Goed geluid

Origineel ?

matthieu_v70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Goed geluid

· 
Posted: 14.06.2014 - 17:12  ·  #1
Ik zat net eens in de auto te luisteren en vind het super klinken
( ik had nog niet echt tijd gehad, we hebben de auto pas en ben veel weggeweest)

Nu heb ik volgens mij alleen de hu 603 met standaard speakers... Nu lees ik over een Volvo versterker en premium speakers of performance dat dat veel beter is!
Ik ben wel wat gewend qua audio want ik heb altijd met versterkers en sub en goede speakers gewerkt in m'n auto's , bijv lanzar, mtx, Phoenix, highfonics enz.
Ik heb ook via het verborgen radio menu gezien dat er geen versterker wordt gevonden, wel een sub a ofzo, wat is dat?
Ik verbaas me een beetje van het geluid wat ik al redelijk goed vind namelijk. Zou er toch iets zijn geüpgraded ofzo ergens? Het gaat vrij hard en zuiver met toch veel bass...vandaar.
Er zit ook een iPod aansluiting op, maar de vorige eigenaar wist niet hoe dit werkte en ik dus ook niet, iemand? Zelf heb ik geen iPod namelijk en kan het eigenlijk niet testen maar het zou wel ideaal zijn, of speelt dat ding dan z'n eigen programma af zonder dat je via de radio en of stuur kan skippen, das dan ook niet-echt handig.
Klopt het als dat (iPod) erin zit dat je er geen pa 200 meer kan aansluiten? En als ik toch een pa zou aanschaffen moet er dan weer via de dealer sofware veranderd worden en wat kost dat dan weer?

Ik heb ook nog een versterker en sub liggen en daar zitten ook al high low filters aan van mijn vorige auto die ook geen tulpjes had, zou dit een optie zijn of gaat dan ook de software in de knoop?

Een hoop vragen zoals je ziet maar ik ben wel benieuwd eigenlijk of iemand me meer kan vertellen hierover, ik kan niet alles terug vinden of de site ( misschien staat het er wel maar ben het nog niet tegen gekomen.

Ps. er zit wel een telefoon ding in maar geen navi...

Is dit wat eigenlijk, klink wel koel allemaal lol

http://www.navaudio.nl/product…cherm.html
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Goed geluid

· 
Posted: 14.06.2014 - 19:57  ·  #2
De pa-200 heeft zijn eigen aansluiting, die zit NAAST de aansluiting voor de cd wisselaar/ipod koppeling.
matthieu_v70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.06.2014 - 09:57  ·  #3
Oké dat is dus toch n optie...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.06.2014 - 10:22  ·  #4
En duur hoeft deze ook niet te zijn.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.06.2014 - 10:33  ·  #5
Ik moet zeggen dat ik de base audio van de V70 ook niet vind tegenvallen. Eén van mijn vorige auto's was een Honda Accord Tourer met een Bose premium car audio systeem, en hoewel de standaard Volvo audioset niet díe kwaliteit heeft kom ik toch nog niet direct in de verleiding om de audio te upgraden.
volvopeter
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.06.2014 - 11:01  ·  #6
In de V70NN presteren de base speakers ontzettend slecht. Ik kan bijna niet geloven dat in de V70N de base speakers beter zijn.

In mijn V70NN had ik 4 performance of base speakers met 2 tweeters met de standaard versterker van 4 X 20 watt. Inmiddels geüpgrade naar 4 premium (dynaudio) speakers en 4 premium tweeters. Het geluid klinkt nu goed bij normaal volume. Ik ben nog niet uit een upgrade of toevoeging van een versterker.

De juiste stereo is een punt van aandacht bij de aanschaf van mijn volgende Volvo
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 15.06.2014 - 11:06  ·  #7
Ik zou nog wel voor een andere versterker gaan, dan wordt de geluidskwaliteit nog beter.

