Spullen bestel ik denk ik gewoon bij : mijn auto onderdelen.nl en dan een set inclusief waterpomp, ik ga voor SKF.
Vervangen doet ik lekker thuis omdat ik hier een brug heb en ik het op mijn gemakje wil doen als het vandaag niet klaar is dan maar morgen, ik ga dit soort klussen nooit op locatie doen als er dan wat misgaat of je hebt een extra onderdeel nodig zit je daar met een auto die niet rijdt op vaak een enorme afstand van huis. Mijn tip doe dit dus niet op een sleutelmeeting. Heb ik al eens gehad met mijn BMW de schokbrekers vervangen op een sleutelmeeting en vervolgens breekt er een tap-eind af en daar zat ik op 240 km van huis met een auto op blokken eens maar nooit weer.
Om het topic even af te maken, Distributieriem en waterpomp gisteren vervangen voor SKF spullen in totaal 4 uurtjes werk. Dit in tegenstelling met een Audi A3 waar ik vorig jaar een hele dag mee bezig ben geweest. Bij Volvo kun je tenminste overal goed bij.
Bij de benzine kun je om de krukaspoelie heenwerken. Zit een rubber afdekschild onder met twee 10mm boutjes. Daarna riem op de tanden fixeren door hem klem te zetten met een schroevedraaier. Zie video van 1aauto op youtube v70 l5 timing belt.
Die van mij is een D5 en automaat.... Heb dus maar een afspraak met Dennis gemaakt om de distributie te vervangen. Ik had wel alle onderdelen (Gates) aangeschaft dus dat scheelt dan wel weer. Ben benieuwd hoe hij deze moer loskrijgt.
Heb ik ook geprobeerd. Die gaat tot 400 nm maar lukte ook niet. Ik had de boel wel goed met een ringsleutel op de draagarm geblokkeerd maar zelfs met een stuk pijp zat er geen beweging in. Het zou kunnen dat er locktight of iets op zit.
Volgende week dan maar kijken hoe Dennis dit oplost. Kan ik het de volgende keer (over 160000 km) misschien wel zelf doen.