Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 
 
 
 
 
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 06.07.2013 - 19:25  ·  #1
dag,

onze xc70 2.5t op lpg ,heeft onlangs een grote beurt gehad (3ton beurt) was verder helemaal niks bijzonders aan de hand, alleen bougies vervangen. maar toen zij de hoofdmonteur dat we voor de gein eens de autobahn op moesten gaan met deze kar van wegen het vermogen. wij denken nou doen. hartstikke leuk. eenmaal op de autobahn ging alles helemaal goed. tot op een moment. zodra ik net over de 160 rij en dan kickdown doe, dan spring hij versnelling terug, maar zodra ik op de 175-180 zit en nog door ga (ong. 4300 toeren) dan begint hij ineens enorm te stoten en te schokken, meteen van dat gaspedaal af dus. maar ik heb het eens geprobeerd daarna zonder kickdown, en toen tikte ik met gemak de 220 aan. ik heb later het zelfde op benzine geprobeerd en daar ging het met kickdown ook helemaal goed. waar kan dit aan liggen? ik weet dat het bij de lpg ligt, maar weet zo gauw niet waar. de injectoren kunnen het aan, dat weet ik zeker.

als iemand raad weet, graag!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 06.07.2013 - 21:40  ·  #2
Welk merk LPG installatie zit er in?
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 06.07.2013 - 22:05  ·  #3
Hoe weet je dat de injectoren het aankunnen?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 06.07.2013 - 22:34  ·  #4
Er zitten bruine LPi injectoren in de auto las ik in een ander topic.

Ben wel benieuwd wat de auto doet op benzine. Qua vermogen zou het allemaal moeten lukken die 200+ maar het horten en stoten doen mijn vermoeden dat er iets niet helemaal lekker gaat.

Heb dit soort ervaringen in het verleden ook gehad, maar dan bij volgas met een dampgas installatie. Had in mijn geval te maken met het feit dat de LPG installatie veel te rijk stond afgesteld bij volle belasting waardoor de LPG injectoren continue openstonden en er dus iets fout ging.

Dat je er in het dagelijks Nederlandse verkeer niets van merkt, lijkt me heel normaal. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom de monteur voorstelde om maar eens een ritje volgas te gaan doen.
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 09.07.2013 - 16:06  ·  #5
vialle lpg met bruine injectoren, de lpg installatie kan het makkelijk aan, en zoals ik zei op benzine tik ik makkelijk met kickdown de 220 aan.
op lpg werkt de kickdown ook wel alleen niet op een snelheid boven 160 dan krijg ik dit probleem,
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 21.07.2013 - 23:00  ·  #6
Hallo
Heb je er orginele volvo bougie s in zitten?
Zo nee dan zet die er eerst maar eens in....
Zeer grote kans dat dit het is...



Mvg chris
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 21.07.2013 - 23:08  ·  #7
Daar kan je inderdaad wel eens een puntje hebben Chris! ;) Ik had er toen ook andere in maar die T5 liep daar ook voor geen meter op. ;)
Bartholy
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gangelt (D)
Leeftijd: 50
Berichten: 359
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 22.07.2013 - 01:22  ·  #8
Herkenbaar probleem...
Heb het ook gehad en bij mij waren het toen de bougies.
Nieuwe erin en nooit meer last van gehad!
Volgens mijn LPG specialist is LPG veel gevoeliger voor slechte bougies terwijl op benzine er dan niets van te merken is.

B!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 22.07.2013 - 01:45  ·  #9
LPG is sowieso gevoeliger in alle opzichten is mijn mening. Echter had ik toen dit rare lopen ook op benzine. De V40 schijnt er nog veel gevoeliger voor te zijn! :'( :'( Maar als je het niet weet, kom je hier gewoonweg niet uit. :devil:
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 24.07.2013 - 01:09  ·  #10
Nou komt het aller leukste hij heeft net een beurt gehad en ze hebben er gloednieuwe originele bougies ingezet. En het probleem blijft nog steeds bestaan


Btw onderhoud doe ik altijd al zeker 10 jaar bij dezelfde dealer
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 24.07.2013 - 01:29  ·  #11
Check, check dubbel chek... Draai er eens eentje uit en kijk of er inderdaad een Volvo-merkje opstaat. Ik geloof diverse bedrijven tegenwoordig al niet meer op hun blauwe ogen. ;) Zo weet je het in ieder geval zeker en kun je dit voor jouw gevoel ook uitsluiten. ;)
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 26.07.2013 - 03:52  ·  #12
ik zal zodra ik terug ben van vakantie even na checken, zit momenteel op curaçao :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 26.07.2013 - 13:01  ·  #13
Lekker man! Geniet van je vakantie en we spreken je daarna vast snel weer! Have a good time! :D :love: :love:
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 55
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 26.07.2013 - 13:53  ·  #14
2 mogelijkheden: ofwel de bougies (voor op LPG is 't beter om met een 'koudere' bougie te rijden
2e mogelijkheid(en daar neig ik eerder naar): bij kickdown zal de benzine ECU meer dan 95% vragen van inspuitvolume & dit wordt vertaald door de LPI ECU naar nog een hogere waarde die de LPI injectoren niet aankunnen waardoor deze een 'sein' geeft om over te schakelen naar benzine en op't moment dat je nog in de volgascyclus zit, gaat dit met horten en stoten...
ik had dit ook met de R, ander programma hielp maar nog niet voldoende, 'gas'pedaal maar voor 90% vloeren vermijdt die plotse overgang en 't gaat even snel omdat 't niet al hortend en stotend verloopt
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Hard gestoot en geschok met lpg op hoge snelheid

 · 
Posted: 27.07.2013 - 01:47  ·  #15
@trissy zekers!


Maar zou dit kunnen betekenen dat de tuning gewoon niet goed is? Want dit is gedaan hij tunex en ik hoor sommige op het forum zeggen dat tunex niet geweldig is maar ik weet vrijwel zeker dat de injectoren het aan kunnen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0