Hallo allemaal,
Ik dacht zal is een topic starten over de Shell GTl Fuel.
Veel bedrijven en sommige particulieren zijn overgestapt naar GTL fuel.
Ook het bedrijf waar ik werk (wereldwijde bedrijf met een rood logo met een groot dier erop) gebruikt het ook en ben eens aan het na vragen geweest wat de voor en na delen er van zijn.
Nadelen:
Het is duurder
Grote kans dat je na de eerste keer tanken nieuwe filters moet zetten
Je levert een klein beetje vermogen in
Voordelen:
Motor blijft veel schoner
Olie blijft langer schoon
uitstoot is veel minder (geen zwarte rook enz)
Interne vervuiling is veel minder
Eigenlijk was ik zelf altijd van ''ach brandstof het zal wel'' maar ik heb hier 2 VW caddy's naast elkaar gezien waarbij er 1 vanaf 0KM op GTL heeft gelopen en de ander af en toe op GTL en er is wel echt een verschil te horen in het draaien van de motor, het koud aanslaan, zelf achter bij de uitlaat is het schoner. Maar het belangrijkste voor ons Volvo rijders is de interne vervuiling van de motoren en ik denk dat dit wel het proberen waard is.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik dacht zal is een topic starten over de Shell GTl Fuel.
Veel bedrijven en sommige particulieren zijn overgestapt naar GTL fuel.
Ook het bedrijf waar ik werk (wereldwijde bedrijf met een rood logo met een groot dier erop) gebruikt het ook en ben eens aan het na vragen geweest wat de voor en na delen er van zijn.
Nadelen:
Het is duurder
Grote kans dat je na de eerste keer tanken nieuwe filters moet zetten
Je levert een klein beetje vermogen in
Voordelen:
Motor blijft veel schoner
Olie blijft langer schoon
uitstoot is veel minder (geen zwarte rook enz)
Interne vervuiling is veel minder
Eigenlijk was ik zelf altijd van ''ach brandstof het zal wel'' maar ik heb hier 2 VW caddy's naast elkaar gezien waarbij er 1 vanaf 0KM op GTL heeft gelopen en de ander af en toe op GTL en er is wel echt een verschil te horen in het draaien van de motor, het koud aanslaan, zelf achter bij de uitlaat is het schoner. Maar het belangrijkste voor ons Volvo rijders is de interne vervuiling van de motoren en ik denk dat dit wel het proberen waard is.
Ben benieuwd naar jullie reacties.