Grootlicht van Halogeen naar LED H7

Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Grootlicht van Halogeen naar LED H7

· 
Posted: 06.12.2020 - 14:36  ·  #1
Ik heb op de V70R Xenon dimlicht maar het grootlicht zijn Halogeen H7 kaarsenpitjes, als je het grootlicht aandeed was het geen gezicht naast die Xenon, dus vandaag het grootlicht vervangen door H7 LED, 300 % meer licht wordt er beloofd.
Ze hebben niet teveel gezegd, het grootlicht is nu feller dan de Xenon.
LED H7

Ik weet het, op Ali express is het goedkoper maar dan moet je een maand wachten, deze waren vandaag besteld morgen geleverd!het is goed spul ziet er solide uit.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: Grootlicht van Halogeen naar LED H7

· 
Posted: 06.12.2020 - 14:50  ·  #2
Quote door Gero

Ik heb op de V70R Xenon dimlicht maar het grootlicht zijn Halogeen H7 kaarsenpitjes, als je het grootlicht aandeed was het geen gezicht naast die Xenon, dus vandaag het grootlicht vervangen door H7 LED, 300 % meer licht wordt er beloofd.
Ze hebben niet teveel gezegd, het grootlicht is nu feller dan de Xenon.
LED H7

Ik weet het, op Ali express is het goedkoper maar dan moet je een maand wachten, deze waren vandaag besteld morgen geleverd!het is goed spul ziet er solide uit.

plug and play?
en heb je toevallig nog eenlink naar ali?
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.12.2020 - 14:54  ·  #3
[mail=NOVSIGHT H11 H8 H9 LED Koplamp Lampen 55W/Paar 10000LM 6000K Auto Vervangingslampen van Halogeen en Xenon Kit 2 Lampen: Amazon.nl https://www.amazon.nl/NOVSIGHT…1:Ev4y75SO]Ali Express LED H7[/mail]

Ik zag dit toevallig, levering eind december, als je geluk heb.
Kloyem
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2020 - 20:11  ·  #4
Ben wel benieuwd naar een plaatje vanuit de auto :D Heb hier hetzelfde maar zoveel rij ik eigenlijk niet met groot licht moet ik zeggen.
Wel ga ik nog een keer kijken of ik dezelfde kleur lampen in mijn mistlampen zet. Mijn dimlicht is nu bi-xenon en mistlampen en groot licht zijn ook nog allebei halogeen.
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2020 - 08:12  ·  #5
Quote door Kloyem

Ben wel benieuwd naar een plaatje vanuit de auto :D Heb hier hetzelfde maar zoveel rij ik eigenlijk niet met groot licht moet ik zeggen.
Wel ga ik nog een keer kijken of ik dezelfde kleur lampen in mijn mistlampen zet. Mijn dimlicht is nu bi-xenon en mistlampen en groot licht zijn ook nog allebei halogeen.

Ik zal vanavond wel een plaatje maken.
hetschaap
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 08.12.2020 - 13:09  ·  #6
zat er ook over te denken maar hoe zit het met de lichtkleur? Ik vindt het 'gelige' (lees: minder blauwe) licht van de grootlichtpitten en de mistlampen wel fijn
richard9722
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2020 - 14:05  ·  #7
Dat hangt af van de gekozen kleur 4300K is gelig wit. Alles daaronder wordt meer geel.
hetschaap
VolvoV70forum member
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 08.12.2020 - 15:44  ·  #8
ja ik heb osram xenon nogwat erin zitten van 6000K. ziet er mooi uit maar als ik ze ooit moet vervangen dan ga ik denk ik rond de 5000K of 5500K zitten. enfin, ik ben benieuwd naar foto's met het LED grootlicht! en ook van de 'inbouw'! Ik zit er ook al een tijdje over te denken om in het grootlicht LED's te zetten namelijk...
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 08.12.2020 - 17:05  ·  #9
Mijn ervaring met veel van die Chinese LEDs is dat ze een groen-gelig licht geven, ondanks de specificatie op 6000K. Ik moet nog iets verzinnen op de stadslichten in de V70, daar zitten 5 watt gloeilampjes in (kleurtemperatuur zo'n 2700K), dat is geen porem naast de xenonlampen. Kan er halogeen in stoppen maar dat is tegen de 3000K, tegen de 4500K die van de xenons in mijn auto komt (Osram Xenarc Nightbreaker). Grootlicht heb ik niet zo'n moeite mee, er schakelt een relais om in de lamp die het xenonlicht omhoog klikt, dus er is sowieso al licht genoeg. Mocht ik écht behoefte hebben aan een enorme bak licht, mijn auto is door de eerste eigenaar in Zweden uitgerust met een originele "Extraljus" schakeling, kan er zo een paar extra schijnwerpers of een LED-bar aan knopen die meegaan met het grootlicht :) (door de tweede eigenaar zijn kennelijk de schijnwerpers verwijderd, bij de import waren de montagegaten nog wel zichtbaar, was lelijk dus de verkoper heeft er een nieuwe grille in gezet)
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 08.12.2020 - 18:35  ·  #10
Quote door brinkie

Mijn ervaring met veel van die Chinese LEDs is dat ze een groen-gelig licht geven, ondanks de specificatie op 6000K. Ik moet nog iets verzinnen op de stadslichten in de V70, daar zitten 5 watt gloeilampjes in (kleurtemperatuur zo'n 2700K), dat is geen porem naast de xenonlampen. Kan er halogeen in stoppen maar dat is tegen de 3000K, tegen de 4500K die van de xenons in mijn auto komt (Osram Xenarc Nightbreaker). Grootlicht heb ik niet zo'n moeite mee, er schakelt een relais om in de lamp die het xenonlicht omhoog klikt, dus er is sowieso al licht genoeg. Mocht ik écht behoefte hebben aan een enorme bak licht, mijn auto is door de eerste eigenaar in Zweden uitgerust met een originele "Extraljus" schakeling, kan er zo een paar extra schijnwerpers of een LED-bar aan knopen die meegaan met het grootlicht :) (door de tweede eigenaar zijn kennelijk de schijnwerpers verwijderd, bij de import waren de montagegaten nog wel zichtbaar, was lelijk dus de verkoper heeft er een nieuwe grille in gezet)

Ik heb deze erin.. mooi blauw licht en lijkt origineel.

Eriksson
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 09.12.2020 - 11:57  ·  #11
Quote door brinkie

+1, zit voor mijn V70 ook naar iets anders te kijken. Ziet er echt niet uit naast de xenon lamp.

Misschien heeft iemand dit al eens vervangen en een linkje naar het product?
ChewyLV
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 10.12.2020 - 11:51  ·  #12
Hello, sorry for english
There is plenty of good H7 leds, but biggest issue is way they produce light - most of them are designed for reflection inside low beam lights. I have tested these bulbs in P3 high beam. Light output is way more intense comparing regular halogen, but they are not good at distance. When same bulbs was sold to my friend who has P3 with halogen low beam - they were outragesly great at their output and distance. Short and sad story - sorry for bad news

Selected quotes for multi-quoting:   0