Zelf had mijn S60 Performance speakers in de voordeuren, achterdeuren en hoedenplank gekoppeld aan een HU 650.
Dit heb ik aangepast naar High Performance in de voordeuren en hoedenplank, een setje tweeters in de voordeuren geplaatst en een PA200 die de boel nu aanstuurt. Nog wel achter de HU650, die bevalt verder prima.
Geluid is voor mij nu wat ik ervan verwacht, achterdeuren wissel ik misschien ook ooit nog wel een keertje maar deze hoor je amper meedoen dus heb daar geen haast mee
matthieu_v70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.06.2014 - 15:52  ·  #8
hmmmm....ik twijfel nog tussen die 200 dan of mijn eigen versterker inbouwen...
bluemaster
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: bmgfans.com
Subject:

· 
Posted: 13.11.2014 - 11:53  ·  #9
Ik zocht al naar een topic als dit.
Sinds kort hebben we een S80 uit 1999, met een HU-601.
Hoewel ik normaal gesproken een beetje allergisch ben voor standaard audio -ik ben ook een fervent verwend ex auto audio fanatic- ben ik echt zwaar onder de indruk van het geluid in de auto. Er zit zoveel diepe bas in dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat er geen subwoofer ergens moet zitten. Nu ben ik nog helemaal niet op de hoogte van de S80, maar bestaat er zoiets als een standaard sub, en waar zou die dan moeten zitten ? En hoe kan ik zien of de standaard speakers er in zitten, of een performance set ? Ik was eerst absoluut van plan om onze eigen JVC headunit in de auto te zetten, maar voorlopig blijft de 601 gewoon lekker waar hij is, en gaan we een duo sim aanvragen voor de telefoon. En met de tijd een GROM of YATOUR erbij zetten.

Greets Marco
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 13.11.2014 - 12:23  ·  #10
Voor de S60/S80 is geen subwoofer, alleen V70. Dan zou je er zelf één achterin moeten leggen.
Speakers kan je bekijken door even het deur paneel er af te pakken, paar schroefjes.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 13.11.2014 - 12:25  ·  #11
Wat bij de S80 een heeeeeeeel groot verschil maakt zijn de boxen in de hoedenplank.

In mijn oude S80 had ik ze eerst niet.
Sterker nog alleen in de voordeuren had ik speakers.
Op de sloop toen voor 100 euro een compleet set premium speakers gekocht met de hoedenplank speakers,
Eerst had ik de deuren en de center gedaan. Toen was het geluid goed.

Daarna de hoedenplank speakers er in gezet en en het geluid werd echt vol en warm.
En de bass zo goed dat spiegel kon trillen. :D
bluemaster
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: bmgfans.com
Subject:

· 
Posted: 13.11.2014 - 12:32  ·  #12
Zoals het klinkt zitten er inderdaad speakers in de hoedenplank, hier heb ik nog niet op gelet eerlijk gezegd. Ik ga meteen kijken straks. Maar inderdaad, trillende binnenspiegel en alles. Echt heel erg onder de indruk van het geluid.
matthieu_v70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.11.2014 - 12:39  ·  #13
de s 80 ken ik niet ik heb alleen de v70 van mezelf gehoord hahaha
Ik geloof dat je kan zien aan kleuren stickers op de speakers welke het zijn, ik heb zelf niet gekeken bij mij maar hier zijn topics over of vraag even naar bigdog die heeft mij ook heel veel verteld hierover.
zelf heb ik er wel een originele versterker bijgezet en een aftermarket versterker en sub voor extra bas, dit vult zeker een berg aan op de toch al goede geluidsinstallatie.
'bij mij zit er ook een grom in maar ik heb geen ipod dus ik weet niet of dat werkt, op een gewone telefoon (jack plug) heb ik veel storing dus das iig niks!

gr matthieu
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 13.11.2014 - 13:00  ·  #14
Heb je blauwe en carbon kegels zit je goed.
Dat zijn de premium speakers.
Is het karton heb base (basis) speakers
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.11.2014 - 14:30  ·  #15
Geel is high performance, dat heb ik in mijn S80. Ik ben ook behoorlijk onder de indruk daarvan. Vooral het mid en hoog kan echt pijnlijk hard zonder te vervormen. Voordat de boel krakend gaat vervormen (de bass) is er eigenlijk al niet meer naar te luisteren zonder dat het pijn doet aan je oren.
Ik vind het erg prettig dat het op normaal volume al heel erg laag gaat. Het haalt het niet (qua laag) bij mijn oude MTX 12" sub, overall is het HP systeem 10x beter

Selected quotes for multi-quoting:   0