Nou ff een bericht van deze hobbyist,
Ik heb vandaag de aandrijfassen verwijderd met het doel om deze nogmaals goed te bekijken. (evt bij de dealer)
Tevens wilde ik op een of andere manier de wiellagers testen.
De aandr assen, echt niks aan te ontdekken, het blijven raar bewegende apparaten die homokineten.
En ja, hoe testen we de wiellagers, met de hand is prima maar je maakt geen toeren. Ik heb besloten om de kop van de boormachine in het aandrijfasgat te douwen.
Op die manier kon hij toeren maken. De rechterzijde maakte relaxed toeren (veel) en draaide rustig weer naar stilstand.
Jammer ik hoorde het geluid echt van rechts..
De linkerzijde hetzelfde gedaan, hier kraakte het staal in het wiellager, toeren werden gemaakt maar de boormachine (230v) had het zwaar.
Eenmaal op toeren boormachine eruit en met kraken en springend geluid stond het lager direct stil..
Bam dat is mijn probleem! Ik blij, eindelijk. Wat kan dat een klereherrie in de auto veroorzaken!
Direct AutoRima Volvosloop in Druten gebeld, die hadden voor 50 euro een fuseehuis met lager liggen (30.000km gedraait). Nieuw zou deze 200 kosten.. direct gehaald, retourtje 320 km en geplaatst.
En yep, de storing is verholpen.
Het Nondejugeluid met trillen in de bodem is verdwenen.
Pff, eindelijk gewoon met de radio aan rijden en genieten van de "Fodvo" ..
Dank voor het medeleven,
Loe