Heeft iemand concrete gevens van het resultaat van Tuning ?

Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Heeft iemand concrete gevens van het resultaat van Tuning ?

· 
Posted: 14.01.2015 - 23:23  ·  #1
Ik heb wel interesse in Tuning van mij D5 163pk en mocht ik dit doen dan zal dat uiteraard bij Obbe gaan plaatsvinden gezien alle positieve ervaringen hier.

Maar voor ik dit ga doen wil ik eens informeren of iemand concrete gegevens heeft van de resultaten van de tuning. Ik lees wel de meest fantastische getallen van 163pk naar 225pk etc. en zoveel NM erbij, prima maar wat betekend dat in de acceleratie tijden en topsnelheid van de wagen zelf?

Dus even als voorbeeld mijn D5 163pk zou met automaat in 10,2 seconden naar de 100km/u gaan dat is op zich niet slecht maar ik zou dat wel wat sneller willen. Dus heeft iemand een meting of bijvoorbeeld een youtube filmpje waar het verschil op te zien is?

Zelfde voor bij de acceleratie van 80-120km wat voor verschil krijg je met tuning?
Ik heb me al een paar maal een beetje vergist met inhalen op 80 km wegen, denkende dat gaat makkelijk maar dan blijkt de Volvo toch iets minder snel te accelereren als ik verwachte dus ook hier zou ik dan wel graag wat verschil zien.

Mijn wagen zou volgens het boekje 210km/u lopen wat wordt dat na tuning? Heeft iemand dat wel eens getest?

Als iemand hier wat gegevens over heeft, heel graag !

Oja brandstof verbruik geloof ik wel ga er maar vanuit dat dat ongeveer hetzelfde blijft.
harold
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Heeft iemand concrete gevens van het resultaat van Tuning ?

· 
Posted: 15.01.2015 - 06:14  ·  #2
Hendrik.
210 ? Ik kwam niet harder als 210 :sick: ben toen in uden geweest voor een nieuwe multiriem.
dennis heeft deze er voor me opgezet , toen die hem nog even aan het uitlezen was zij dennis.
joh harold , hoe hard heb je al eens gereden .
Ik zij tegen dennis kwam niet harder als 210 , dennis begon te lachen en zij, ja dat klop harold.
de jouwe is begrenst :devil: :lol:
dus ik denk dat ze echt wel harder kunnen, alleen ik ikke niet :o
zeg maar Jan
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 08:17  ·  #3
Ik ben van 185pk naar + 25% meer vermogen gegaan. Dat verschil merk je echt wel. Top nog niet uitgetest. Persoonlijk vind ik dit ook niet echt interessant. Het gemak om nu van 100 naar de 170 te rijden is opmerkelijk.

Mijn verwachting is dat het redelijk vergelijkbaar nu is met een 2006 530D.
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 08:39  ·  #4
Kijk daar heb ik wel wat aan, ik ken het verschil tussen een ongechipte 535d en een gechipte 535d en die gaat gewoon 2 seconden sneller van 0-100.
Het gaat mij dus vooral om wat vlotter accelereren, brandstof en topsnelheid is bij mij van onder geschikt belang.
Roffeltje
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 08:51  ·  #5
ik ben ook bij Obbe geweest vlak voor Kerst.
had 185 en nu....??? iets meer. :whistle:

Top en acceleratie van 0-100 is niet zo mijn ding, maar natuurlijk toch eens getest :D
Met de CFE kun je een meting doen voor acceleratie van 0-100. Ik kwam na de tuning uit op net geen 8 sec, waar dat vóór de tuning 9,5 - 9,8 sec. was.

Wat ik veel interessanter vind is dat je het gevoel hebt dat hij gewoon harder wil als je eenmaal gas geeft. Rij je 100, en effe er langs wil, dat is een fluitje van een cent. Ook bij 130 is het gevoel van "ik wil harder" nog ruim aanwezig....ook bij 150 is dat er nog... :foto:
De tussen acceleraties zijn gewoon makkelijk en snel te doen en vele malen sneller dan voorheen waar de originele 185 pk al niet min is.

Nu heeft Obbe dan ook een instelling gekozen waarbij over de eerste (ongeveer) 40% van het gaspedaal, nog niet zo veel gebeurt. Maar als je het pedaal over de 40% trapt dan "ist die hölle los..." :love: Bijvoorbeeld wielspin in 3e als je net 50kmh rijdt...

En dat vond (en vind) ik een fijne afstelling en is ook beter voor de Geartronic-6. Niet zo goed voor die bak om meteen al 200+ paardjes op los te laten vanaf 0 kmh.
Dus comfort en relatief zuinig in normaal gebruik en een beest als je dat zo wil..

Overigens over de eerste 40% is het wat rustiger maar heb je toch merkbaar meer power dan voorheen. Wat dan resulteert in lagere toerentallen bij stadsverkeer met de automaat en lekkerder cruisen bij stadssnelheden.

Naast de tuning is bij mij ook DPF en EGR uit gezet.

De power en accelleratie komt ongeveer in de buurt van een Saab 2.3T Aero die ik ooit gehad heb. Maar die Saab was wat bruter met ca. 220 pk.
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 10:00  ·  #6
Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg! IK ben om ik ga de mijne ook laten doen !
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 11:47  ·  #7
Heel verstandig Hendrik. :thumb:
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 13:53  ·  #8
Goed bezig kerel!
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 15:05  ·  #9
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 16.01.2015 - 16:31  ·  #10
Quote door harold

Hendrik.
210 ? Ik kwam niet harder als 210 :sick: ben toen in uden geweest voor een nieuwe multiriem.
dennis heeft deze er voor me opgezet , toen die hem nog even aan het uitlezen was zij dennis.
joh harold , hoe hard heb je al eens gereden .
Ik zij tegen dennis kwam niet harder als 210 , dennis begon te lachen en zij, ja dat klop harold.
de jouwe is begrenst :devil: :lol:
dus ik denk dat ze echt wel harder kunnen, alleen ik ikke niet :o

Hoezo is die van jou begrensd dan?
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 16.01.2015 - 18:55  ·  #11
Laatst met de CFE gemeten: 7,9 seconde voor 0-100 met mijn S60 2.4D met Obbe kuurtje.
Dit was op winterbanden en nat wegdek en heb een geartronic

Selected quotes for multi-quoting:   0