Quote door [-Tom-]
Maar ik kan mij niet voorstellen dat remmen daar een groot aandeel in hebben. Ik geloof dat de grootste/meeste vertraging bij een EV uit regeneratief remmen bestaat. Je ziet het zelfs bij een Prius, remblokken en schijven die nauwelijks slijten.
Remmen bij een Tesla slijten bijna niet ( ik ben op gehouden te lezen toen het artikel over remmen begon ), en dat komt door het regenereren van de kinetisch energie. Iedere elektrisch auto doet dit omdat de motor die gebruikt wordt ook eenvoudig gebruikt kan worden als generator. Het enige waar ze echt de remmen nog nodig hebben zijn bij een nood stop, omdat daar zoveel energie bij vrij komt dat dit niet in de accus gestopt mag worden. Je kunt de auto bijna volledig tot stilstand krijgen met de elektro motor , redeneren kan dan dan niet, maar door de fases korte sluiten zal je kunnen remmen tot bijna stilstand. En je wilt op een heling wel blijven staan en dat kan niet op een electromotor. hij zal altijd iets verlopen. En daarom zitten er nog remmen op maar die slijten amper. Ik heb gehoord dat ze zelfs remblokken na 150dkm nog niet vervangen hebben
Ben geen fan van elektrisch rijden, maar als mensen onzin verkopen moet dat wel gezegt worden