Beste lezers,
Ben na 6 jaar in een S60 2,4D 200pk handbak (geweldige auto!) overgestapt op een S80 D5 aut.Summum laatste model
Deze auto staat nu op 180.000 km en is zojuist gechipt van 185 naar 226 PK (rica)
Tevens zijn de banden vervangen voor Michelin en is het complete distributiepakket incl multi-ribriemen vervangen.
Ik heb de auto nu zo'n 7 wkn en het valt me vanaf de eerste rit op dat er lichte trillingen voelbaar zijn in het gaspedaal.Daarom direct banden gewisseld
Ook in de vloer worden lichte trillingen waargenomen. Ik noem het gonzen
het geluid is alsof er een bult op een band zit. Het is niet een volledige 360 gr geluid.
(hoe leg ik dat nou uit?!)
Het geluid komt bij meerdere hoge maar zeker ook bij lage toerentallen voor, ook de snelheid maakt niet veel uit.
Rijdt ik thuis weg (rustig) dan is het geluid er direct even. Rijdt ik wat harder is t er.RIjdt ik 200 km /u dan gonst het door de auto.
Ook in zijn neurtraal is het geluid er, ook met een remmend pootje is het geluid er.
Ik weet het niet meer
De dealer heeft wel wat gezegd maar dat zeg ik niet direct.
ik wil een hint op dit forum en niet een doorborduursel van mijn dealer.
Ik zal het wel melden, maar verderop in dit topic.
mannen ik ben benieuwd. O,ja ik ben een redelijke techneut.( al 30 jr.)
Doe dus ook alle werkzaamheden zelf (meerdere merken)
Voor de duidelijkheid ben geen monteur maar kan aardig meekomen...
vrgr Loe Hofmans
Ben na 6 jaar in een S60 2,4D 200pk handbak (geweldige auto!) overgestapt op een S80 D5 aut.Summum laatste model
Deze auto staat nu op 180.000 km en is zojuist gechipt van 185 naar 226 PK (rica)
Tevens zijn de banden vervangen voor Michelin en is het complete distributiepakket incl multi-ribriemen vervangen.
Ik heb de auto nu zo'n 7 wkn en het valt me vanaf de eerste rit op dat er lichte trillingen voelbaar zijn in het gaspedaal.Daarom direct banden gewisseld
Ook in de vloer worden lichte trillingen waargenomen. Ik noem het gonzen
het geluid is alsof er een bult op een band zit. Het is niet een volledige 360 gr geluid.
(hoe leg ik dat nou uit?!)
Het geluid komt bij meerdere hoge maar zeker ook bij lage toerentallen voor, ook de snelheid maakt niet veel uit.
Rijdt ik thuis weg (rustig) dan is het geluid er direct even. Rijdt ik wat harder is t er.RIjdt ik 200 km /u dan gonst het door de auto.
Ook in zijn neurtraal is het geluid er, ook met een remmend pootje is het geluid er.
Ik weet het niet meer
De dealer heeft wel wat gezegd maar dat zeg ik niet direct.
ik wil een hint op dit forum en niet een doorborduursel van mijn dealer.
Ik zal het wel melden, maar verderop in dit topic.
mannen ik ben benieuwd. O,ja ik ben een redelijke techneut.( al 30 jr.)
Doe dus ook alle werkzaamheden zelf (meerdere merken)
Voor de duidelijkheid ben geen monteur maar kan aardig meekomen...
vrgr Loe Hofmans
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).