hoi allemaal,
Vervelend probleem.
V70 dec 2015 2.0 D3 180K
wij hebben deze auto nu bijna 2 jaar. gekocht bij een gerenommeerde Volvo specialist.
Vorig jaar al EGR, koeler en alles wat erbij hoort laten vervangen (een kleine 2000,-incl beurt)
en nu weer een reparatie van bijna 3000,- vanwege de druklager, koppelingsplaten, vliegwiel (en beurt)
De auto "fluit / tjilpt" tussen de 1700 en 2500 toeren. Niet kunnen vinden wat het is.
Maar wat storender is is het volgende:
Ondanks dat het koppelingspedaal onderin zat en bijna niet meer omhoog ging schakelde de auto prima en soepeltjes.
Om dit op te lossen is de druklager vervangen incl. versleten DMV en koppelingsplaten (die waren ook echt op het einde)
Na deze dure reparatie schakelt de auto niet soepeltjes / lekker meer. Bak wil moeizaam in de 2e versnelling en je voelt echt weerstand als je de versnelling doorloopt. Gewoon niet zoals het was/hoort in mijn ogen.
Hiermee terug naar de garage. druklager ontlucht, pook afgesteld en voor de rest konden ze er niets aan doen....
weer een week gereden en nog steeds niet goed. dus weer naar garage. andere monteur en eigenaar hebben ermee gereden en ze erkennen dat het niet lekker soepel schakelt. Eht zou de koppelingscilinder kunnen zijn bij het pedaal. Dus advies om andere dingen uit te sluiten: paar keer pompen voordat we wegrijden. Zo gezegd zo gedaan. Voordat er weggereden wordt een 7 keer pompen en gaan..... helaas biedt dit niet de uitkomst die we hoopten. Nog steeds schakelt ie niet lekker en merk je echt weerstand bij het inleggen van de versnellingen. Vrouwlief zat gister op de snelweg en de bak wilde niet eens in de 5. blokkeerde gewoon. In de 6 wilde hij dan wel weer.
Bak blijft dus niet lekker schakelen, weerstand bij het inleggen van de versnelling. Ook het gevoel dat ie er niet lekker inligt. Met kers op de taart dat ie dus soms niet eens in de versnelling wil....
Ook het fluitende / tjilpende geluid is er nog steeds. (had gehoopt dat het aan het DMV zou liggen en dus na de reparatie over zou zijn)
Het vertrouwen in de auto is redelijk aan het verdampen. De garage weet het eigenlijk ook niet (of ze hebben geen zin in het werk dat alles weer los moet?)
5K aan reparaties op een auto die bij aanschaf net 125k heeft gelopen vinden we best veel.....al zijn het "slijtagedelen", dan nog.
Al met al balen we goed. Maar wat zou het kunnen zijn? (ik weet dat het gokken wordt op afstand via de computer)
Het gaat er mij om in welke richting we het zouden kunnen zoeken.
groet ruben
Vervelend probleem.
V70 dec 2015 2.0 D3 180K
wij hebben deze auto nu bijna 2 jaar. gekocht bij een gerenommeerde Volvo specialist.
Vorig jaar al EGR, koeler en alles wat erbij hoort laten vervangen (een kleine 2000,-incl beurt)
en nu weer een reparatie van bijna 3000,- vanwege de druklager, koppelingsplaten, vliegwiel (en beurt)
De auto "fluit / tjilpt" tussen de 1700 en 2500 toeren. Niet kunnen vinden wat het is.
Maar wat storender is is het volgende:
Ondanks dat het koppelingspedaal onderin zat en bijna niet meer omhoog ging schakelde de auto prima en soepeltjes.
Om dit op te lossen is de druklager vervangen incl. versleten DMV en koppelingsplaten (die waren ook echt op het einde)
Na deze dure reparatie schakelt de auto niet soepeltjes / lekker meer. Bak wil moeizaam in de 2e versnelling en je voelt echt weerstand als je de versnelling doorloopt. Gewoon niet zoals het was/hoort in mijn ogen.
Hiermee terug naar de garage. druklager ontlucht, pook afgesteld en voor de rest konden ze er niets aan doen....
weer een week gereden en nog steeds niet goed. dus weer naar garage. andere monteur en eigenaar hebben ermee gereden en ze erkennen dat het niet lekker soepel schakelt. Eht zou de koppelingscilinder kunnen zijn bij het pedaal. Dus advies om andere dingen uit te sluiten: paar keer pompen voordat we wegrijden. Zo gezegd zo gedaan. Voordat er weggereden wordt een 7 keer pompen en gaan..... helaas biedt dit niet de uitkomst die we hoopten. Nog steeds schakelt ie niet lekker en merk je echt weerstand bij het inleggen van de versnellingen. Vrouwlief zat gister op de snelweg en de bak wilde niet eens in de 5. blokkeerde gewoon. In de 6 wilde hij dan wel weer.
Bak blijft dus niet lekker schakelen, weerstand bij het inleggen van de versnelling. Ook het gevoel dat ie er niet lekker inligt. Met kers op de taart dat ie dus soms niet eens in de versnelling wil....
Ook het fluitende / tjilpende geluid is er nog steeds. (had gehoopt dat het aan het DMV zou liggen en dus na de reparatie over zou zijn)
Het vertrouwen in de auto is redelijk aan het verdampen. De garage weet het eigenlijk ook niet (of ze hebben geen zin in het werk dat alles weer los moet?)
5K aan reparaties op een auto die bij aanschaf net 125k heeft gelopen vinden we best veel.....al zijn het "slijtagedelen", dan nog.
Al met al balen we goed. Maar wat zou het kunnen zijn? (ik weet dat het gokken wordt op afstand via de computer)
Het gaat er mij om in welke richting we het zouden kunnen zoeken.
groet ruben