Help ik wil me auto opslot doen en?

S60 is weer brutaal.

VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Help ik wil me auto opslot doen en?

· 
Posted: 04.04.2018 - 18:11  ·  #1
Jongens help,

Ik sta op straat met de S60 waar de kofferklep niet meer van vergrendeld. Wat kan het zijn. Het papegaaien bekje lijkt niet meer tevergrendelen. Lijkt wel lam ofzo? Meestal als je heb omschakeld met een schroevendraaier blijft die staan. Maar deze niet.
Nieuw vrees ik?
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Help ik wil me auto opslot doen en?

· 
Posted: 04.04.2018 - 22:39  ·  #2
Sluit de klep wel goed? Je zal niet de eerste zijn die er iets tussen heeft zitten (bijv een los rubber)
Ook las ik laatst een post waarbij door slijtage het slot niet wilde vergrendelen.
Dit werd opgelost door de slotvanger dikker te maken. (om te testen met eerst tape)
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 04.04.2018 - 23:37  ·  #3
...
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.04.2018 - 07:22  ·  #4
Dat is het punt hij sluit niet. De afgelopen maanden werd het wel meer dan 20keer dicht doen voor dat die eindelijk vergrendelde. Dus gistere avond dan maar alle truckjes uitgehaald. Van de tape om de houder heen tot aan afstellen van de slot vanger. Niks hielp. Dus alles weg gehaald qua bekleding, slot er uit gehaald en klep maar met ti wraps vast gemaakt aan de body. Moest wat, al ben ik niet happy dat me Volvootje zo opstraat staat. Maar het lijkt dat me haakje wat de slotvager vast grijpt in het slot compleet lam is. Wilt niet in de vegrendel stand gaan en voelt wel heel erg los aan met bewegen
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 05.04.2018 - 08:13  ·  #5
...
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.04.2018 - 09:04  ·  #6
Probleem opgelost, veer in het slot was gebroken/weg. Nieuw slot en hij werkt weer.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.04.2018 - 09:17  ·  #7
Ik ken het slot niet, maar was het niet alleen met een nieuwe veer op te lossen (als die al te krijgen zou zijn)? Ik vind het altijd wel jammer om een heel onderdeel te vervangen als er maar een deeltje stuk is. Heb je een heel nieuw slot, of eentje van de sloop?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.04.2018 - 09:22  ·  #8
Is een nieuwe, soms heb ik zin om tegaan zoeken naar zoiets. Nu had ik dat niet want het idee stond me totaal niet aan dat me auto gesloten met ti wraps langs de kant van de weg stond.
Kosten, 142.- euro. Ach het is niet anders.

Selected quotes for multi-quoting:   0