2,4t hapert in drive

 
 
 
 
 
zoefzoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 16
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

2,4t hapert in drive

 · 
Posted: 19.01.2016 - 18:48  ·  #1
Hallo, mij. 2,4 t begint te stotteren wanneer ik hem in drive zet en stationair laat lopen.
Trekt normaal op en houd volgens mij niet in met gas geven. Is dat een vervuild gasklephuis?
Of iets anders.
Wie helpt? Kan op dit moment de auto echt niet missen....
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: 2,4t hapert in drive

 · 
Posted: 20.01.2016 - 01:50  ·  #2
Quote door zoefzoef

Hallo, mij. 2,4 t begint te stotteren wanneer ik hem in drive zet en stationair laat lopen.
Trekt normaal op en houd volgens mij niet in met gas geven. Is dat een vervuild gasklephuis?
Of iets anders.
Wie helpt? Kan op dit moment de auto echt niet missen....


Kunnen meerdere oorzaken voor zijn, maar vervuild of versleten ! gasklephuis is een goede optie idd.
Confus
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 41
Berichten: 336
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: 2,4t hapert in drive

 · 
Posted: 20.01.2016 - 11:12  ·  #3
Quote door zoefzoef

Hallo, mij. 2,4 t begint te stotteren wanneer ik hem in drive zet en stationair laat lopen.


En als je 'm niet in D zet maar 1-4 of R?

In N of P geen last van?
zoefzoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 16
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

Re: 2,4t hapert in drive

 · 
Posted: 05.02.2016 - 13:40  ·  #4
auto staat nu al een week bij een "specialist".

Gasklephuis vervangen, nieuwe bougies, alle olie ververst en motor gereinigd, gelijk maar versnellingsbak geflushd. maar stotteren niet opgelost.

we zoeken morgen weer verder, maar mocht er iemand nog een tip hebben.
we houden ons aanbevolen.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: 2,4t hapert in drive

 · 
Posted: 05.02.2016 - 13:52  ·  #5
Misschien vergezocht hoor, maar zijn je dynamo en rembekrachtiger nog goed? Toen mijn rembekrachtiger lek was, had die constant extra power nodig omdat ie eigenlijk de hele tijd probeerde alsnog een vacuüm te creëren. Dat trekt een wissel op de rest van de auto. Als je dan ergens geen goede spanning meer hebt of iets zit op het randje qua functioneren, kun je net een dipje krijgen. Mijn motor haperde toen ook. Later bleek dat één van de bobines ook niet meer goed was. Was een optelsommetje dus.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0