Hallo allemaal,
ik ben vrijdag mijn S60 gaan afhalen.
Het is een 2.0T 132kW benzine van 2002.
nu, eigenlijk had ik de auto voorlopig moeten laten staan, maar ja.
waarom? :
op het moment dat de papieren overlopen werden (waren al eens gaan kijken), zei de verkoper dat de eigenaars de papieren hebben laten aanpassen toen zij de wagen gekocht hadden.
Dit omdat op de papieren 132kW stond, maar de motor een fabrieksgemonteerde 120kW was.
dit was in 2004, en een paar maanden later hebben ze de lpi geïnstalleerd.
Nu, ik weet de motorcodes ook niet uit mijn hoofd, dus ik ging er van uit dat als het door de mandataris van volvo en door de DIV is goedgekeurd, dat alles ok is.
Maar ik kon mij geen 2.OT benzine met 120kW herinneren, wel een 2.4D.
De nieuwe motor zou volgens de papieren code D5244T hebben (diesel) en de originele zou normaal een B5204t5 moeten zijn (benzine).
Ik weet momenteel echt niet wat te doen.
Uiteindelijk heb ik de wagen particulier gekocht en natuurlijk "in de staat waarin hij zich bevindt", maar je kan toch geen dieselmotor in een benzinesysteem plaatsen?
Nu, de auto loopt nog steeds op benzine, en ook op LPI van vialle.
ik kan dus moeilijk geloven dat er effectief een dieselmotor is gemonteerd.
wel loopt de auto niet echt heel mooi stationair, net alsof hij te arm staat afgesteld, maar dat kan ook aan andere zaken liggen?
zou het kunnen dat enkel de onderblok is omgezet?
kan dit kwaad??
ik weet eigenlijk niet echt goed wat te doen.
alvast hartelijk dank
ik ben vrijdag mijn S60 gaan afhalen.
Het is een 2.0T 132kW benzine van 2002.
nu, eigenlijk had ik de auto voorlopig moeten laten staan, maar ja.
waarom? :
op het moment dat de papieren overlopen werden (waren al eens gaan kijken), zei de verkoper dat de eigenaars de papieren hebben laten aanpassen toen zij de wagen gekocht hadden.
Dit omdat op de papieren 132kW stond, maar de motor een fabrieksgemonteerde 120kW was.
dit was in 2004, en een paar maanden later hebben ze de lpi geïnstalleerd.
Nu, ik weet de motorcodes ook niet uit mijn hoofd, dus ik ging er van uit dat als het door de mandataris van volvo en door de DIV is goedgekeurd, dat alles ok is.
Maar ik kon mij geen 2.OT benzine met 120kW herinneren, wel een 2.4D.
De nieuwe motor zou volgens de papieren code D5244T hebben (diesel) en de originele zou normaal een B5204t5 moeten zijn (benzine).
Ik weet momenteel echt niet wat te doen.
Uiteindelijk heb ik de wagen particulier gekocht en natuurlijk "in de staat waarin hij zich bevindt", maar je kan toch geen dieselmotor in een benzinesysteem plaatsen?
Nu, de auto loopt nog steeds op benzine, en ook op LPI van vialle.
ik kan dus moeilijk geloven dat er effectief een dieselmotor is gemonteerd.
wel loopt de auto niet echt heel mooi stationair, net alsof hij te arm staat afgesteld, maar dat kan ook aan andere zaken liggen?
zou het kunnen dat enkel de onderblok is omgezet?
kan dit kwaad??
ik weet eigenlijk niet echt goed wat te doen.
alvast hartelijk dank