Dat ga je hoe dan ook merken. Het achter fusee hangt aan vier armen. Juist deze arm heeft de meeste bewegingsruimte. Na 10 jaar is het beste er wel af. Waltersan heeft die ook gedaan. Merkte het wel degelijk. Je hele achterophanging word er steviger van.
Is er niemand op het forum die misschien zo'n pers/duw tool heeft?
ik had er 1 gemaakt voor onze vorige Auto (Ford Mondeo Mark II)
is echt niet zo moeilijk...zeker niet als je iemand kent die zen weg een beetje kent op een draaibank.
Walter heeft vandaag zijn set naar mij opgestuurd. Dus ik kan in het weekend beginnen.
Ondertussen heb ik er al wat rubbers uit gehaald.
Draagarmen zijn er ook al uit. Vanmiddag heb ik ze ontroest en in de hammerite gezet.
@Jan
Heb jij rekening gehouden met rubber 9 in het fuseestuk, dat die niet gecentreerd in het aluminium zit?
Het aluminium omhulsel van het nieuwe rubber is ook een stukje langer.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Ik probeer zo veel mogelijk foto`s te maken tussendoor.
Vanmiddag heb ik de set van Walter ontvangen. Wat is dat fijn om te gebruiken zeg!
Ik had in een uur alle rubbers uit de fuseestukken.
Nu de rubbers nog uit het subframe. Daar ga ik in het weekend mee verder.
Rubber nummer 9 in het fuseestuk word vervangen door een rubber met een langere huls.
Er word zelfs in Vida melding van gemaakt dat deze NIET gecentreerd moet zitten.
Ik heb van te voren het rubber opgemeten, links en rechts en dat op een tekening gezet.
Zie de foto met wat ik bedoel.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Vandaag de rubbers in de fuseestukken geperst. Gind erg goed, behalve het rubber van de boventse draagarm. Dat is het volle rubber. Met twee randen er aan. Wilde er niet in. Uiteindelijk er in gekregen door er een schuin kantje af te halen.
Echter kwam de rand niet goed naar buiten. Ik heb twee rubbers daarmee vernield.
Ik heb deze gekocht van Meyle.
Nu blijkt dat het rubber van deze ruim 4mm korter is dan de originele. De bus in het midden heeft wel dezelfde lengte.
Ik heb net maar vier nieuwe van Febi besteld. Beetje jammer die extra kosten.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Het onderstel is klaar. Alle 22 rubbers vervangen. De vervelendste waren de volle rubbers. Op het moment dat je ze gaat persen zetten ze uit. Die van Meyle gingen er niet in, wat ik ook probeerde. Vanmiddag vier nieuwe van Febi er in geperst. Nog steeds erg moeilijk maar ik heb ze er netjes ingekregen.
Subframe ligt klaar in de auto voor montage morgen bij Frank.
Dinsdag uitlijnen bij Lammert van der Meulen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).