een kabeltje en een hendeltje rechts op de vloer. Bij een corolla uit 1993 werkt dat nog steeds na al die jaren..........
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 09.07.2018 - 18:13  ·  #9
Het motortje wat er in zit een standaard speelgoed motortje van enkele euro's. Helaas ben ik zo dom geweest om het hele slot weg te gooien want dacht dat het niet zo duur zou zijn om te vervangen toen ik naar de onderdelen zat te kijken... Blijkt zo'n compleet ding 130 euro te moeten kosten... dan voel je je wel even super stom aangezien zo'n eenvoudig speelgoedmotortje makkelijk te vervangen is. Wellicht dat daar een beter exemplaar voor gevonden kan worden??
VolvoHengelo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2018 - 18:32  ·  #10
Quote door Janvis

Het motortje wat er in zit een standaard speelgoed motortje van enkele euro's. Helaas ben ik zo dom geweest om het hele slot weg te gooien want dacht dat het niet zo duur zou zijn om te vervangen toen ik naar de onderdelen zat te kijken... Blijkt zo'n compleet ding 130 euro te moeten kosten... dan voel je je wel even super stom aangezien zo'n eenvoudig speelgoedmotortje makkelijk te vervangen is. Wellicht dat daar een beter exemplaar voor gevonden kan worden??

Heb dus een heleboel dozen en kratten uit Dld meegenomen verleden week.
Moet zo toch even kijken voor iemand anders voor een ruitenwissermotor, maar ik kon me ook herinneren dat er materialen bijzitten die jij nu nodig hebt. Ga zo kijken en kom er op terug.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2018 - 18:38  ·  #11
Quote door VolvoHengelo

Moet zo toch even kijken voor iemand anders voor een ruitenwissermotor, maar ik kon me ook herinneren dat er materialen bijzitten die jij nu nodig hebt. Ga zo kijken en kom er op terug.

Dat zou tof zijn
VolvoHengelo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2018 - 19:26  ·  #12
Quote door Almar Boone

Hoi allen,

Ik zoek deze 2 onderdelen voor mn s60er. Slot tank klep heeft niet veel spoed, maar de motor van mijn kofferbak klep wel. Er is niets onhandiger dan dat je kofferbak klep niet open gaat via je AB.

Wie o wie kan mij voor zien?!

Groetjes Almar Booone

Heb even voor je gekeken in de dozen/kratten, maar helaas niet gevonden wat je nodig hebt voor je kofferbakklep. Wel enkele portiersloten...
Wat ik wel heb gevonden is volgens mij het motortje voor je "slot tank klep".
Zie bijgevoegde foto:

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.07.2018 - 20:27  ·  #13
Quote door Janvis

Wellicht dat daar een beter exemplaar voor gevonden kan worden??

Op de sloop betaal je € 10,- voor een goed werkend exemplaar.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2018 - 20:32  ·  #14
Maar eens een keer naar de sloop dan, en dan eens kijken op internet zoeken of er een kwalitatief hoogwaardiger motortje is te vinden. Wat ik namelijk zag was dat het mechanisme niet eens de boosdoener is, het is puur het motortje die stuk was bij mij (vorige eigenaar had het mechanisme al eens los gehaald en deze bungelde achter de bekleding).
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 09.07.2018 - 20:41  ·  #15
het geval heeft 3 manieren om stuk te gaan:
  • motortje stuk
  • tandwieltjes stuk
  • Als je geluk hebt: motortje beweegt teveel en de pennetjes hebben gevonkt op de plaats waar ze een schamele 1mm in het motortje gestoken zijn. Kopervet en beter fixeren en hij werkt weer

Soms kun je van een paar defecte units weer 1 goede maken.

Selected quotes for multi-quoting:   0