Inderdaad een fraai plaatje.
Die Spanje tripjes tikken overigens aardig door.
Opmerkelijk vond ik zelf hoe goed de stoelen waren.
Totaal geen vermoeidheid, of brak gevoel.
Mooie foto van je Volvo. Met een Volvo wordt zo'n trip dubbel zo leuk. Zelf heb ik vele vakantie kilometers doorgebracht met onze Volvo's: altijd een feestje :thumb:
Ben deze maand 2 keer op en neer Almeria Spanje gereden met mijn V70.
Ongeveer 10.000 km gereden. Net als Bigdog schrijft, je stapt iedere keer bijna fit uit de auto. Zeer goede stoelen en een zeer stille auto.
Enige minpuntje wat ik heb is dat de V70 bij zijwind gevoelig op het stuur is. Veel bijsturen/corrigeren. Dit ondanks de brede jongens welke ik er onder heb.
Ook mijn vorige 2 V70's hadden deze windgevoeligheid. Deze een stuk minder dan de vorige maar toch.
Maar nogmaals, zeer stille en fijne auto.
Bedankt voor de leuke reacties! Inderdaad heerlijk hooe lekker je uit de Volvo stapt na zo'n reis. Super!! Een superfijne auto. Mijn gemiddelde verbruik was 8,8 L/100km. Niet verkeerd denk ik zo..
In Spanje wat olie bijgevuld. Voor het eerst na 5000 km.
Helaas wel een klein laag muurtje over het hoofd gezien daar... Op zoek naar een nieuwe bumper... Als iemand een een tip heeft dan hou ik mij aanbevolen. Graag een bumper xc70 met parkeersensoren en skidplate in donkerbruin
Ik was ook wel jaloers vorige week , ben in 1 dag terug gereden op de motor uit zuid Frankrijk.
1175km voor 80% binnendoor gereden wat super is . maar dat laatste stuk Belgie en Nederland over de snelweg , wist niet hoe ik moest zitten , moest ik toch wel is denken aan de v70 stoelen .
Mijn vrouw en dochter zijn net thuis , moe maar niet zo als ik vorige week .
Eigenlijk idioot ,maar ook op een of andere manier wel leuk , behalve de laatste drie uur snelweg dat is gewoon afzien op de motor , veel te saai .
Ander ding wat me opviel en dat is eigenlijk minder fraai , vond de Franse automobilisten veel en veel attenter en vriendelijker tegenover de motorrijders , en was echt geen verbeelding , ze geven je aan alle kanten de ruimte , af en toe vond ik het best ver gaan en zelf de Franse politie deed er aan mee , gewoon op een doorgaande drukke weg beetje rechts houden , tegen liggers idem en ik er tussen door , bij die politie dacht ik nog in ned zetten ze je er voor aan de kant , maar niks hoor gewoon een vriendelijk duim .
En eigenlijk kan het prima je hebt er verder helemaal geen last van zeker op rotondes stoplichten , de motor is veel sneller van de plek en dan zit je niemand in de weg .
Ik vind het al een poos , maar je kan van alles zeggen over bepaalde landen , maar ik vind de Nederlander toch langzaam aan wel de grootse hufters op de weg .
Zelfs in de files vertikken ze het nog om je er langs te laten , ik niet jij ook niet , stap dan zelf op de motor , nee wordt er droevig van hier .
Gelukkig dan wel in een Volvo , heb je in ieder geval nog pret als je rijdt .
dat onderschrijf ik helemaal. zoals misschien bekend ben ik op de fiets van nederland naar spanje geweest afgelopen maand mei en dus van noord naar zuid dwars door frankrijk gereden, en daar zijn beslist geen fietspaden, af en toe moet je zelfs op de autoweg ( vluchstrook) fietsen ( dat mag als de max snelheid niet meer is dan 110 km voor auto's..) maar nooit een probleem gehad met het snelverkeer. sterker nog soms dacht ik: je hoeft echt niet op mij te wachten trek maar rustig op.. maar nee hoor stil blijven staan totdat ik gepasseerd was. en nooit risicovol inhalen. alle respect hebben zij daar voor de zwakkere weggebruiker. nu moet ik wel zeggen dat men de fietssport waardeert. of dat voor de lokale fietser ook geldt weet ik niet. en ook in spanje was het niet veel anders het weggedrag. ja wij kunnen daar wel een voorbeeld aan nemen..
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39936 Geregistreerd: 07 / 2009
Ik vind het al een poos , maar je kan van alles zeggen over bepaalde landen , maar ik vind de Nederlander toch langzaam aan wel de grootse hufters op de weg .
Zelfs in de files vertikken ze het nog om je er langs te laten , ik niet jij ook niet , stap dan zelf op de motor , nee wordt er droevig van hier .
Mee eens en het lijkt steeds erger te worden.
Ik vraag me alleen af of dit pure hufterigheid is, of dat het ze gewoon niet meer wordt geleerd.