Quote door TPR Powerflush
Het gaat niet zo zeer om het merk maar om de percentages koolstof in het staal, dat bepaald de sterkte en andere eigenschappen van de remschijf.
Zoals Maurits reeds zei, ook de remblokken bepalen een en ander, en natuurlijk ook de toepassing er van, rij je circuit met standaard schijven is dat niet zo aan te raden.
Remblokken bepalen qua remgedrag meer dan dat een schijf doet.
Ik rijd zelf ook op het circuit en heb daarvoor uiteraard een auto met aangepaste remmen staan. De remblokken die je voor het circuit gebruikt moeten altijd eerst opwarmen voordat ze echt goed beginnen te werken.
De samenstelling is behoorlijk anders, maar de remkracht van deze blokken is vele malen groter dan een standaard remblok wat op straat wordt gebruikt.
Ook kunnen deze blokken veel grotere temperaturen aan, waar een normaal blok gaat verglazen geven deze nog lang geen krimp.
Zelf heb ik wel standaard schijven in combinatie met dit soort blokken, mijn ervaring is dat het prima kan.
Doe alleen de meest gebruikelijke volgorde andersom, ik verwissel vaker mijn schijven dan mijn remblokken
Qua prijs maar goed ook trouwens. Kan me wel indenken dat je met een echt zwaardere auto wel aan andere schijven moet gaan denken.
Voor op straat zijn er leuke alternatieven beschikbaar voor standaard, maar houd er rekening mee dat sommige types zoals al aan gegeven gaan piepen.
Dit is de eigenschap van dit soort remmen, ze zijn dan geschikt voor "sportief straatgebruik". maar je kan er ook rustig een sessie mee op het circuit rijden en ergens moet je dan dus een compromis doen.
Rijd je gewoon normaal/vlot ben je het beste uit met de standaard remmen is mijn mening.
Heb onder mijn Volvo('s) altijd de standaard Volvo spullen gehad, maar weet uit ervaring dat Brembo ook erg goede kwaliteits spullen maakt.
De auto voor mijn S60 reed ik met de combinatie Ferodo remblokken en Brembo schijven en dat beviel ook uitstekend.