Help... Vreemd gedrag Achterkant bij drempels?

Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Help... Vreemd gedrag Achterkant bij drempels?

· 
Posted: 18.02.2022 - 19:16  ·  #31
Quote door koennie

Ik zou de rubber schotel waar de demper in gaat niet vervangen. Ik heb de mijne wel vervangen bij 365000 en zagen er nog top uit.
Ook moeten de veren er uit om ze te kunnen verwisselen.

Oke. Ze zagen er ook zo op het 1e gezicht ook nog goed uit.

Is er nog verschil in sachs :
Type 317339 (witte sticker)- 60 euro
Deze is op voorraad.

De overige 3 hieronder zijn lastig te krijgen/niet op voorraad. Uit de handel?

Type 315854 (witte sticker) - 105 euro
Type 300074 (blauwe sticker)- 100 euro
Type 315243 (blauwe sticker) - 104 euro

Maw is de goedkopere "standaard" sachs geschikt voor onze s60?
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 18.02.2022 - 19:58  ·  #32
Je zal het betreffende volvo onderdeel nummer moeten hebben die in je auto hoort. Op je type plaatje of sticker staat een code die je de precieze uitvoering van veren en dempers vertelt. Er is hier een topic over, zal 'm ff opzoeken
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.02.2022 - 20:00  ·  #33
Lees dit topic maar eens:
topic.php?t=23250

Maar waarschijnlijk zit je wel goed met die sachs schokbreker van motointegrator.de ;)
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.02.2022 - 20:24  ·  #34
Oef.. wat een nummers... vida heb ik niet 🙈

Geen idee welk OE-nummers erbij horen mbt achterschokdempers van sachs. En of die type 317339 van sachs ook past? Best lastig omdat ik verder ook geen info kan vinden wat de verschillen nu zijn, buiten de OE-NUMMERS die bij de duurdere sachs wel vermeld staan.

Mocht iemand ook zo'n mooi lijstje hebben voor de schokdempers Voor en achter, veren etc. Dan houd ik me aanbevolen.
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.02.2022 - 21:16  ·  #35
Via carparts direct is onderstaande sachs flink afgeprijsd:
Sachs 315 854.. - 63 euro

Deze zelfde kost 105 euro via auto-onderdelen24 😲..

Bij carparts is de sachs 317 339 zelfs iets duurder - 65 euro.

Kent iemand het verschil tussen de sachs 317339 en 315854 ? En het feit dat de 315 854 een prijsverschil kent van 40 euro bij 2 onderdelen sites?

Als de 315854 "beter" is dan de 317339 dan neig ik dus naar de 315854.... Via carparts kost het mij 133 euro incl verzenden

Via de duitse site ben ik 46 euro kwijt voor de 317339. Voor 2 incl verzenden kost het zo'n 105 euro. (Zo'n 30euro goedkoper).

Pff... zijn deze types appels en peren 🙈.... of ben ik te perfectionistisch en/twijfelachtig. Blijft lastig dat bijna alle online sites meerde types aanbieden zonder een duidelijk verschil aan te geven (Buiten de prijs dan 😅)

net nog gevonden via https://aftermarket.zf.com/go/…-catalogs/ gevonden dat daar alleen nog de Sachs 317339 wordt genoemd. En de andere sachs types niet meer voor mijn model.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 18.02.2022 - 23:27  ·  #36
Onder jouw s60 hoort 1 type Sachs schokbreker, die is aan de hand van een code op het type plaatje te ontcijferen met Vida.
Mss kan iemand dat doen, en anders wil ik het van het weekend wel doen
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.02.2022 - 23:45  ·  #37
Quote door [-Tom-]

Onder jouw s60 hoort 1 type Sachs schokbreker, die is aan de hand van een code op het type plaatje te ontcijferen met Vida.
Mss kan iemand dat doen, en anders wil ik het van het weekend wel doen

Oke. Dat zou fijn zijn. 💪💪 Ik kom er iig niet uit.

Je komt uit de Achterhoek? Groeten uit Winterswijk 😅

Wat ik ondertussen wel weet is dat alle sites allemaal minstens de sachs 317339 noemen (net zoals de sachs folder pdf)

Hopelijk kan ik het vandaag (zaterdag) nog bestellen. Planning is dat we het vrijdag de 25 kunnen plaatsen. Levertijden blijken ook nogal uiteen te liggen. Dus of ik ze vrijdag ochtend binnen heb is nog maar de vraag 🙈.
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.02.2022 - 11:04  ·  #38
Vanmorgen nog 2 automaterialen zaken gebeld. De ene zaak verkocht alleen Monroe dempers (110-120 euro per stuk ) op voorraad voor mijn model.

De andere zaak verkocht een demper met nummer 317339 (stond geen merk bij). Das dus een sachs.. kost ongeveer incl btw en korting 100 euro per stuk . Niet op voorraad.

Gezien mijn zoektocht op internet en diverse forums en het feit dat wederom een 317339 (net zoals bij alle andere webwinkels) aan de orde komt heb ik via motointegrator.de dus 2x sachs 317339 besteld voor 46 euro per stuk 😲....

Via deze duitse site nu dus totaal 103 euro Inclusief verzenden. Dus bijna 2 voor prijs van 1 vergeleken met een "fysieke" Nederlandse winkel. Nederlande webwinkels zaten op 130-137 euro per 2 stuks inclusief verzending.

Nu hopen dat alles binnen in voor vrijdag de 25e. Dan heb ik een brug geregeld 🙈. De Nederlandse webwinkels konden ook niet echt levertijd garanderen. Ik ga ervan uit dat ze ook uit Duitsland moeten komen 😉.

