Zoals jullie weten, 1 maart een XC70 gekocht.
bij aankoop waren de banden ver op, dus anderhalve week na aanschaf een setje Vredestein's Quatrac's eronder laten leggen.
iedereen rijdt op 4 seizoenen met die auto, dus het zal wel goed zijn.
10 a 12 K rustig zonder problemen gereden en toen op advies van de bandenboer de achterbanden naar voor en de voorbanden naar achter.
Duurde toen niet lang voordat de ellende begon en ik een ongelooflijke herrie kreeg van de banden.
terug naar de bandenboer, deze heeft een paar zaken na gekeken en zei ook na een proefrit dat het duidelijk de banden waren.
(cuppen werdt toen nog niet over gesproken) contact met vredestein wordt gezocht of die er wat van konden zeggen.
bij een zomercheck in de garage zeiden ze me dat alle 4 de banden waren gecupt, (poika, bevestigde dit nog even als klap op de vuurpijl ook) contact met de bandenboer leverde mij op, "ja maar iedere autoband is wel een beetje gecupt"
omdat het werk gewoon doorgaat ik ook verder rijden. tussen al het gezeik door inmiddels een 8K erbij gereden en toen was ik
het gewoon zat, en heb ik nogmaals nieuwe banden gehaald, ditmaal Michelin zomer banden.
Dan denk je vervolgens in alle rust te kunnen gaan rijden, maar helaas is niets minder waar, nu vanaf een30 a 40km per uur een zoemend geluid van onder de auto, lijkt nog steeds op banden geluid...
vermoed dus dat mijn achter differentieel de boosdoener nu is van het geluid.
om er zeker van te zijn wil ik ook iemand ernaar laten kijken die verstand heeft van de haldex 3.
maar nu zit ik met het volgende, de banden welke eraf gingen bij aankoop waren niet gecupt, zijn de gecupte banden gekomen door een haldex differentieel welke op zijn laatste poten loopt, of is het differentieel om zeep geholpen door cuppende banden? in dit laatste geval wil ik namelijk de bandenboer toch wel aansprakelijk stellen voor de nalatigheid welke ze hebben laten zien en niet hun verantwoording te nemen, in het eerste geval is het zwaar pech hebben voor mij.
wie weet raad hiermee, en zou mij in een goede richting kunnen wijzen.
bij aankoop waren de banden ver op, dus anderhalve week na aanschaf een setje Vredestein's Quatrac's eronder laten leggen.
iedereen rijdt op 4 seizoenen met die auto, dus het zal wel goed zijn.
10 a 12 K rustig zonder problemen gereden en toen op advies van de bandenboer de achterbanden naar voor en de voorbanden naar achter.
Duurde toen niet lang voordat de ellende begon en ik een ongelooflijke herrie kreeg van de banden.
terug naar de bandenboer, deze heeft een paar zaken na gekeken en zei ook na een proefrit dat het duidelijk de banden waren.
(cuppen werdt toen nog niet over gesproken) contact met vredestein wordt gezocht of die er wat van konden zeggen.
bij een zomercheck in de garage zeiden ze me dat alle 4 de banden waren gecupt, (poika, bevestigde dit nog even als klap op de vuurpijl ook) contact met de bandenboer leverde mij op, "ja maar iedere autoband is wel een beetje gecupt"
omdat het werk gewoon doorgaat ik ook verder rijden. tussen al het gezeik door inmiddels een 8K erbij gereden en toen was ik
het gewoon zat, en heb ik nogmaals nieuwe banden gehaald, ditmaal Michelin zomer banden.
Dan denk je vervolgens in alle rust te kunnen gaan rijden, maar helaas is niets minder waar, nu vanaf een30 a 40km per uur een zoemend geluid van onder de auto, lijkt nog steeds op banden geluid...
vermoed dus dat mijn achter differentieel de boosdoener nu is van het geluid.
om er zeker van te zijn wil ik ook iemand ernaar laten kijken die verstand heeft van de haldex 3.
maar nu zit ik met het volgende, de banden welke eraf gingen bij aankoop waren niet gecupt, zijn de gecupte banden gekomen door een haldex differentieel welke op zijn laatste poten loopt, of is het differentieel om zeep geholpen door cuppende banden? in dit laatste geval wil ik namelijk de bandenboer toch wel aansprakelijk stellen voor de nalatigheid welke ze hebben laten zien en niet hun verantwoording te nemen, in het eerste geval is het zwaar pech hebben voor mij.
wie weet raad hiermee, en zou mij in een goede richting kunnen wijzen.