Forummers,
Mijn zus en zwager hebben mij gevraagd mee te denken aan een andere tweede auto. Die auto moet voldoen aan de volgende criteria:
- veilig
- groot
- automaat
- Leer
- benzine
De auto moet groot zijn, want er zitten 3 personen in, met bagage (weekend weg, vakantie Frankrijk) en er moet een hondje in die straks zo groot is als een herder. De auto komt veel in het bos erin blubber, omdat er veel gewandeld gaat worden met de hond. Die mag absoluut niet op de bank, dus hup achterin. Geen diesel.
Mijn advies was natuurlijk XC70. Ik rijd een V70 2.0T. Ideaal. Omdat de familie nu ook een SUV rijdt en dat prettig vindt, is een XC een geschiktere auto dan een V. Gelukkig ook weer niet zo hoog dat de hond er straks met een trampoline in moet komen.
Iemand anders in de familie wil/ moet van een XC70 af door medische toestand. De kans is aanwezig dat die XC70 naar mijn zwager en zus gaat. Maar stel:
Stel dat dat feestje niet doorgaat. Dan moet er op een andere manier een XC70 gevonden worden. Kunnen jullie Forummers helpen? Staat er ergens nog een te koop? Waar moet echt even op gelet worden? Ik ben zelf niet zo heel technisch en de familie ook niet. Zelf klussen is echt no go. Aan de andere kant heb ik , zoals vele Forummers, een goede relatie opgebouwd met Poika/ Blade en met de mannen in Ter Aar. Ook hier in Den Haag zijn er bekend met Hardeman, de Volvo specialist.
Dus nu gaat het om zaken die speciaal voor de XC70 gelden: hoe goed/ slecht is de Haldex? Ik lees ook nog wel iets over de "haakse overbrenging" (?) En verder?
Samengevat: ik zoek een XC70. 2.5T AWD. Benzine. Niet teveel kilometers. Leer is een must, automaat ook. Liefst Xenon.
- wie weet een betrouwbaar exemplaar?
- wie weet een betrouwbaar verkoop adres?
- wie kan iets zeggen over aandachtspunten die specifiek gelden voor een XC70
Budget is ongeveer 8-10k. Voor 10k is er nauwelijks iets over voor onderhoud. En dat kan voor een Volvo toch makkelijk oplopen gezien, carter ventilatie, VVT, gasklephuis en AWD systeem. Denk ik. En Daan heb ik het niet over het onderstel dat na 200k ook zijn beste tijd heeft gehad. Maar goed laat ik niet teveel eisen, het is niet zo zwart- wit.
Wie-O-wie?
Alvast bedankt, Barto
Mijn zus en zwager hebben mij gevraagd mee te denken aan een andere tweede auto. Die auto moet voldoen aan de volgende criteria:
- veilig
- groot
- automaat
- Leer
- benzine
De auto moet groot zijn, want er zitten 3 personen in, met bagage (weekend weg, vakantie Frankrijk) en er moet een hondje in die straks zo groot is als een herder. De auto komt veel in het bos erin blubber, omdat er veel gewandeld gaat worden met de hond. Die mag absoluut niet op de bank, dus hup achterin. Geen diesel.
Mijn advies was natuurlijk XC70. Ik rijd een V70 2.0T. Ideaal. Omdat de familie nu ook een SUV rijdt en dat prettig vindt, is een XC een geschiktere auto dan een V. Gelukkig ook weer niet zo hoog dat de hond er straks met een trampoline in moet komen.
Iemand anders in de familie wil/ moet van een XC70 af door medische toestand. De kans is aanwezig dat die XC70 naar mijn zwager en zus gaat. Maar stel:
Stel dat dat feestje niet doorgaat. Dan moet er op een andere manier een XC70 gevonden worden. Kunnen jullie Forummers helpen? Staat er ergens nog een te koop? Waar moet echt even op gelet worden? Ik ben zelf niet zo heel technisch en de familie ook niet. Zelf klussen is echt no go. Aan de andere kant heb ik , zoals vele Forummers, een goede relatie opgebouwd met Poika/ Blade en met de mannen in Ter Aar. Ook hier in Den Haag zijn er bekend met Hardeman, de Volvo specialist.
Dus nu gaat het om zaken die speciaal voor de XC70 gelden: hoe goed/ slecht is de Haldex? Ik lees ook nog wel iets over de "haakse overbrenging" (?) En verder?
Samengevat: ik zoek een XC70. 2.5T AWD. Benzine. Niet teveel kilometers. Leer is een must, automaat ook. Liefst Xenon.
- wie weet een betrouwbaar exemplaar?
- wie weet een betrouwbaar verkoop adres?
- wie kan iets zeggen over aandachtspunten die specifiek gelden voor een XC70
Budget is ongeveer 8-10k. Voor 10k is er nauwelijks iets over voor onderhoud. En dat kan voor een Volvo toch makkelijk oplopen gezien, carter ventilatie, VVT, gasklephuis en AWD systeem. Denk ik. En Daan heb ik het niet over het onderstel dat na 200k ook zijn beste tijd heeft gehad. Maar goed laat ik niet teveel eisen, het is niet zo zwart- wit.
Wie-O-wie?
Alvast bedankt, Barto