Heftige trillingen bij remmen

ABS

koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

Re: Heftige trillingen bij remmen

· 
Posted: 01.08.2022 - 08:54  ·  #16
Ik had ook trillingen na verloop van tijd. Ik remde gewoon niet hard genoeg.
Ik heb toen het inremmen opnieuw gedaan en sindsdien geen trillingen meer.
sw2983

Subject:

· 
Posted: 01.08.2022 - 09:05  ·  #17
Kromme schijven hebben naar mijn mening niets van doen met de rem vasthouden bij verkeerslichten of in de file na een (stevige) remactie.

De oorzaak moet je echt meer zoeken in door plassen rijden of wassen, slepend remmen tijdens afdalingen, kromme naven, problemen met de remmen achter, vaste remmen of goedkope en/of defecte onderdelen aan het remsysteem..

Ik zou nieuwe schijven (laten) monteren en de blokken goed (laten) controleren. Als die een vreemd slijtpatroon hebben, ook (laten) vervangen.

Inremmen is ook zoiets.. Gewoon lekker zoals normaal gaan rijden en remmen en de eerste paar remmingen even bijtijds beginnen ivm onvoldoende remwerking.
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 01.08.2022 - 16:59  ·  #18
Ik had met mijn N en vorige NN ook regelmatig last van trillende remmen. Eigenlijk eerdere niet Volvo’s soms ook. Ik ben het in mijn rijstijl gaan zoeken.

Ik had de neiging om progressief aan te remmen (licht beginnen en dan druk opbouwen) omdat ik comfortabel wilde rijden voor mijn passagiers.

Nu heb ik mijzelf aangeleerd de volle voet op het pedaal te zetten. Dit is meestal vrij stevig maar effectief.

Als ik last had van trillende remmen hielp vaak dit:
Remmen door hele stevige rijstijl op temperatuur brengen en daarna 2 keer lang remmen vanaf hoge snelheid. Geen noodstop achtig remmen, maar wel stevig. Bijvoorbeeld een aflopende afrit af of in de bergen op vakantie.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 01.08.2022 - 17:37  ·  #19
Quote door martijn-a

Ik had met mijn N en vorige NN ook regelmatig last van trillende remmen. Eigenlijk eerdere niet Volvo’s soms ook. Ik ben het in mijn rijstijl gaan zoeken.

Ik had de neiging om progressief aan te remmen (licht beginnen en dan druk opbouwen) omdat ik comfortabel wilde rijden voor mijn passagiers.

Nu heb ik mijzelf aangeleerd de volle voet op het pedaal te zetten. Dit is meestal vrij stevig maar effectief.

Als ik last had van trillende remmen hielp vaak dit:
Remmen door hele stevige rijstijl op temperatuur brengen en daarna 2 keer lang remmen vanaf hoge snelheid. Geen noodstop achtig remmen, maar wel stevig. Bijvoorbeeld een aflopende afrit af of in de bergen op vakantie.

idd, beter een keer "fors" remmen dan dat lafjes leunen tegen het pedaal. Zo rem ik ook in de bergen, stevig de snelheid eruit halen en voor stilstand je voet van het pedaal om geen ander hitte punt op de schijf te hebben als deze weer afkoelt.

Selected quotes for multi-quoting:   0