Goedendag,
Ik heb vroeger wel eens een vraag gepost toen ik een oude V70 Classic had maar dat is alweer een tijd geleden dus ik zal mij en de huidige auto even opnieuw voorstellen.
Ik ben nu 60 jaar maar altijd een Volvo-fan geweest. Ik heb een 145 uit 1974 gehad toen die oud was ipv klassiek en roesten konden ze toen ook prima. Ook een 244 GLE gehad en een 440 GLE van de zaak. Op een gegeven ogenblik weggeroganiseerd en toen zat ik niet meer vast aan een auto keuze die beperkt werd door de zakelijke mogelijkheden. Ik kocht dus een V70 Classic.
Na ruim anderhalf jaar in de V70Classic 10-klepper met automaat te hebben gereden kreeg ik een andere baan en zag ik ook mijn huidige (een V70R automaat uit 2003) voor een schappelijke prijs te koop staan. Ik kreeg meer terug als inruil voor de oude dus de keuze was snel gemaakt! Het ging om een amerikaanse uitvoering uit Duitsland (Legerbasis aldaar) met net 200.000 km (omgerekend) onder de wielen. Ik heb er een paar dingen aan moeten vervangen en toe was bijna alles goed.
Bij harde regen of sneeuw begint er voor iets vreselijk te gillen; het is niet te harden. Het begint bij ongeveer 70 kph. Het is niet toerental afhankelijk maar stopt weer zodra de auto stilstaat. Soms is het dan over en soms begint het weer. Mijn eerste gedachten gaan uit naar de remmen voor. Ik heb inmiddels de remblokken vervangen maar zonder resultaat. De schijven kan ik ook nog vervangen maar ik vraag mij af of het gaat helpen. Mijn monteur zegt dat het mogelijk ligt aan het systeem dat bij harde regen de remblokjes even tegen schijven drukt om water kwijt te raken (zou alleen op V70R zitten). Het systeem is ook niet uit te programmeren zegt hij. Er ik heb eigenlijk twee vragen:
1. Heeft iemand een idee wat het geluid precies is en hoe het veroorzaakt wordt?
2. Wat is eventueel een remedie om het te laten stoppen?
Ik ben er nu ruim anderhalf jaar mee bezig en het is voor mij eigenlijk wel een dealbreaker aan het worden. Een Volvo heb ik o.a. omdat hij je nooit in de steek laat. Maar nu moet ik af en toe gewoon aan de kant van de weg staan om te wachten tot de ergste regen over is. En dat is voor mij gewoon niet acceptabel dus als iemand een idee heeft??
Ik heb vroeger wel eens een vraag gepost toen ik een oude V70 Classic had maar dat is alweer een tijd geleden dus ik zal mij en de huidige auto even opnieuw voorstellen.
Ik ben nu 60 jaar maar altijd een Volvo-fan geweest. Ik heb een 145 uit 1974 gehad toen die oud was ipv klassiek en roesten konden ze toen ook prima. Ook een 244 GLE gehad en een 440 GLE van de zaak. Op een gegeven ogenblik weggeroganiseerd en toen zat ik niet meer vast aan een auto keuze die beperkt werd door de zakelijke mogelijkheden. Ik kocht dus een V70 Classic.
Na ruim anderhalf jaar in de V70Classic 10-klepper met automaat te hebben gereden kreeg ik een andere baan en zag ik ook mijn huidige (een V70R automaat uit 2003) voor een schappelijke prijs te koop staan. Ik kreeg meer terug als inruil voor de oude dus de keuze was snel gemaakt! Het ging om een amerikaanse uitvoering uit Duitsland (Legerbasis aldaar) met net 200.000 km (omgerekend) onder de wielen. Ik heb er een paar dingen aan moeten vervangen en toe was bijna alles goed.
Bij harde regen of sneeuw begint er voor iets vreselijk te gillen; het is niet te harden. Het begint bij ongeveer 70 kph. Het is niet toerental afhankelijk maar stopt weer zodra de auto stilstaat. Soms is het dan over en soms begint het weer. Mijn eerste gedachten gaan uit naar de remmen voor. Ik heb inmiddels de remblokken vervangen maar zonder resultaat. De schijven kan ik ook nog vervangen maar ik vraag mij af of het gaat helpen. Mijn monteur zegt dat het mogelijk ligt aan het systeem dat bij harde regen de remblokjes even tegen schijven drukt om water kwijt te raken (zou alleen op V70R zitten). Het systeem is ook niet uit te programmeren zegt hij. Er ik heb eigenlijk twee vragen:
1. Heeft iemand een idee wat het geluid precies is en hoe het veroorzaakt wordt?
2. Wat is eventueel een remedie om het te laten stoppen?
Ik ben er nu ruim anderhalf jaar mee bezig en het is voor mij eigenlijk wel een dealbreaker aan het worden. Een Volvo heb ik o.a. omdat hij je nooit in de steek laat. Maar nu moet ik af en toe gewoon aan de kant van de weg staan om te wachten tot de ergste regen over is. En dat is voor mij gewoon niet acceptabel dus als iemand een idee heeft??