Goede en goedkope verzekering

Deck verzekeringen

Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Goede en goedkope verzekering

· 
Posted: 26.10.2019 - 09:15  ·  #1
Wij hebben deze week onze 2 auto's en woonverzekeringen ondergebracht bij een relatieve nieuwkomer, namelijk Deck.
Alleen deze drie verzekeringen leverde ons een besparing op van 897,28€!!!

Ze werken met Unigarant en Nationale Nederlanden. De truuk is dat je vrijwillig voor een hoog eigen risico kiest, waardoor dat de premies naar beneden vliegen.

Bijvoorbeeld bij de ANWB (Unigarant) betaalde ik voor mijn Volvo 848,64€ allrisk met geen eigen risico. Bij Deck betaal ik nu 477,24€ met een eigen risico van 600€, en het mooiste komt nog, de zelfde verzekeringmaatschappij (Unigarant).

Dat zelfde bij onze woonverzekering, alle twee Nationale Nederlanden, een besparing van 446,44€ zelfde maatschappij.

Ik wilde dit als tip meegeven, zodat je meer geld overhoud om in je Volvo te steken.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Goede en goedkope verzekering

· 
Posted: 26.10.2019 - 10:02  ·  #2
Tot je schade krijgt.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 26.10.2019 - 10:07  ·  #3
Tja, dat is een risico afweging. Als je een hoog eigen risico geen probleem vindt, dan kan dit. Maar wel prettig dat je zelf de keuze hebt. Wat ik ook prettig vind - uiteraard betaal je daar zelf voor - is dat bij fbto volgens mij, gedurende 3 jaar na aankoop het aankoopbedrag uitgekeerd krijgt bij total loss. Ook bij een gebruikte auto.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de youngtimer verzekering, dan betaal de premie gebaseerd op de getaxeerde waarde en ben je veel goedkoper uit, en je krijgt een fatsoenlijk bedrag uitgekeerd, niet de papieren restwaarde. En mijn 19 jaar oude is dus nu all risk verzekerd voor iets van €28 per maand.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.10.2019 - 10:10  ·  #4
Vooral tot je meermaals schade krijgt ;)

Maar inderdaad een goede afweging. Zelf zou ik de verzekering enkel aanspreken voor dingen waarvoor ik het geld niet kan missen (bijv schade van duizenden euro's) en nooit voor kleinigheden als bijv. bumperschade.
Zoals met de zorgverzekering, ik ben (nu nog) jong en gezond dus kies voor een maximaal eigen risico. Afgelopen jaren zo al heel veel kunnen besparen. Als ik meer medische hulp nodig zou hebben, zou ik dat niet doen.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 26.10.2019 - 10:14  ·  #5
Ik zit nu met alles bij Allianz (collectief via mijn werkgever) Heb nu WA met beperkte casco dekking incl inzittende verzekering, geen eigen risico ook niet bij ruitschade. Betaal nu 40.31 per maand voor de volvo. Bij Deck zou ik goedkoper uit zijn met de verzekering die zij voorschrijven (28.07) echter is het dan enkel WA, GEEN inzittende verzekering EN een eigen ricico van 600 euro. Ik denk dat ik dus maar lekker bij Allianz blijf en die 12 euro verschil per maand voor lief neem.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 26.10.2019 - 10:24  ·  #6
Ik heb ff de autoverzekering aangepast naar dezelfde voorwaarden zoals ik nu heb (had het pijltje over het hoofd gezien waar je de voorwaarden kan aanpassen. Met een beperkte casco dekking en incl inzittende verzekering echter MET een eigen risico van 600 euro ben ik bij deck duurder uit dan dat ik nu ben, namelijk 40.91 terwijl ik nu zonder eigen risico 40.31 betaal O-)
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 26.10.2019 - 10:31  ·  #7
Quote door Walterj

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de youngtimer verzekering, dan betaal de premie gebaseerd op de getaxeerde waarde en ben je veel goedkoper uit, en je krijgt een fatsoenlijk bedrag uitgekeerd, niet de papieren restwaarde. En mijn 19 jaar oude is dus nu all risk verzekerd voor iets van €28 per maand.

Heb ik ook geprobeerd, gaat alleen maar op als je hem niet gebruikt als dagelijkse auto. Dus een auto erbij voor dagelijks gebruik, is mij verteld.
ikbat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 26.10.2019 - 11:34  ·  #8
Bij een yongtimer verzekering staan er vaak wel aanvullende voorwaarde in idd, of max km per jaar, of ander vervoer, of aantoonbare stalling in het off seizoen.

Zelf heb ik gewoon bij fbto,
Wa beperkt casco, met extra inzittende verzekering, no claim beschermer, en geen eigen risico,
Ben ik €40,06 per maand voor kwijt,
Of €480,72 per jaar,

Een hoog eigen risico is grappig, maar je hebt de verzekering voor het onvoorziene.
Anders kun je net zo goed wa verzekeren. Dan betaal je een stuk minder nog,
yes996
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 26.10.2019 - 12:26  ·  #9
Inshared was/is voor mij een interessante keus. Zeer nette premie en goede dekking.
Alles via internet te regelen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 26.10.2019 - 13:34  ·  #10
Quote door Jan-B

Quote door Walterj

Heb ik ook geprobeerd, gaat alleen maar op als je hem niet gebruikt als dagelijkse auto. Dus een auto erbij voor dagelijks gebruik, is mij verteld.

Er is een verschil tussen youngtimer verzekering en klassiekerverzekering. De meeste youngtimerverzekeringen zijn voor dagelijks gebruik, veelal tot 20000 per jaar, maar sprak ooit iemand met een 850 op lpg die tot 100000 per jaar mocht rijden, de maatschappij weet ik niet meer.
meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 26.10.2019 - 15:03  ·  #11
Hallo volvo rijders
Als je een als risk verzekering heb op je young timer bel na 3 jaar je verzekerings maatschappij voor de zelfde voorwaarde dan kun je een behoorlijk bedrag besparen omdat het max. bedrag dat uitgekeerd moeten worden bij total los duizende euro's minder is.

Groeten BUM

Selected quotes for multi-quoting:   0