Quote door Steve
Bij die van mij zit een handgemaakte RVS pijp onder, gemaakt in Hillegom. Is er onder laten zetten door de vorige eigenaar dus heb ik geen vergelijking met standaard. Klinkt wel bruut overigens
Hoi Steve,
Ik ken toevallig Bob, de vorige eigenaar van jouw V70 R, en weet dat hij de complete uitlaat, inclusief downpipe, heeft laten maken door Jelmar van Crossroad Motorsport.
Hij heeft deze keuze gemaakt, omdat alle aftermarket sportuitlaat-sytemen problemen kunnen geven met de "bodemvrijheid" (de middendemper zit dan te laag), en om dat te voorkomen heeft Jelmar de uitlaat speciaal op maat gemaakt, en zo hoog mogelijk onder de auto geplaatst (net zo hoog als de originele uitlaat).
IPD USA maakt voor de V70 R en S60 R een vergelijkbare uitlaat, met een ovale buis in plaats van 2 naast elkaar liggende buizen, en deze zit volgens de makers net zo hoog als de originele uitlaat. Ik ben dus benieuwd naar de sound en de looks.
De Nederlandse importeur noemt het geluid "luid", maar dat is erg persoonlijk natuurlijk.
Onder jouw R zit trouwens nu wel een prachtige en kostbare uitlaat, met een zeer fraaie sound!