Bedankt voor alle tips en reacties.

Nu kan ik hopenlijk zondag de 27e veilig weer over de fijne Belgische wegen.

En hoef ik niet de Mercedes C180 Kompressor met 4 cilinders mee te nemen naar midden België (al is ie een stuk zuiniger... gemiddeld 6.2l / 100km op een afstand van ruim 300km .. gemiddelde snelheid 90 km/h)
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.02.2022 - 15:44  ·  #39
Update: Vandaag de schokdempers achter (laten) vervangen. Het was idd links een gare schokdemper. Lucht en olie ipv volledige oliedemping 😉. De rechterkant was nog wel redelijk oke.

Uiteraard beide kanten gedaan.

Het waren nog de originele dempers. Na 325.000 km hebben ze ook geen schuld.

Nu kan ik veilig dit weekend naar België over de fijne Belgische wegen 😅
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.02.2022 - 16:26  ·  #40
Ben wel benieuwd of je hem al flink aan de tand hebt gevoeld ;)
Mooi dat het gedaan is!
Remco1978
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.02.2022 - 17:32  ·  #41
Quote door Winterswijkposse

Update: Vandaag de schokdempers achter (laten) vervangen. Het was idd links een gare schokdemper. Lucht en olie ipv volledige oliedemping 😉. De rechterkant was nog wel redelijk oke.

Uiteraard beide kanten gedaan.

Het waren nog de originele dempers. Na 325.000 km hebben ze ook geen schuld.

Nu kan ik veilig dit weekend naar België over de fijne Belgische wegen 😅

325.000 km en 21 jaar oud?
Dan heeft het ook geen schuld.
Heb die van mij bij 300.000 km en 14jaar oud vervangen.
Vond dat die ook al geen schuld meer hadden.
Maar vind t eigenlijk wel gek dat wegligging niet met apk meegenomen word, behalve dat erop lekkages gecontroleerd word
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.02.2022 - 18:54  ·  #42
Quote door koennie

Mooi dat het gedaan is!

Hoe bedoel je? Met 80 een drempel over? 😅.... nee dat niet, maar drempels zijn weer zonder gebonk te nemen.

Quote door Remco1978

Maar vind t eigenlijk wel gek dat wegligging niet met apk meegenomen word, behalve dat erop lekkages gecontroleerd word

Heb je toen ook de voorkant meegenomen? Ik merk dat de voorkant slapper aanvoelt nu achter nieuwe zitten. Nu merkt je dat pas 🙈. Dus ik denk dat voor ook nog wel de originele zitten.

Tja APK.... demping wordt dus niet gecontroleerd. En bij ons was er ook geen lekkage. (Meeste olie was er al wel uit denk ik 😅)
Remco1978
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2022 - 18:18  ·  #43
Quote door Winterswijkposse

Quote door koennie

Mooi dat het gedaan is!

Hoe bedoel je? Met 80 een drempel over? 😅.... nee dat niet, maar drempels zijn weer zonder gebonk te nemen.

Quote door Remco1978

Heb je toen ook de voorkant meegenomen? Ik merk dat de voorkant slapper aanvoelt nu achter nieuwe zitten. Nu merkt je dat pas 🙈. Dus ik denk dat voor ook nog wel de originele zitten.

Tja APK.... demping wordt dus niet gecontroleerd. En bij ons was er ook geen lekkage. (Meeste olie was er al wel uit denk ik 😅)

Voorkant schokbrekers kwamen vd sloop. Heeft de verkoper er onder gezet. Maar nu achteraf gezien wat nieuwe bilstein kosten had er beter nieuw onder gemoeten.
1achter schokbreker nadat ik het verwijdert had kwam helemaal niet meer omhoog. De andere kwam nog 3cm omhoog.

Voorkant staat nog op de planning voor de bilsteins. Voordraagarmen al door lemforder laten vervangen. Dan ook maar een wat frissere naaf laten monteren. Vind het toch verschrikkelijk roesten de onderzijde vd v70nn
Laurens V70n fan
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 26.02.2022 - 19:46  ·  #44
Ik heb twee weken geleden nieuwe B6 Bilstein's eronder laten zetten aan de voorkant. Achter de nivomats.

Man wat een verschil:) Auto had nog maar 2 ton gereden maar toch waren ze al aan vervanging toe. Een boel gebonk en gekraak ook bij het nemen van drempels.

De auto voelt ontzettend strak aan icm michelen pilot sport 4:D
Zeker een aanrader, Bilsteins.
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2022 - 19:56  ·  #45
Quote door Laurens V70n fan

Ik heb twee weken geleden nieuwe B6 Bilstein's eronder laten zetten aan de voorkant. Achter de nivomats.

Man wat een verschil:) Auto had nog maar 2 ton gereden maar toch waren ze al aan vervanging toe. Een boel gebonk en gekraak ook bij het nemen van drempels.

De auto voelt ontzettend strak aan icm michelen pilot sport 4:D
Zeker een aanrader, Bilsteins.

Ik heb ook nog wel zitten kijken naar Bilsteins. Uiteindelijk maar gekozen voor Sachs... deze waren het voordeligst. We waren nu voor beide achterdempers totaal 103 euro kwijt inclusief verzending vanuit Duitsland. Voorkant tzt ook maar gewoon standaard houden.

Ooit komt er wel eens een andere wat sportievere volvo. Maar vooralsnog volstaat deze nog prima (zo'n 2.5 maand in ons bezit).

Selected quotes for multi-quoting:   0