Vandaag zag ik een streng blond haar uit de uitlaat hangen. Ik kon het er uit trekken en zag dat dit geen echt haar is maar meer een vlasachtig haar. Wat is het en kan het kwaad?
Isolatiemateriaal inderdaad. Niet te druk om maken: eruit trekken niet meer naar kijken. Ik was het ook kwijt. Uitlaat geeft daardoor een wat luider geluidje maar niet storend. Je uitlaat gaat er niet minder van werken (want als het een functie had gehad, was het inmiddels al zwart geweest van de uitstoot en niet meer blond).
Ik kan me voorstellen, dat deze isolatie niet alleen bedoeld is voor geluiddemping, maar ook voor de uitwendige temperatuur van de einddemper. Als die te hoog wordt... Kon inderdaad wel eens een afkeurpuntje APK zijn!
Ik heb al eens nagevraagd bij m'n garagist. Die zei ook gewoon: 'verwijderen en klaar'. Zo lang je uitlaat niet lek is en niet als een brulpijp klinkt, is er niks aan de hand.
Voor de APK klopt dat, maar ik had het niet specifiek over de APK. Een brulpijp kan bij een algehele politiecontrole wel voor problemen zorgen, omdat ze dan mogelijk een dB-meting gaan doen en je dan buiten de normen valt.