Beste mensen,
Ben ik weer, met iets waar ik me al sinds aankoop van deze auto wat aan erger.
Ik vind dat mijn D5 2007 automaat traag is in het optrekken vanaf 0. Je merkt dat vooral bij een stoplicht; daar rijden de Aygootjes soms gewoon vlotter weg dan ik...
Wat gebeurt er? Je geeft gas, de auto begint te versnellen. Geef je een keer meer gas, dan lijkt het wel alsof met 2500 toeren de fut eruit is. Daaronder is er power genoeg, maar daarboven lijkt het wel in één keer weg te vallen. Omdat ik ook wel eens met andere D5's rijd, valt het mij gewoon op. Op cruisesnelheid is het allemaal prima, maar van 0-80 heb ik de indruk dat er iets niet klopt.
Ik vroeg me af of anderen dat herkennen? De auto is topfit (van onderstel, tot motor, tot bak, tot sensoren, etc.). MAP, LMM, verstuivers, alles is recent. Motor loopt ook wat rauwer dan de meeste D5 euro 4. Kmstand is inmiddels 430k.
Ik denk zelf in de richting van de luchtinlaat/brandstoftoevoer. De elektronische actuator heb ik al gereviseerd met een setje uit Engeland. De printplaat heb ik niet opnieuw gesoldeerd. Zou dat het kunnen zijn? Het inlaatkanaal is potdicht (geen scheuren). Brandstoffilter wordt regelmatig vervangen. Olie ook. Bakolie is vers. Computer geeft geen storingen, behalve dat de som niet klopt, vanwege de tuning . Intercooler is bij mijn weten nog steeds het origineel en lekt niet (kan zo'n ding 'verstoppen'?)
Mocht iemand ideeën hebben: ik houd me aanbevolen!
Ben ik weer, met iets waar ik me al sinds aankoop van deze auto wat aan erger.
Ik vind dat mijn D5 2007 automaat traag is in het optrekken vanaf 0. Je merkt dat vooral bij een stoplicht; daar rijden de Aygootjes soms gewoon vlotter weg dan ik...
Wat gebeurt er? Je geeft gas, de auto begint te versnellen. Geef je een keer meer gas, dan lijkt het wel alsof met 2500 toeren de fut eruit is. Daaronder is er power genoeg, maar daarboven lijkt het wel in één keer weg te vallen. Omdat ik ook wel eens met andere D5's rijd, valt het mij gewoon op. Op cruisesnelheid is het allemaal prima, maar van 0-80 heb ik de indruk dat er iets niet klopt.
Ik vroeg me af of anderen dat herkennen? De auto is topfit (van onderstel, tot motor, tot bak, tot sensoren, etc.). MAP, LMM, verstuivers, alles is recent. Motor loopt ook wat rauwer dan de meeste D5 euro 4. Kmstand is inmiddels 430k.
Ik denk zelf in de richting van de luchtinlaat/brandstoftoevoer. De elektronische actuator heb ik al gereviseerd met een setje uit Engeland. De printplaat heb ik niet opnieuw gesoldeerd. Zou dat het kunnen zijn? Het inlaatkanaal is potdicht (geen scheuren). Brandstoffilter wordt regelmatig vervangen. Olie ook. Bakolie is vers. Computer geeft geen storingen, behalve dat de som niet klopt, vanwege de tuning . Intercooler is bij mijn weten nog steeds het origineel en lekt niet (kan zo'n ding 'verstoppen'?)
Mocht iemand ideeën hebben: ik houd me aanbevolen!