Halogeen koplamp units vervangen voor originele xenon koplamp units.

Mogelijk?

Rene Bruin
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Halogeen koplamp units vervangen voor originele xenon koplamp units.

· 
Posted: 12.06.2014 - 18:30  ·  #1
Hallo mede leden,

Ik heb een brandende vraag, na mijn complete audio upgrade is het tijd om mijn Volvo weer iets verder op te leuken. Ik heb momenteel halogeen koplampen in mijn my2007 S60 en ik zou deze graag vervangen voor de originele Xenon koplampen. (Met de wetenschap dat de bochten verlichting niet gaat werken en dat de hoogte verstelling niet via de achteras gaat maar via het wieltje).

Wat moet er allemaal nog meer gebeuren, ik heb al getest (met origineel xenon) alleen springen ze aan en gaan ze meteen weer uit. Krijg ik dit uit de wereld door een gaatje boren in de zekering of weerstanden te monteren ivm het wattage verschil. Of moet er ook nog een update gedaan worden in de computer.

Greets!!
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Halogeen koplamp units vervangen voor originele xenon koplamp units.

· 
Posted: 12.06.2014 - 19:23  ·  #2
Ben benieuwd naar jouw reactie's. Zelf ook al een ochtend aan het stoeien geweest met Pilots 8000k. (mooi blauw is niet lelijk) O-) maar sta voor een raadsel. In eerste instantie starten telkens maar 1 lamp (wel conitinue) en met geen mogelijkheid de 2e. Originele lampen terug gezet en.............. Niks! :sick: Kwam ik erachter dat in display melding het contactslot eerst moest uitzetten en weer aan. Met veel ambitie wel de Pilots er in gewurmt......... 2 seconden branden en Poef! Telkens uit. :devil: Nu eerst maar een aantal meningen en ervaring tot mij nemen. Ik volg de discussie
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 12.06.2014 - 19:58  ·  #3
Martijn-a: gebruik je weerstanden om stroomverbruik te verhogen...?
Rene Bruin
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2014 - 20:09  ·  #4
Ik heb m'n originele h7 lampen terug gezet omdat ik juist de "neppen" xenon lampen niet mooi vind martijn-a, ps had ik ook geen super set gemonteerd wat resulteerde in te veel licht niet de goede kant op!!

Martijn-a heb je een canbus set, bij mijn auto deden de lamoen het niet met een niet canbus set, daarna een set wel canbus gekocht zeg maar en toen heel af en toe kwam het alleen nog voor dat ik een melding kreeg dat de lampen kapot waten terwijl ze wel brandden..

Ik wil graag info over de meedraaiende originele xenon koplamp.. O-)

Tnxx :D
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 12.06.2014 - 21:37  ·  #5
Quote door 1-wiel

Martijn-a: gebruik je weerstanden om stroomverbruik te verhogen...?

Nee,gwn standaard Pilots welke ik uit mijn oude C4 had geplugd. Wilde proberen of het mogelijk was om ze in de V70 te bouwen. Ik had al wel verwacht dat de BC hier melding van zou maken, maar ik heb mij verbaasd dat ze uberhaupt niet willen blijven branden. Na 2 seconden gaan ze gewoon uit en pas na het uitschakelen van het contactslot doet het voertuig een nieuwe poging.

Hoewel ik plezier heb gehad van de Pilots in de C4, deel ik de wens van @bizon om orgineel xenon te gebruiken. Imitatie heeft (te) veel verstrooiing van licht en de reflectors van de V70 geven al een veel betere lichtopbrengst dan ik standaard in de C4 had. Voorlopig zal ik het zo laten maar ben wel benieuwd naar de reactie's. Vooral om inzicht te krijgen waarom het management de lampen afkapt.. Dit inzicht zal mij hopelijk bij andere issues helpen.
Philken
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 12.06.2014 - 22:07  ·  #6
in principe, kan je de originele xenons plaatsen en een andere (geschikt voor xenon)shunt steken voor de koplampen
welke shunt 't juist is weet ik niet meer(valt op te zoeken)van 't doorboren ben ik geen voorstander omdat dit redelijk correct moet gebeuren en de correcte shunt kost maar een kleine 15€ dacht ik

enkele jaren geleden op een S80 originele xenon's geplaatst en dat werkte perfect(ineens ook de juiste shunt uit de donrauto geplukt)
Rene Bruin
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2014 - 22:16  ·  #7
Jeeee eindelijk het verlossende woord, morgen de dealer maar eens even opzoeken :D
Dan m'n koplamp openmaken, dan m'n donorlamp leeghalen en verbouwen in m'n originele halogeen koplamp shunt erin en knallen :D

Bedankt

Quote door Philken

in principe, kan je de originele xenons plaatsen en een andere (geschikt voor xenon)shunt steken voor de koplampen
welke shunt 't juist is weet ik niet meer(valt op te zoeken)van 't doorboren ben ik geen voorstander omdat dit redelijk correct moet gebeuren en de correcte shunt kost maar een kleine 15€ dacht ik

enkele jaren geleden op een S80 originele xenon's geplaatst en dat werkte perfect(ineens ook de juiste shunt uit de donrauto geplukt)
elianmars
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 12.06.2014 - 23:43  ·  #8
Ik ga het feestje voor je verpesten. Er is geen shunt in jouw wagen aanwezig om te doorboren. Dat is bij de modellen tot 2005 wel het geval.

