Mijn eerste vraag, nadat ik hem niet direct op het forum heb kunnen vinden :
Betreft een XC70 - 2.5T uit 2003 AUT. ( 285.000 km )
Tijdens onze vakantie in Oostenrijk kregen wij op de heenreis al problemen.
Auto in noodloop, rempedaal keihard, totaal geen vermogen meer.
Aan de kant, leek alsof de motor een slag oversloeg bij stationair.
Uit / aan met 5 minuten wachten en alles was weer in orde.
In Stuttgart waar we gestrand waren even bij de Volvo dealer geweest, die "vermoeden" gasklephuis, zekerheid konden ze niet geven.
Daar er geen foutcodes meer waren.
In Oostenrijk veel gezeur met een alles behalve behulpzame Volvo garage en eveneens een ANWB.
We zijn met rustig rijden de vakantie in gegaan, en 3 weken later weer thuis bij onze eigen Volvo garage ( Spijkenisse ) nalaten kijken.
Monteur die kon niets geks vinden en alles leek in orde volgens hem.
Tevens rijdt de auto ook niet optimaal.
Bij wat dieper het gas intrappen merk je al direct dat de auto wat hapert, houd wat in, dan komt ie weer tot leven.
Ik vermoed alsnog het gasklephuis.
Waarom ?
Ik denk.... Dat daar ook het blazende geluid vandaan komt ( alleen als de auto in beweging is ).
En dat het rempedaal keihard was op dat moment omdat er een vacuüm systeem op is aangesloten ( volgens een technische hulp bij de ANWB ).
Systeem is onder druk gezet, en op rook gezet, en is na vervanging van de intercooler slang keurig in orde.
Maar symptomen blijven.
Kan iemand hier iets op uithalen ?
Betreft een XC70 - 2.5T uit 2003 AUT. ( 285.000 km )
Tijdens onze vakantie in Oostenrijk kregen wij op de heenreis al problemen.
Auto in noodloop, rempedaal keihard, totaal geen vermogen meer.
Aan de kant, leek alsof de motor een slag oversloeg bij stationair.
Uit / aan met 5 minuten wachten en alles was weer in orde.
In Stuttgart waar we gestrand waren even bij de Volvo dealer geweest, die "vermoeden" gasklephuis, zekerheid konden ze niet geven.
Daar er geen foutcodes meer waren.
In Oostenrijk veel gezeur met een alles behalve behulpzame Volvo garage en eveneens een ANWB.
We zijn met rustig rijden de vakantie in gegaan, en 3 weken later weer thuis bij onze eigen Volvo garage ( Spijkenisse ) nalaten kijken.
Monteur die kon niets geks vinden en alles leek in orde volgens hem.
Tevens rijdt de auto ook niet optimaal.
Bij wat dieper het gas intrappen merk je al direct dat de auto wat hapert, houd wat in, dan komt ie weer tot leven.
Ik vermoed alsnog het gasklephuis.
Waarom ?
Ik denk.... Dat daar ook het blazende geluid vandaan komt ( alleen als de auto in beweging is ).
En dat het rempedaal keihard was op dat moment omdat er een vacuüm systeem op is aangesloten ( volgens een technische hulp bij de ANWB ).
Systeem is onder druk gezet, en op rook gezet, en is na vervanging van de intercooler slang keurig in orde.
Maar symptomen blijven.
Kan iemand hier iets op uithalen ?