Hallo Erwin v70,
hmmm, oke, dat heb ik zo geschreven, als ik het wat vaker lees, kan het inderdaad overkomen alsof dat DE oplossing zou zijn, en dat is het natuurlijk nooit.
Toen ik het schreef en na las, 'klonk' het voor mijzelf toch anders...
Maar even wat anders;
Ik bouw inderdaad vaker in en ik probeer ook graag iets nieuws, blijkt ook wel een beetje uit mijn eerdere posts/topics denk ik. Zonder te pretenderen de wijsheid in pacht te hebben, want zonder bevriende pro's (en zelfs met) lukt ook niet alles.
Maar, wat betreft jouw probleem met je RTI-scherm, daar is wel een oplossing voor. Een vertragingsmodule.
Zoals ik je probleem lees, komt met uitgeschakelde RTI toch je scherm omhoog zodra de achteruit wordt ingeschakeld. Deze zal dan worden aangstuurd door je interface voor je camera (neem ik aan). Ook bij vaker heen en weer schakelen, en dan met name een automaat, die dan eigenlijk altijd weer de achteruit 'passeert' komt dus telkens je scherm omhoog.
De vertragingsmodule zorgt ervoor dat je RTI het signaal dus krijgt met enige seconden vertraging, i.i.g. genoeg om even snel je achteruit te passeren zonder dat steeds je scherm omhoog komt of de navi of film wordt onderbroken (als het wel aan staat). Nadeel, als je dat zo mag noemen, is dat als je de achteruit inschakeld, het dus diezelfde aantal seconden duurt voor je scherm overschakeld op de achteruitrij camera.
Bij Volvotech kun je er een bestellen voor 42,50 Euro. Men maakt de module echter op aanvraag en men wil dan dus ook graag weten wat je er precies mee wilt, dan wordt nl. de functie op je wensen aangepast. (indien mogelijk). Zie link:
http://www.volvotech.nl/produc…8fd4e5a4d4
Ook heb ik wel eens iets gelezen over iemand die zelf zoiets maakte op basis van een instapvertraging voor de binnenverlichting. Volgens mij op een Duits forum. Kon het niet meer terug vinden. Maar zou er zelf ook niet zo snel aan beginnen, wel goedkoop, maar veel gedoe, terwijl ik persoonlijk het bgedrag van de module uit de link ook niet al te wild vindt. Er is in ieder geval wel wat over te vinden.
Succes dus
P.S. Zo snel voel ik me niet aangevallen hoor, maar ik was wel enigszins verbaasd omdat het niet zo bedoeld was als dat je het kennelijk ook kon opvatten. Was me dat gewoon even niet bewust. Is soms toch lastiger om in letter, iets te laten overkomen als je bedoeld, blijkt wel. Met toon erbij gaat dat toch makkelijker...