grom inbouwen lukt niet

grom probleem

robbert

Subject:

grom inbouwen lukt niet

· 
Posted: 16.07.2013 - 22:18  ·  #1
Net geprobeerd een grom aan te sluiten op mn hu1205,, lukt niet,, ipod laadt wel op maar verder niets,,alleen fm am en cd op radio te zien,, alles goed aangesloten ook aarde op achterkant radio rechtsonder boven kabeltje,,, bluetooth werkt ook niet,,telefoon kan niets vinden,, wie kan helpen,wat doe ik fout?
...

Subject:

Re: grom inbouwen lukt niet

· 
Posted: 16.07.2013 - 22:20  ·  #2
We willen uiteraard best wel even helpen hoor. Echter is even voorstellen hier wel gewenst. ;) Zo weten wij met wie we van doen hebben en om welke auto het gaat. ;)
robbert

Subject:

· 
Posted: 17.07.2013 - 16:55  ·  #3
sorry,sorry,, ik ben dus robbert en rij sinds kort in een v70 uit 2005, benzine 2.4 140pk. zwart leder interieur, donkerblauw.
mooie auto met slechts 115000 km op de teller,, alleen zou ik de radio dus ook met de iphone willen gebruiken, de radio is een hu1205.
vandaag een mail ontvangen van motrade waarin staat dat ik de grom moet bijwerken(firmwareupdate) dus dat ga ik proberen,, ben erg benieuwd want ik zie op de radio alleen maar fm am cd.... er staat niets op van cd changer of iets dergelijks, zou dat er na de update wel opkomen, ik denk het niet maar wie weet,,,iemand ervaring hiermee? bedankt alvast
MijnS60
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 17.07.2013 - 17:07  ·  #4
Hallo Robbert,

Het kan goed zijn dat de grom nu een firmware heeft voor een andere radio bijvoorbeeld de HU650/850.
Dit kan zijn met de andere firmware dat daarin de HU1205 staat waardoor je deze als CD Changer te zien krijgt.
robbert

Subject:

· 
Posted: 18.07.2013 - 10:47  ·  #5
ik ga het proberen vanavond, bedankt
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 18.07.2013 - 22:46  ·  #6
Klopt, de firmware aanpassen en met alle aansluitingen zoals je al hebt aangesloten zal het gaan werken.
robbert

Subject:

· 
Posted: 20.07.2013 - 23:35  ·  #7
Helaas helaas, ik krijg nog steeds niets werkend.. Op radio komt ook niets van cd changer te staan ook niet na firmware update, weet ook niet of dat gelukt is natuurlijk, wat kan er nog meer mis zijn? Ik weet het niet meer
...

Subject:

· 
Posted: 20.07.2013 - 23:42  ·  #8
Even FUNK3 een PM sturen! Die heeft de GROM netjes werkend gekregen! ;)
Fiscaal
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 21.07.2013 - 00:35  ·  #9
Bij mij idem Robbert. Vandaag Motrade gemaild en, ondanks zijn vakantie, direct een mail terug gehad met andere software, maar ook dat werkt niet. Is er iemand in de buurt van Soest (dan rij ik even langs) die een mogelijke oplossing heeft? Ik heb een hu-803 met rti cd-rom en de grom achterin bij de rti aangekoppeld. De usb krijgt stroom, maar blijft knipperen. De software wordt er dus blijkbaar niet opgeladen.
...

Subject:

· 
Posted: 21.07.2013 - 00:43  ·  #10
Ook voor Fiscaal raadt ik aan even FUNK3 te PM-en. Die kan het je wellicht op afstand vertellen. ;)
FUNK3
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.07.2013 - 00:47  ·  #11
Hoe heb je hem geüpdate? Welke heb je de usb2 of ipd3? Heb je het bestandje gedownload via hun site en aangeklikt in hun lijst van hu radio's?
Als je de ipd3 moet je na het updaten lampje knippert en dan als hij weer brandt alles uitzetten en dan de microsd kaart er weer uit halen. Als je de auto aanzet eerst naar de 1ste sleutelstand en even wachten. Voeding heb ik van de aansteker gepakt. Massa ook daar ergens. Succes hoor graag of je er iets aan hebt.

Heb je al gekeken of de hu 1205 misschien niet een menu heeft waar je cd-changer eerst moet activeren. Weet iemand dit? Ik heb een andere hu nl.

De 803 ik heb dvd ook achterin maar heb alles voorin aangesloten. Raadt ik je aan om ook te doen de verlopen heb je erbij. En de software voor md-changer te proberen.
Deze zijn te vinden op: grom.audio.com en dan de downloadselector gebruiken

Zowieso moet je de naam van het bestandje veranderen in ipd3.hex of zoiets staat erbij omschreven.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 21.07.2013 - 00:49  ·  #12
Quote door FUNK3

Heb je al gekeken of de hu 1205 misschien niet een menu heeft waar je cd-changer eerst moet activeren. Weet iemand dit? Ik heb een andere hu nl.

Voor zover mij bekend niet.
...

Subject:

· 
Posted: 21.07.2013 - 00:50  ·  #13
Kijk en de man die het weet leest al mee! :D :love:
Fiscaal
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 21.07.2013 - 01:06  ·  #14
Hoi Funk3,
De Grom usb2 heb ik. Van motrade kreeg ik bij aanschaf direct per email een firmware die voor deze geschikt zou zijn. Ik heb mijn grom achterin de auto aangesloten, tussen de rti (cd-rom) en de zwarte draad met de zwarte draad verbonden en de gele draad met de rood/witte draad verbonden. De firmware heb ik op een usb gezet (op twee verschillende usb's geprobeerd) en in de grom gedaan. Dan begint meteen de usb te knipperen en stopt daar niet meer mee. Na een paar minuten contact aangezet en gekeken op de radio of er een optie verschijnt, maar helaas. Dit een paar keer geprobeerd met eerst de usb er weer uithalen en usb met muziek erop en dan contact aanzetten etc. De extra optie is nooit in beeld gekomen. Daarna ook nog met andere firmware van de site geprobeerd en tenslotte ook nog met firmware dat motrade vanmiddag nog gemaild had. Helaas nog steeds niets.
Aangezien de navigatie via de grom verbonden is, deze gecontroleerd en dat werkt nog steeds. Dan zou je zeggen dat de grom ook goed aangesloten zou moeten zijn.
Of ik de cd changer eerst moet activeren weet ik niet. In de gebruiksaanwijzing staat daar niets over. Ik ga nog eens kijken over md changer op grom audio.
Alvast bedankt voor het meedenken (ook Tristan en Hans).
Gr. Frank
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 21.07.2013 - 08:57  ·  #15
Ik heb ook grom audio in de auto zitten icm. HU850 en dit werkt echt perfect. BT en USB voor oneindig veel muziek!

Selected quotes for multi-quoting:   0