HELP!!!!!! dieselonderblok in 2.0T gelegd??

 
 
 
 
 
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 41
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

HELP!!!!!! dieselonderblok in 2.0T gelegd??

 · 
Posted: 09.03.2013 - 18:28  ·  #1
Hallo allemaal,

ik ben vrijdag mijn S60 gaan afhalen.
Het is een 2.0T 132kW benzine van 2002.

nu, eigenlijk had ik de auto voorlopig moeten laten staan, maar ja.
waarom? :



op het moment dat de papieren overlopen werden (waren al eens gaan kijken), zei de verkoper dat de eigenaars de papieren hebben laten aanpassen toen zij de wagen gekocht hadden.

Dit omdat op de papieren 132kW stond, maar de motor een fabrieksgemonteerde 120kW was.
dit was in 2004, en een paar maanden later hebben ze de lpi geïnstalleerd.

Nu, ik weet de motorcodes ook niet uit mijn hoofd, dus ik ging er van uit dat als het door de mandataris van volvo en door de DIV is goedgekeurd, dat alles ok is.
Maar ik kon mij geen 2.OT benzine met 120kW herinneren, wel een 2.4D.

De nieuwe motor zou volgens de papieren code D5244T hebben (diesel) en de originele zou normaal een B5204t5 moeten zijn (benzine).

Ik weet momenteel echt niet wat te doen.
Uiteindelijk heb ik de wagen particulier gekocht en natuurlijk "in de staat waarin hij zich bevindt", maar je kan toch geen dieselmotor in een benzinesysteem plaatsen?

Nu, de auto loopt nog steeds op benzine, en ook op LPI van vialle.
ik kan dus moeilijk geloven dat er effectief een dieselmotor is gemonteerd.
wel loopt de auto niet echt heel mooi stationair, net alsof hij te arm staat afgesteld, maar dat kan ook aan andere zaken liggen?

zou het kunnen dat enkel de onderblok is omgezet?

kan dit kwaad??


ik weet eigenlijk niet echt goed wat te doen.


alvast hartelijk dank
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 41
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: HELP!!!!!! dieselonderblok in 2.0T gelegd??

 · 
Posted: 09.03.2013 - 18:43  ·  #2
toevallig bedacht ik net iets:

een 2.4T heeft code B5244T

Stel dat ze bij de DIV of zo er een potje van hebben gemaakt en er per ongeluk D5244T in hebben getypt. B en D lijkt ook op elkaar he?

En dat ze zodoende de verwijzing benzine gehouden hebben, maar dat de kW automatisch is veranderd in 120kW?


hoe denken jullie hierover?
en, stel dat ze de ganse onderblok hebben verandert, dat wil dan zeggen dat er een 2.4T in ligt ipv een 2.O?


ik neem aan dat dit ook belangrijk is om de lpi netjes afgesteld te hebben? (maar ze rijden er al 9 jaar mee op lpi)



:devil: waarom moet mij dit nu ook weer overkomen :devil:
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: HELP!!!!!! dieselonderblok in 2.0T gelegd??

 · 
Posted: 09.03.2013 - 21:17  ·  #3
Als je een ander type motor in je Volvo plaatst dan kan de software van de auto hier niet mee overweg, misschien als je de software meeneemt uit de donorauto,

Maar waarom zou ja al die moeite doen.

Ik gok dat het een administratieve fout is. Wellicht kun je aan de hand van de onderhoudsboekjes nog nagaan wie de auto nieuw geleverd heeft...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: HELP!!!!!! dieselonderblok in 2.0T gelegd??

 · 
Posted: 09.03.2013 - 22:26  ·  #4
...
Gerci
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 74
Berichten: 101
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: HELP!!!!!! dieselonderblok in 2.0T gelegd??

 · 
Posted: 10.03.2013 - 10:55  ·  #5
Don't worry een benzine kop past niet op een diesel onderblok. Is dit een Belgische auto? Dan is misschien vanwege belastingen iets veranderd in de papieren. Zoals de vorige schrijver al adviseert: even laten uitlezen bij een Volvo dealer en je weet welk blok er in ligt.
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 55
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: HELP!!!!!! dieselonderblok in 2.0T gelegd??

 · 
Posted: 11.03.2013 - 03:03  ·  #6
Quote door lill_nemo1

toevallig bedacht ik net iets:

een 2.4T heeft code B5244T

Stel dat ze bij de DIV of zo er een potje van hebben gemaakt en er per ongeluk D5244T in hebben getypt. B en D lijkt ook op elkaar he?

En dat ze zodoende de verwijzing benzine gehouden hebben, maar dat de kW automatisch is veranderd in 120kW?




Raar verhaal want dan zou de auto origineel een 2.4T zijn geweest en niet een 2.0T.
Ik zou gewoon even langs een Volvo garage gaan en even laten kijken wat er nu voor een blok in ligt.
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 41
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: HELP!!!!!! dieselonderblok in 2.0T gelegd??

 · 
Posted: 12.03.2013 - 00:38  ·  #7
thanks guys, voor jullie hulp weeral

ben toch al een beetje gerustgesteld dat een diesel-onderblok niet past.

kan dus hoogstens nu een 2.4 geworden zijn, maar ik denk inderdaad dat het een administratieve fout is.

maar om even op die 120kW terug te komen, bij verschillende "chip"tuners staat in de lijst een 120 en 132kW 2.Ot

weten jullie hier iets over? want bij autoweek en de diverse onderdelenleveranciers (winparts, mister-auto, easy-carparts, etc...) kennen ze enkel de 132kW versie.

greetz

en ja, ik ga onderhand eens bij de dealer langs en ga zeker eens kijken naar het motortypeplaatje
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 41
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: HELP!!!!!! dieselonderblok in 2.0T gelegd??

 · 
Posted: 12.03.2013 - 22:28  ·  #8
Ok,

blijkbaar is er speciaal voor België een 120kW versie geweest ivm goedkopere inschrijving en jaarlijkse wegentaks.


de motor die erin ligt is ok en er zal dus inderdaad gewoon een administratieve fout zijn gebeurt, waardoor de B vervangen is door een D


vind het wel frappant dat de mandataris van volvo dit niet heeft opgemerkt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0