Ik denk dat de meesten wel eens een V70N hebben gezien waarbij het wisserblad op de achterruit op 10 voor 10 is blijven staan. Een aantal forumleden hebben dit ook gehad en sommigen hebben de wissermotor vervangen om dit euvel te verhelpen.
In het najaar van 2013 had ik hier ook ineens last van. Na het starten in de regen en het terug uit rijden van mijn oprit zag ik dat het wisserblad op die positie bleef hangen. Uitgestapt en met enige kracht tegen de arm geduwd waarna deze gelukkig weer in de originele positie terug kwam. Maar bij het volgende gebruik bleef die weer verkeerd staan.
Ik was bang dat de motor zou doorbranden maar bij thuiskomst bleek het trucje van duwen tegen de arm gelukkig weer te werken. Daarom direct een spuitbusje gepakt om het asje te smeren. Dit heeft voor een aantal maanden gewerkt, maar later wederom hetzelfde probleem. Op een mooie dag heb ik de wisserarm losgeschroefd, een flinke hoeveelheid smeermiddel in het asje gespoten en de achterklep opengezet en deze zo een uur laten staan zodat het smeermiddel goed kon naar binnen toe kon inwerken. ondertussen diverse keren het motortje zonder de arm laten werken zodat het smeermiddel alles goed kon raken.
Vorige week, dus ruim 2 jaar later, bleef de wisser weer hangen. Vandaag dezelfde truc herhaald en het werkt weer perfect. Ik hoop dat het deze keer ook weer voor zo'n lange tijd werkt.
Wel een tip: rond het asje zit een busje, als je dit verwijdert kan het smeermiddel extra goed naar binnen. En als je daarna de arm terug plaatst, zorg dan dat deze loodrecht gemonteerd wordt zodat die niet op de lak rust.
O ja,ik gebruik een smeermiddel voor cilindersloten waar grafiet in zit.
In het najaar van 2013 had ik hier ook ineens last van. Na het starten in de regen en het terug uit rijden van mijn oprit zag ik dat het wisserblad op die positie bleef hangen. Uitgestapt en met enige kracht tegen de arm geduwd waarna deze gelukkig weer in de originele positie terug kwam. Maar bij het volgende gebruik bleef die weer verkeerd staan.
Ik was bang dat de motor zou doorbranden maar bij thuiskomst bleek het trucje van duwen tegen de arm gelukkig weer te werken. Daarom direct een spuitbusje gepakt om het asje te smeren. Dit heeft voor een aantal maanden gewerkt, maar later wederom hetzelfde probleem. Op een mooie dag heb ik de wisserarm losgeschroefd, een flinke hoeveelheid smeermiddel in het asje gespoten en de achterklep opengezet en deze zo een uur laten staan zodat het smeermiddel goed kon naar binnen toe kon inwerken. ondertussen diverse keren het motortje zonder de arm laten werken zodat het smeermiddel alles goed kon raken.
Vorige week, dus ruim 2 jaar later, bleef de wisser weer hangen. Vandaag dezelfde truc herhaald en het werkt weer perfect. Ik hoop dat het deze keer ook weer voor zo'n lange tijd werkt.
Wel een tip: rond het asje zit een busje, als je dit verwijdert kan het smeermiddel extra goed naar binnen. En als je daarna de arm terug plaatst, zorg dan dat deze loodrecht gemonteerd wordt zodat die niet op de lak rust.
O ja,ik gebruik een smeermiddel voor cilindersloten waar grafiet in zit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).