Handgreep achteren vervangen

...

Subject:

Handgreep achteren vervangen

· 
Posted: 01.04.2014 - 10:25  ·  #1
De handgreep van de achterdeur werkt niet meer ;( Nu heb ik het deurpaneel gedemonteerd, en blijkt dat de kunststof houder gescheurd is (nummer 5 in de foto).

die heb ik gelijmd, en dat is een paar weken goed gegaan, maar nu is het weer stuk. Ik zit te denken om het deel dan maar compleet te vervangen ECHTER

Volvo heeft het ons weer lastig gemaakt door het kunststof gedeelte (nummer 5) niet te schroeven op het paneel, maar het er op te 'puntlassen' (zo noem ik het dan maar even, komt op hetzelfde neer).

Een nieuw deurpaneel is ook weer zo,zo... want voor een tientje heb je een losse kunststof houder op eBay (link)

Maar....de hamvraag...hoe maak ik die weer vast? iemand tips? Al eerder gedaan? Of gewoon old-skool lijmen?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Handgreep achteren vervangen

· 
Posted: 01.04.2014 - 13:14  ·  #2
ja, lijmen.

Ik heb dit ooit gedaan met speciale plastic lijm van bison. Wel deze pakken, die is echt goed. Gaat nooit meer los.
...

Subject:

· 
Posted: 01.04.2014 - 13:23  ·  #3
Alright, zal eens op zoek naar die Bison-lijm :)

Had laatst ook eens Loctite kunststof lijm, die was ook mega-goed, maar ik ben het nummer vergeten... ik ga er in ieder geval even achteraan. Bedankt voor je tip :)
Diesel70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.04.2014 - 22:15  ·  #4
Ik zie toch echt een popnagel staan (nummer 7). Kun je toch gewoon uitboren en een nieuwe plaatsen?
...

Subject:

· 
Posted: 03.04.2014 - 08:48  ·  #5
Op het plaatje zie ik hem wel maar ik kan me niet heugen dat ik hem ook in de handgreep zag. Ik haal 'm vanmiddag uit elkaar :)
Desondanks geloof ik niet dat hij alleen maar aan die popnagel vast zit, er komt nog wel aardig wat kracht op te staan als je de deur opent.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 03.04.2014 - 19:06  ·  #6
En gewoon eigenwijs 4x popnagelen? Of boutje/moertje? Desnoods met extra ringetjes aan de achterkant voor de grip? Zeg maar ontwerp 2.0, steviger dan het origineel?

Of dekt de "sierplaat" dan de gaatjes niet helemaal af?
...

Subject:

· 
Posted: 03.04.2014 - 19:37  ·  #7
Hier een foto van hoe ik het nu gefixed heb, en hoe weinig mogelijkheden je in feite hebt qua bevestiging. Heb het blokje nu achter beide lipjes kunnen klikken, dus wie weet houdt hij het nu langer vol dan versie 1 :P
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0