Ook ik ben een hele tijd aan het tobben geweest met xenon. Eerst originele lampen geprobeerd. Na even aanflitsen, vielen de lampen uit.
Daarna een Pilot set in de originele halogeenlampen gezet. Was een zogenaamde canbus set, maar ook daarmee problemen gehad.
Toen heb ik er een weerstandskabel tussen gezet (zie CAN-bus kabel universeel http://www.pilotxenon.com/?id=56&title=bekabeling ). Dat heeft een tijdje goed gewerkt, totdat de boel toch weer vreemd ging doen. Telkens een lamp die niet gelijk mee opstartte. Na een paar keer licht uit/licht aan, deed-ie het dan weer. Tot ik op een avond feestverlichting had. Knipperende xenon..... Ik was het toen zo zat, dat ik ter plekke de xenon eruit heb gehaald en de halogeenlampjes er weer in heb gezet.

Tijdje terug heb ik via dit forum originele xenonlampen aangeschaft en heb toch weer een poging gewaagd. Zonder de weerstandskabel hetzelfde als voorheen. Even aan en dan weer uitvallen.
Maar met de weerstandskabel is het uiteindelijk toch gelukt. Ik rijd nu dus rond met originele xenonlampen, die zonder problemen werken. Ook geen foutmelding op het dashboard.

Op deze foto zijn de weerstanden te zien die ik gebruik (op de foto zijn nog de originele halogeenlampen met xenonlampjes gemonteerd). De goudkleurige dingetjes op de randen van de spatborden links en rechts.

Hier was ik aan het testen met de weerstandskabel met de originele Volvo xenonlampen

En het uiteindelijke resultaat :D

Philken
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 12.06.2014 - 23:55  ·  #9
Wist niet dat op de latere modellen de shunts afgeschaft werden, thnx voor de toelichting

je 'T5R' ziet er wel goed uit
Rene Bruin
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.06.2014 - 10:56  ·  #10
Wat is dat jammer zeg.. Heb je toevallig ook een schema van de kabels waar je de weerstanden tussen hebt gezet??
Bedankt voor de input!!

Dikke auto heb je zeg, hoop m'n d5 ook zo te hebben in de toekomst ;)

Quote door elianmars

Ik ga het feestje voor je verpesten. Er is geen shunt in jouw wagen aanwezig om te doorboren. Dat is bij de modellen tot 2005 wel het geval.

Ook ik ben een hele tijd aan het tobben geweest met xenon. Eerst originele lampen geprobeerd. Na even aanflitsen, vielen de lampen uit.
Daarna een Pilot set in de originele halogeenlampen gezet. Was een zogenaamde canbus set, maar ook daarmee problemen gehad.
Toen heb ik er een weerstandskabel tussen gezet (zie CAN-bus kabel universeel http://www.pilotxenon.com/?id=56&title=bekabeling ). Dat heeft een tijdje goed gewerkt, totdat de boel toch weer vreemd ging doen. Telkens een lamp die niet gelijk mee opstartte. Na een paar keer licht uit/licht aan, deed-ie het dan weer. Tot ik op een avond feestverlichting had. Knipperende xenon..... Ik was het toen zo zat, dat ik ter plekke de xenon eruit heb gehaald en de halogeenlampjes er weer in heb gezet.

Tijdje terug heb ik via dit forum originele xenonlampen aangeschaft en heb toch weer een poging gewaagd. Zonder de weerstandskabel hetzelfde als voorheen. Even aan en dan weer uitvallen.
Maar met de weerstandskabel is het uiteindelijk toch gelukt. Ik rijd nu dus rond met originele xenonlampen, die zonder problemen werken. Ook geen foutmelding op het dashboard.

Op deze foto zijn de weerstanden te zien die ik gebruik (op de foto zijn nog de originele halogeenlampen met xenonlampjes gemonteerd). De goudkleurige dingetjes op de randen van de spatborden links en rechts.

Hier was ik aan het testen met de weerstandskabel met de originele Volvo xenonlampen

DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 06.02.2015 - 10:30  ·  #11
Quote door elianmars

Je hebt gewoon exact de neus die ik wil hebben Marcel ... :]
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 06.02.2015 - 10:47  ·  #12
@DinanT5: Aan de plastische chirurgie dan! Verzekering dekt deze kosten niet overigens... :lol: :thumb:
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 18.02.2015 - 17:35  ·  #13
Hij stond hier net nog voor de deur. Misschien had ik toch even mijn gereedschap ....

Neee, toch maar niet gedaan .. o-) :D
ObbeTuning
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 60
Homepage: obbetuning.nl
Subject:

· 
Posted: 20.02.2015 - 22:42  ·  #14
Quote door Bizon S60 D5 2006

Hallo mede leden,

Ik heb een brandende vraag, na mijn complete audio upgrade is het tijd om mijn Volvo weer iets verder op te leuken. Ik heb momenteel halogeen koplampen in mijn my2007 S60 en ik zou deze graag vervangen voor de originele Xenon koplampen.

Greets!!

Ik heb de oplossingen met interesse gelezen, wij hadden laatst ook zo een aanvraag.
De oplossing die wij gebruikt hebben is dat wij in de carconfig de koplampen naar xenon aangepast hebben, dat werkt ook :-)

mvgr Obbe
Lexus76
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 09.08.2015 - 10:14  ·  #15
[/quote]

Ik heb de oplossingen met interesse gelezen, wij hadden laatst ook zo een aanvraag.
De oplossing die wij gebruikt hebben is dat wij in de carconfig de koplampen naar xenon aangepast hebben, dat werkt ook :-)

mvgr Obbe
[/quote]

Obbe, betekent dat dan ook dat de lampen niet aan gaan als je op contact zet, maar pas na het starten?
Dat zou de levensduur verlengen. Met mijn huidige pilot set, gaan ze aan op contact, dan uit tijdens starten, en weer aan.

Ik ben heel benieuwd.

Gr. Alex

Selected quotes for multi-quoting:   0