Vorige week afgesleept door de ANWB. Nadat ik de melding kreeg dat het koelvloeistof niveau bedenkelijk laag was , stond inderdaad flink onder het minimum, de auto aan de kant gezet en geconstateerd met de ANWB hulp dat er inderdaad onder de distributie riem een flinke poel koelvloeistof lag en de auto was aan de onderkant nat van de kv. Nog na bijvullen en dop van het reservoir los, de reis naar mijn bestemming kunnen maken. (Nog zo’n 20km.)
Zeer rustig rijdend op advies van de beste man mijn bestemming bereikt zonder problemen.
Aangezien ik nog een lange reis terug voor de boeg had, toch de ANWB weer gebeld en met vervangend vervoer teruggereden en de auto laten afleveren bij mijn Volvo garage, waar ik de auto ook heb gekocht. De garage zou de waterpomp vervangen en we zijn een leuke prijs overeen gekomen omtrent de reparatie. Echter bij aankoop al de distributie riem laten vervangen, en ik was er van uit gegaan dat het hele setje , inclusief de spanrollen, was vervangen. Jaja, ik weet het, ga nooit van iets uit bij een garage.
Maar goed, na 3 dagen ben ik teruggebeld met het nieuws dat er niets lekt en dat men ook met het vervangen van de distributie riem de pomp heeft vervangen en men nu geen enkel lekkage probleem kan vinden. Schijnt op een manier zelfs druk gezet te zijn op het systeem middels een pomp en er lekt werkelijk niets. De koelvloeistof wordt vervangen, en ik kan eigenlijk mijn auto weer ophalen. Nu vertrouw ik dat niet helemaal natuurlijk, daar ik niet in zelf reparerende auto’s geloof. Afspraak is om het goed in de gaten te houden en bij problemen weer terug te komen. Ik ben eigenlijk heel benieuwd of iemand hier een idee heeft waar in welke richting ik het nog meer zou kunnen zoeken. Of wordt er misschien wat essentieels over het hoofd gezien?
Zeer rustig rijdend op advies van de beste man mijn bestemming bereikt zonder problemen.
Aangezien ik nog een lange reis terug voor de boeg had, toch de ANWB weer gebeld en met vervangend vervoer teruggereden en de auto laten afleveren bij mijn Volvo garage, waar ik de auto ook heb gekocht. De garage zou de waterpomp vervangen en we zijn een leuke prijs overeen gekomen omtrent de reparatie. Echter bij aankoop al de distributie riem laten vervangen, en ik was er van uit gegaan dat het hele setje , inclusief de spanrollen, was vervangen. Jaja, ik weet het, ga nooit van iets uit bij een garage.
Maar goed, na 3 dagen ben ik teruggebeld met het nieuws dat er niets lekt en dat men ook met het vervangen van de distributie riem de pomp heeft vervangen en men nu geen enkel lekkage probleem kan vinden. Schijnt op een manier zelfs druk gezet te zijn op het systeem middels een pomp en er lekt werkelijk niets. De koelvloeistof wordt vervangen, en ik kan eigenlijk mijn auto weer ophalen. Nu vertrouw ik dat niet helemaal natuurlijk, daar ik niet in zelf reparerende auto’s geloof. Afspraak is om het goed in de gaten te houden en bij problemen weer terug te komen. Ik ben eigenlijk heel benieuwd of iemand hier een idee heeft waar in welke richting ik het nog meer zou kunnen zoeken. Of wordt er misschien wat essentieels over het hoofd gezien?