Blade,
aangezien je een garage hebt: Heb je ervaringen met 'mijn' injectorfoutmeldingen en lag dat toen ook aan de stekkers?
Met wat ik nu weet zou ik nog wat huiverig staan tegen het vervangen van kabels/stekkers. Maar als je dit verband al hebt gezien lijkt het me zeker de moeite waard.
(Merci voor het aanbod van de stekkers, misschien stuur ik er later een PB voor.)
Ik dacht een injector lektest te laten doen bij een garage, omdat ik de juiste koppelstukjes niet heb.
Maar blijkbaar kost een goedkope set minder dan een garagebezoek.
Ik ga dus toch zelf de lektest kunnen doen. Als die goed is, zijn de injectoren goed. Als de test slecht is zou het misschien ook aan de kabels kunnen liggen. Maar die worden waarschijnlijk ook aangepakt.
Is het nuttig om een koude lektest te doen ipv.een warme aangezien ik de problemen bij een koude motor heb?
En zou ik er met de test in VIDA + een lektest zeker van kunnen zijn dat de injectoren oke zijn? Of negeer ik dan andere faalwijzen?
Volvofiel2, heel erg bedankt! Dat topic had ik niet gezien maar het klinkt zoals wat ik heb.
Dat maakt de LMM nu ook een verdachte.
Kan ik die niet controleren door onder verschillende rijomstandigheden het gemeten debiet te lezen (of zoiets)?
Het tweede probleem uit dit topic, het vacuümlek, heb ik waarschijnlijk ook.
Ik heb ook twee beschadigde kabeltjes gevonden aan de hogedrukpomp, er wrijven andere onderdelen tegen. Er is koper zichtbaar door de huls. Ik zal eens kijken of die te repareren zijn.
Merci voor de hulp, zonder zou ik al opgegeven hebben.
Maarten
aangezien je een garage hebt: Heb je ervaringen met 'mijn' injectorfoutmeldingen en lag dat toen ook aan de stekkers?
Met wat ik nu weet zou ik nog wat huiverig staan tegen het vervangen van kabels/stekkers. Maar als je dit verband al hebt gezien lijkt het me zeker de moeite waard.
(Merci voor het aanbod van de stekkers, misschien stuur ik er later een PB voor.)
Ik dacht een injector lektest te laten doen bij een garage, omdat ik de juiste koppelstukjes niet heb.
Maar blijkbaar kost een goedkope set minder dan een garagebezoek.
Ik ga dus toch zelf de lektest kunnen doen. Als die goed is, zijn de injectoren goed. Als de test slecht is zou het misschien ook aan de kabels kunnen liggen. Maar die worden waarschijnlijk ook aangepakt.
Is het nuttig om een koude lektest te doen ipv.een warme aangezien ik de problemen bij een koude motor heb?
En zou ik er met de test in VIDA + een lektest zeker van kunnen zijn dat de injectoren oke zijn? Of negeer ik dan andere faalwijzen?
Volvofiel2, heel erg bedankt! Dat topic had ik niet gezien maar het klinkt zoals wat ik heb.
Dat maakt de LMM nu ook een verdachte.
Kan ik die niet controleren door onder verschillende rijomstandigheden het gemeten debiet te lezen (of zoiets)?
Het tweede probleem uit dit topic, het vacuümlek, heb ik waarschijnlijk ook.
Ik heb ook twee beschadigde kabeltjes gevonden aan de hogedrukpomp, er wrijven andere onderdelen tegen. Er is koper zichtbaar door de huls. Ik zal eens kijken of die te repareren zijn.
Merci voor de hulp, zonder zou ik al opgegeven hebben.
Maarten